NEE tegen 600 asielzoekers in Kasteel Bijstervelt te Oirschot

Quoted post


Gast

#112

2015-03-28 13:44

Eerst aan de Eindhovensedijk een centrum afbreken, want het is niet meer nodig, om vervolgens de bewoners van Oirschot zo'n flink aantal door de strot te duwen? De feiten en cijfers liegen er niet om, overal waar een AZC in zit/heeft gezeten moet achteraf het pand helemaal opgeknapt worden omdat de 'bewoners' het uitleven. Betaalt COA dit ook? Daarnaast is het een groep die heel veel tijd heeft, voorzien wordt van zakgeld (door COA/Belastingbetaler) en die niet aangepast is aan de Nederlandse gewoontes/gebruiken. Vraag maar eens in Oisterwijk aan direct omwonenden hoevaak ze de politie zien ingrijpen bij incidenten en hoe vaak er overlast is.

Je zou maar op zo'n prachtige locatie wonen, bij het klooster, of willen verhuizen. Niemand die de eerste 15 jaar daar zijn huis kwijt raakt voor de prijs die het eerst waard was....

Hopelijk komt de B&W alsnog tot zinnen, als ze zien wat ze losmaken onder de eigen bevolking. Daar zitten genoeg mensen bij die ook hulp/ondersteuning/woning/begeleiding/etc kunnen gebruiken, begin daar eens mee B&W!! Daar heb ik graag nog een keer een verhoging van 23% OZB voor over.  

Reacties

Stromboli

#392 Re:

2015-04-08 21:31:35

#112: -  

 goed gezegd.

ik vind het zo erg, dat Nederland als prettig wonend land naar de haaien gaat.

CAO betaalde trouwens ook de vernieuwingen in de Orangerie in Eindhoven. Alle bestaande goede spullen werden daar per opbod door handelaren verkocht, terwijl bijna alles nog goed eruit zag.
COA heeft alles vernieuwd. Dat kostte een kapitaal. Maar als je een vluchteling bent, dan vind je het toch niet belangrijk dat alles nieuw is ? Dan moet je blij zijn met alles wat je krijgt. Nu worden de asielzoekers in de watten gelegd. ze hebben dikke portemonnees heb ik van kassieres gehoord. Ze krijgen geen gebruikte spullen/ kleren, nee alles is door het CAO nieuw.  Erg raar. en DUUR !!! En ondertussen moet de bevolking hier dat maar betalen en niet zeuren ? Echt , we kunnen niet de hele wereld opvangen, als er nood is of armoede.