Bezwaar Besluit bedrijfsmatig houden van honden

Quoted post

Tarro

#54

2015-01-29 13:33

Deze petitie verbaast mij een beetje. Een korte verdieping in de wet en het eerste wat mij in het oog springt is artikel 3.6, lid 2, van Besluit houders van dieren. Daar wordt namelijk een uitzondering gesteld voor het niet-bedrijfsmatig houden van dieren. Mijn vraag is of jullie dat lid al in ogenschouw hebben genomen? Zo ja of nee, wat is jullie conclusie op basis van dat lid?

 

Voor het gemak hier de quote van het besluit, en kijk dan vooral goed naar lid 2:

 

Artikel 3.6. Verbod en uitzondering voor niet-bedrijfsmatig handelen

  • 1. Het is verboden gezelschapsdieren te verkopen, ten verkoop in voorraad te houden, af te leveren, te houden ten behoeve van opvang, of te fokken ten behoeve van de verkoop of aflevering van nakomelingen, tenzij daarbij wordt voldaan aan deze paragraaf.

  • 2. Deze paragraaf is niet van toepassing indien degene onder wiens verantwoordelijkheid gezelschapsdieren worden verkocht, ten verkoop in voorraad worden gehouden, afgeleverd, gehouden ten behoeve van opvang, of gefokt ten behoeve van de verkoop of aflevering van nakomelingen, aannemelijk maakt dat er bij de uitoefening van die activiteiten geen sprake is van bedrijfsmatig handelen.

 

Reacties


Gast

#58 Re:

2015-01-29 16:47:06

#54: Tarro -  

Omdat er elders gezegd wordt dat bijvoorbeeld een website hebben al voldoende reden kan zijn om als bedrijfsmatig gezien te worden. Zie de nota van toelichting.