Rekentoets VO desastreus voor kenniseconomie

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Rekentoets VO desastreus voor kenniseconomie.


Gast

#151 Re: Re: Re:

2014-12-10 18:16

#150: - Re: Re:  

 Ik reageerde op 148, precies zoals gewild. U weet kennelijk het verschil niet. Dat is 1 ;-)


Gast

#152 Re: Re: Re: Re:

2014-12-12 18:45

#151: - Re: Re: Re:  

 Touché! Ik had niet gezien dat 148 ook over verpleegkundigen ging.


Gast

#153

2015-01-12 20:12

Mijn zoon, nu 15, is noodgedwongen van VWO overgestapt naar HAVO omdat wiskunde echt niet te doen was door zijn dyscalculie. Zijn "profielkeuze" was geen keuze, immers er was maar 1 profiel zonder wiskunde!!! Na vele jaren van investeren in tijd, geld en energie (bijlessen, huiswerkbegeleiding, remedial teaching) heeft hij deze bittere pil geslikt en maakt er het beste van! Zo trots op hem....en dan als laatste trap na: een verplichte rekentoets!? Waarom???

Anonymous

#154

2015-01-20 08:50

Ik ben het er mee eens, want ook ik zelf kan geen niveau 4 volgend jaar doen door het rekenexamen
Kovanen

#155

2015-01-20 13:22

Ik ben erg blij met deze actie. Mijn zoon (13) gaat als een speer op het VMBO (2e klas)......, alleen hoofdrekenen kan hij slecht. Stel dat hij zakt voor zijn rekentoets. Wat dan? Geen diploma?Dan wil hij een vervolgopleiding gaan doen; moet hij wellicht een rekentoets maken om te worden aangenomen? Gaat ook niet lukken. Iemand die dus lekker kan leren, heeft in Nederland geen toekomst omdat hij niet kan rekenen? Terwijl dat probleem met rekenmachines en Excel is op te lossen.

 


Gast

#156

2015-01-20 21:30

Mijn dochter zit in Havo 4.  Zij is erg slecht in rekenen ,maar goed in haar talen . Nu gaat zij haar diploma niet halen door de verplichte rekentoets. Te gek voor woorden !!

Hoe moet ik dit haar uitleggen , een zeer gedreven leerling die hierdoor niet kan bereiken wat ze graag wilt .

Beseffen ze daar in Den Haag wel wat ze aan het doen zijn !!!!


Gast

#157

2015-01-21 11:20

Mijn dochter zal nooit hoger komen met rekenen dan groep 5 dan zit ze aan haar top van kunnen terwijl zij erg goed is in spelling. Wordt zij straks afgerekend op haar rekenen en daardoor geen diploma kunnen halen? Wordt daardoor haar toekomst bepaald? Ziet er triest uit voor veel kinderen!

Gast

#158

2015-01-22 20:27

Het is een prima initiatief om deze belachelijke dwaling tegen te houden

Gast

#159

2015-01-22 22:09

Over hoe je een vis laat klimmen en een aap leert zwemmen.

Gast

#160

2015-01-24 11:28

Een persoon heeft in onze maatschappij zoveel meer te bieden dan bijv. kunnen rekenen. Als die persoon hulpmiddelen kan gebruiken om te kunnen rekenen is deze persoon compleet in zijn hoedanigheid.

Gast

#161

2015-01-24 21:15

Kunnen wij op u rekenen voor steun. TEKEN DAN AUB DEZE PETITIE

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2015-01-25 08:18


Margriet

#163 Re: Re: dyslexie en 2 vreemde talen verplicht bij vwo examen??

2015-02-02 16:14

#103: Carolien - Re: dyslexie en 2 vreemde talen verplicht bij vwo examen?? 

 Ja, lees de regels er maar op na (regeling ontheffing tweede moderne vreemde taal op vwo). Het blijkt wel weer dat niet alle scholen goed op de hoogte zijn.

 


Gast

#164

2015-02-04 09:58

domme beslissing.... er zijn al diverse onderzoeken geweest, waarin word aangetoond dat deze toets grote onzin is...

Gast

#165

2015-02-08 18:58

Ik begreep vroeger ook helemaal niets, maar dan ook echt helemaal niets van wiskunde, maar ben al jaren ondernemer en heb een goedlopend bedrijf. Tegenwoordig word je als kind met dyscalculie een toekomst ontnomen. Talenknobbel of andere kwaliteiten? Het maakt niets uit, want daar heb je niets aan als je geen rekentalentje bent!

