Geen kerk!

Quoted post


Gast

#48

2014-11-19 17:51

nellestein was voor mij 25 jaar lang een geweldige plek om in te wonen. de laatste jaren giert de wijk echter wat betreft mijn woongenot achteruit.
deelraad zuidoost geeft geheel ongeoorloofd t.a.v. het bestemmingsplan en de uitspraak van de rechter toestemming voor talloze festivals waardoor ik vanwege de enorme geluidsoverlast en drukte genoodzaakt ben flinke kosten te maken, omdat aanwezigheid in mijn huis niet is vol te houden.
afgelopen zomer was er zelfs sprake van drie festivals op 1 dag, zodat uit alle windstreken een andere donderende dreun in mijn huis samenkwamen.
was er minstens 25 jaar lang sprake van een wijk met enige voorzieningen,mogelijkheden tot gezamenlijke activiteiten en gemeenschappelijke zorg voor de wijk, inmiddels is er geen enkele sprake meer van enige homogenitei.
het clubhuisje is overgenomen door een peuterspeelplaats,
er is veel geruzie en onderling geharrewar over troep en overlast van mede-wijkbewoners. de klachten die eens uit de Bijlmer kwamen, u kent ze wel. en nu dreigt het broodnodige supermarktje een kerk te worden.
dank u deelraad, de lol is er danig af.
ik wil u er op wijzen dat democratie met zich mee brengt dat u ook zorg draagt voor de belangen van de minderheden. inmiddels reken ik mij daartoe. ik kwam naar nellestein voor het groen, de vogeltjes en de prettige sfeer onder de bewoners en betaalde daarvoor een forse huur. de huur is gebleven, de rust en de schoonheid zijn verloederd en verleden tijd.
het antwoord op mijn opmerkingen zal wel zijn:
"oh, not in my backyard!"
inderdaad wethouders en gemeenteraadsleden. zo is het. om u van mijn gelijk te overtuigen, nodig ik u allen hierbij uit om komende zomer een dagje in mijn tuintje te komen zitten. liefst tijdens een van de festivals. ik zal er graag voor thuisblijven en u de vraag stellen:
"zou u dat in uw achtertuin willen hebben?"

Reacties

Gekke Henkie

#60 Re:

2014-11-25 20:50:18

#48: -  

Hardgrondig mee eens. De verloedering die Nellestein de laatste jaren opgedrongen heeft gekregen door het stadsdeel en zijn vazallen bij Rochdale zal nooit plaatsvinden in de voortuinen van de bedenkers van die verloedering die zetelen op de burelen van stadsdeel en Rochdale. Nellestein gaat heel hard achteruit, ten koste van het woongenot van de bewoners, en zeker ook de individuele particuliere appartementseigenaars. Die leveren, los van de crisis, zwaar in: gaan stadsdeel en Rochdale dat compenseren? De vraag stellen is hem beantwoorden. 

En, om ontwikkelingen zich ten goede te laten keren.... Wanneer gaat Rochdale over tot wederverkoop van haar woningvoorraad zoals ooit in VVE's voorgespiegeld? Of gaat ze openlijk met de billen bloot om de VVE's te laten weten dat dat erg moeilijk zo niet onmogelijk is en geeft ze toe dat ze destijds (bij de start van de verhuur van haar leegstaande appartementen in de sociale sector) de VVE's op het punt van de wederverkoop eigenlijk voorgelogen, of toch minstens 'onvoldoende geinformeerd', heeft en haar toenmalige desinvestering nu afwikkelt over de ruggen van de individuele eigenaars e.a. oorspronkelijke Nellestein-bewoners?