Kleinschalige honden- en kattenfok mag niet aan banden!

Quoted post


Gast

#92

2014-12-11 15:31

Het is natuurlijk krom dat voor alle andere diersoorten waarop het besluit van toepassing is, winstoogmerk bepalend is voor het al dan niet bedrijfsmatig fokken. Voor honden en katten wordt dit nadrukkelijk niet als bepalend criterium genoemd. Het nare is dat juist de fokker die gewoon zijn of haar honden in huis heeft, en er dan misschien 2-3 keer een nestje mee fokt, nu de gebeten hond is. Want die mensen hebben gewoon een baan, een gezin. Dan is het heel moeilijk om ook nog een stage te moeten gaan volgen waarvan je je ook nog afvraagt hoe dit iemand een betere 'beheerder' maakt. Poep ruimen moet toch iedere hondenbezitter tijdens het uitlaten doen? Mijn honden zitten niet in kennels dus waarom zou ik die schoon moeten gaan maken?

En dan tot overmaat van ramp heb je een branchevereniging die vraagt dat wij gaan garanderen dat we gezonde honden fokken. Als ik gezondheid kon garanderen, dan zou ik wel zorgen dat mijn kinderen nooit ziek waren, laat staan dat er kinderen geboren worden met erfelijke afwijkingen. Natuurlijk zijn er bij bepaalde rassen excessen, echt wel.

Maar dit helpt de rashondenfokkerij vakkundig om zeep. En wie worden daar nu beter van? Even denken hoor... Juist! De broodfokkers en handelaren.

Reacties


Gast

#158 Re:

2014-12-20 04:58:03

#92: -  

 En zo is het maar net...