Gast

#166

2015-02-09 16:04

Ik zit in 3 Havo en zal door mijn dyscalculie waarschijnlijk mijn examen niet kunnen maken, alleen maar door de rekentoets. Ik vind dit echt niet kunnen, talig ben ik op VWO-niveau, maar qua rekenen nog lager dan vmbo-basis. Voor frans sta ik een 9, voor nederlands, engels en duits een 8 en voor de algemene vakken alleen maar zevens. Zou ik dan toch echt naar vmbo-basis moeten door deze stomme rekentoets? Ik vind het absurd!
Tegen de rekentoets

#167

2015-02-10 17:34

#166: -  

 Dit is precies de reden waarom wij deze petitie zijn gestart. Talent wordt op deze manier weggegooid, terwijl we er heel veel voordeel van kunnen hebben. Het is van levensbelang om alle talent een kans te geven en niet een zesjes-maatschappij te creëren! 


Gast

#168

2015-02-13 06:32

Goed dat mensen hier zich voor inzetten. Kinderen blijven hier tegenaan lopen ook mbo of hbo. Zoethoudertje lijkt de 4en half waar ze nog mee slagen maar dit is al heel moeilijk viir onze dochter. Het us ook niet leuk om zo'n cijfer op je lijst te hebben.

Gast

#169

2015-02-18 17:37

te gek voor woorden zelf kunnen ze de rekentoetsen nog geeneens maken maar zitten wel i de rekenkamer pfff gek he dat het in nederland fout loopt we willen gelijke kansen voor iedereen en zeker de schoolgaande jeugd

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-02-18 18:08



Gast

#171

2015-02-18 18:20

Heel goed initiatief,laat ze in den haag maar weten hoe ze deze groep,te pakken nemen. Wel voor dyslectie en niet voor dyscalculie.schandalig.

Gast

#172 Re: Re: : VWO-Clinge

2015-02-19 05:26

#50: - Re: : VWO-Clinge 

 Hallo

U snapt het teminste.

Mijn zoon kreeg gister te horen dat hij maar naar de praktijkschool moet omdat hij discalculi heeft.

En hij zou toch geen diploma halen op het Clusiuscolege.

Hij is erg goed in taal.

Het is februari en hij zit in de 2 klas is vorig jaar blijven zitten.

Hij is echt van slag en heeft nu geen zin meer om zijn best te doen, hij zegt met tranen in zijn ogen :

Ik haal het zo op niet 1 school alleen omdat ik geen wiskunde kan en niet kan rekenen.

Wat moet ik nu doen als moeder?

Mogen ze dit zo maar doen?

 

Vriendelijke groet Vanessa

Tegen de rekentoets

#173 Re: Re: Re: : VWO-Clinge

2015-02-20 08:44

#172: - Re: Re: : VWO-Clinge 

 Hallo Vanessa,

Afschuwelijk en heel herkenbaar. Wij staan voor hetzelfde dilemma. Het enige advies wat wij kunnen geven is geen enkele stap terug doen! Jullie zoon heeft recht op passend onderwijs. Een verplichting die iedere school moet kunnen bieden. Een stap terug doen is geen passend onderwijs maar kiezen voor geen moeilijkheden. Onze zoon wil perse VWO gaan doen en hij haalt prachtige cijfers behalve natuurlijk op rekenen en wiskunde. Wij kiezen ervoor samen met onze school om hem op zijn eigen niveau  te laten ontwikkelen. Dan maar geen diploma maar wel een gelukkig kind dat mag leren. Voor het vervolgonderwijs gaan wij onze uiterste best doen om hem verder te laten studeren. 

Dus ons advies is, niet accepteren dat uw zoon onder zijn nieveau moet gaan werken. School moest zich schamen. Bovendien zijn ze verplicht passend onderwijs te bieden en niet te kijken naar wat niet kan.

 

Wij wensen jullie heel veel succes.

Signy en Jules, ouders van Clinge

 

PS: Vanessa, we gaan jouw verhaal en ons antwood ook naar de verantwoordelijke politici mailen. Laat ze maar eens zien wat ze aanrichten!

 

Tegen de rekentoets

#174

2015-02-20 09:14

#173: Tegen de rekentoets - Re: Re: Re: : VWO-Clinge 

 Beste Vanessa,

De mail is verstuurd naar Tanja Jadnanansing (PVDA), met een kopie naar Michel Rog (CDA), Paul van Meenen (D66) en  Jasper van Dijk van de SP. Je kunt het vervolg op jouw verhaal lezen op onze Facebook pagina Tegen de rekentoets. Stuur me anders even jouw mail adres op de inbox van deze petitie (knopje 'mail de auteur van de petitie'), dan stuur ik je de mail door.

Jules


Gast

#175

2015-02-22 23:34

Belachelijk voor een land zoals nederland. Wil dit land alleen bepaalde mensen aan de top? Iedereen hoort een eerlijke kans te krijgen ook de mensen met dyscalculie!