Rekentoets VO desastreus voor kenniseconomie

Quoted post


Gast

#50 Re: : VWO-Clinge

2014-10-31 23:50

#22: John - : VWO-Clinge 

 Wat een denigrerende reactie zeg!

Dit zijn precies de reacties waar kinderen met dyscalculie tegen aanlopen. En dat doet de eigenwaarde van een kind geen goed. Ik begrijp dat niet iedereen echt op de hoogte is van de betekenis en inhoud van deze handicap, maar wellicht is het slim om je daarvan op de hoogte te stellen voordat je reageert.

Als leerkracht weet ik dat het goed werkt om juist hoge verwachtingen te hebben d.w.z. dat een leerling die goed presteert op bv. de talen juist uitgedaagt moet worden. Dit helpt ze om zichzelf verder te bekwamen en naar een hoger plan te tillen. Als een leerling door dyscalculie van havo/vwo op tl of kb terechtkomt betekent dit dat je onder je niveau werkt en het is bewezen dat je dan juist slechter gaat presteren i.p.v. beter.

Reacties


Gast

#172 Re: Re: : VWO-Clinge

2015-02-19 05:26:18

#50: - Re: : VWO-Clinge 

 Hallo

U snapt het teminste.

Mijn zoon kreeg gister te horen dat hij maar naar de praktijkschool moet omdat hij discalculi heeft.

En hij zou toch geen diploma halen op het Clusiuscolege.

Hij is erg goed in taal.

Het is februari en hij zit in de 2 klas is vorig jaar blijven zitten.

Hij is echt van slag en heeft nu geen zin meer om zijn best te doen, hij zegt met tranen in zijn ogen :

Ik haal het zo op niet 1 school alleen omdat ik geen wiskunde kan en niet kan rekenen.

Wat moet ik nu doen als moeder?

Mogen ze dit zo maar doen?

 

Vriendelijke groet Vanessa