Burgerparticipatie Gent 2017
Quoted post
Gast |
#12014-08-01 20:41Gent hinkelt achterop als het gaat over stadsrenovatie. Het wordt tijd dat de beleidsmensen wakker gemaakt worden voor het te laat is! Mijn volledige steun en medewerking voor dit prachtig vernieuwend voorstel! |
Reacties
Dirk Coopman |
#2 BRAVOKO Gent2014-08-02 08:40:57Er zijn twee tegenargumenten vanwege het kabinet van de schepenen ten aanzien van de kritiek en vooral de voorstellen in de OPEN BRIEF : 1. dat het openbaar vervoer 'de mensen' moet kunnen vervoeren tot in het stadscentrum. En dat daarom dit tracé vast ligt. 2. dat het niet gaat over een nieuw plan maar over een heraanleg en dat daarom een openbaar onderzoek en inspraak niet eenzelfde noodzakelijkheid kent. Antwoord op deze tegenargumenten: 1. Als de tram vanuit de Papagaaistraat ter hoogte van het Koophandelsplein (oud justitiepaleis) een bocht maakt naar het St-Pietersstation dan stopt die tram aan het begin van de autovrije Veldstraat en dat is toch ook een bediening van het centrum b.m.v openbaar vervoer. Daardoor hoeft de tram niet meer verder te rijden over de Kouter noch in de Veldstraat. Wie die winkelt in de Veldstraat wil daar een tram? Welke winkelier is gebaat bij dit tramverkeer? Waarom kunnen kinderen en fietsers niet vrij bewegen zonder risico in het Gentse stadscentrum terwijl dat in dozijnen andere Europese steden wel kan. Een tweede centrumhalte stellen we voor aan het ZUID. Immers het begin van de Vlaanderenstraat behoort eveneens tot het centrum van Gent. Zowel het begin van de Velstraat als het Zuid moet men beschouwen als het stadscentrum, wat dus wil zeggen dat in ons voorstel wel degelijk het stadscentrum wordt bediend. Het centrum slechts beschouwen als een punt temidden van een stad , hier dan de Koornmarkt, is een zeer enge (in letterlijke zin) definitie van het stadscentrum als een middenpunt. Zo'n enge kijk vanwege ons bestuur op de stad is nefast voor haar gebruik en aantrekkelijkheid. 2. Het bestaande tracé is dertig jaar oud. Ondertussen is er veel veranderd en zijn er expliciete andere verwachtingen ten aanzien van de stad. Het gebrek aan inspraak en voeling met onze tijd is politiek bedrijven die eveneens niet meer van deze tijd is. Openbaarheid van bestuur, transparantie, ruime bevraging, en ontvankelijkheiud voor breed gedragen suggesties en verwachtingen is de nieuwe norm voor goed bestuur. Het is dan ook evident dat er aanpassingen komen op dit ongeïnspireerd plan dat niet veel meer is dan een heraanleg van een oud achterhaald idee van mobiliteit en stedelijkheid. Het kabinet van de schepen stelt:' de werken beginnen reeds volgende week' dat is een ongepermiteerde misleiding. Het is niet omdat over het gehele project een aantal ondergrondse leidingen eindelijke worden vervangen (bevoorbeeld loden buizen waaruit we al decennia water drinken), dat het bovengrondse deel daarmee is gestart. De planning zoals stad Gent die heeft kenbaar gemaakt staan wijzigingen toe aan het bovengrondse deel. Het herleggen van het tramtracé is geen vrijgeleide om het autovrij gebied van de stad niet drastisch uit te breiden. Integendeel durf en ga ervoor om de stad aantrekkelijker te maken terwijl dan toch werken op deze schaal aangekondigd zijn. De Vlaanderenstraat en de Brabantdam en alle in de OPEN BRIEF opgesomde straten verkeersvrij maken is wat hier te doen staat om van Gent een eigentijdse aantrekkelijke stad te maken. |
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Oneens met de geëiste straf voor HPCOMEBACK
9355 Gemaakt: 2024-04-05
Tegen uitbereiding van parkeer vergunningen in hilversum
540 Gemaakt: 2024-04-23
Bezwaar tegen plaatsing jonge statushouders (AMV’ers) in schoolwoningen Wolfsbossingel in Beuningen
487 Gemaakt: 2024-04-19
U-Raad en CvB: neem het unieke karakter van verenigingen mee bij de herziening van het beurzentoetsingskader!
307 Gemaakt: 2024-04-20
Veilige oversteekplaats De Ruijterweg, Houtvaartkwartier
299 Gemaakt: 2024-04-20
Wimar is onze burgemeester!
294 Gemaakt: 2024-04-21
Stop de Bellinga’s en gun de kinderen rust!
631 Gemaakt: 2024-03-06
Koninklijke Lierse Sportkring
2378 Gemaakt: 2024-04-10
De Edje Slierendrecht "Stairway to the North Side"
204 Gemaakt: 2024-04-18
Plan voor de rioolvervanging en de nieuwe inrichting van de straten en pleinen in het Oude Dorp Heijplaat
120 Gemaakt: 2024-04-23
Vrijwaar de Oostendse Gaanderijen en het Thermae Palace van hoogbouw!
2446 Gemaakt: 2024-03-19
Na het Sterrebos geen verdere vernietiging van natuur meer voor VDL Born
774 Gemaakt: 2024-03-19
Wilt u er naast wonen ?
85 Gemaakt: 2024-04-19
GESTOLEN INHEEMSE BABY OP STERK WATER MOET TERUG WORDEN GEGEVEN NAAR KALINYA TEREWUYU GEMEENSCHAP SURINAME!
125 Gemaakt: 2024-04-15
Boscafé het Maasdal moet blijven!
2519 Gemaakt: 2024-02-26
Onveilige baan door parkeerplaatsen
64 Gemaakt: 2024-04-14
Geen AZC in Wieringerwerf!
819 Gemaakt: 2024-04-12
Steun beknopte parlementaire enquete gesloten jeugdzorg
9235 Gemaakt: 2024-03-30
Pannakooi voor de Laantjes en Straatjes
130 Gemaakt: 2024-04-17
Houd spoedpoli 24/7 open in hoofdstad Lelystad
56 Gemaakt: 2024-04-23