Eis het ontslag van Jozias van Aartsen

Quoted post

De boemerang

#1076 Re: Greetje is de nieuwe Linda Voortman

2014-07-27 20:24

#1066: Kies een pseudoniem - Greetje is de nieuwe Linda Voortman

Door 'tuig' als tuig te behandelen, blijft u afstand in stand houden. U vergeet dan maar voor het gemak dat op den duur en onoverkomelijk de ander u ook als 'tuig' zal zien. Zolang de afstand bestaat krijgt de oplossing geen kans.

De enige mogelijkheid om tot een oplossing te komen is door een dialoog aan te gaan, toenadering te zoeken. Leer elkaars angsten kennen, elkaars afkeren, elkaars drijfveren. Heel goed mogelijk dat we uiteindelijk niet zoveel van elkaar verschillen.

Uiteindelijk willen we allemaal rust, vrede, veiligheid, geborgenheid. Maar door grenzen te trekken en de ander aan die grenzen te houden, hebben we zowel de rust, als de vrede, veiligheid en de geborgenheid gehypothekeerd. Ik spreek niet alleen over landsgrenzen, maar ook culturele grenzen, geloofsgrenzen, de teint van de huid als grens, enzovoorts. Kijk door die grenzen heen en zie dat de ander dezelfde behoeften heeft als u. Vraag u dan af waarom zowel u als die ander de hakken in het zand hebben gezet, zodat geen van u beiden ooit zal bereiken wat u wilt bereiken, om het even welk boek u in de hand heeft of welke kleur uw hand heeft.

Reacties


Gast

#1090 Re: Re: Greetje is de nieuwe Linda Voortman

2014-07-27 20:50:39

#1076: De boemerang - Re: Greetje is de nieuwe Linda Voortman

Nee! De ander wil niet hetzelfde, daar ligt juist het probleem. We praten hier over mensen die al meerdere generaties hier wonen. En in plaats van te integreren en onze vrijheid te waarderen keren ze zich steeds verder van onze samenleving af. Prima, maar op een bepaald moment ben ik er klaar mee. Ik denk dat ze blij mogen zijn dat wapens in dit land illegaal zijn.  Anders zouden de straten een slachtveld zijn.