Rekentoets VO desastreus voor kenniseconomie

Quoted post

Onzin III

#39 Re: Re: maatregelen tbv dyscalculie leerlingen

2014-10-30 09:35

#38: - Re: maatregelen tbv dyscalculie leerlingen 

Uw cijfers kloppen niet. Bovendien zijn er gelukkig voor verpleegkundigen in opleiding inmiddels aparte rekentoetsen.

Ik ga inderdaad niet naar een ziekenhuis waarvan het personeel niet kan rekenen! Het maakt namelijk wel uit of je 0,15 cl of 15 liter in je aderen krijgt ingespoten ;-)

Reacties


Gast

#44 Re: Re: Re: maatregelen tbv dyscalculie leerlingen

2014-10-30 11:45:23

#39: Onzin III - Re: Re: maatregelen tbv dyscalculie leerlingen 

Dyscalculie is geen kwestie van niet kunnen rekenen , kunnen alle mensen met dyslexie volgens u ook niet lezen?

 

En het verschil tussen 0,15 cl of 15 liter ziet iemand met dyscalculie ook wel . U praat erg venederend over mensen met dyscalculie zonder dat u eigenlijk weet wat het precies inhoud om dyscalculie te hebben.Ik heb liever een verpleegkundige die kan luisteren naast me staan en die inlevingsvermogen heeft en geduld en dat ze dan een berekening met een rekenmachine maakt vind ik niet erg . Alsof verpleegkundige de hele dag aan het rekenen zijn.Er komt nog zoveel meer bij kijken.

 

Ik heb mijn dochter geleerd dat het niet erg is om in 1 vak zwakker te zijn en dat ze moet kijken naar de dingen die ze wel kan . Ik heb mijn dochter geleerd dat ze goed is zoals ze is en er met wat extra hulp best kan komen en dat er ook voor haar een toekomst is.

Maar nu zegt de overheid iets anders , die zegt dat je geen toekomst hebt als je zwak bent in rekenen die zegt dat je gestraft moet worden ook al heb je havo niveau op je talen en mavo niveau op alle andere vakken voor jou geen diploma omdat je zwak bent in rekenen.