Borstvoedingsverlof voor iederen!

Quoted post

Loes

#1

2011-08-12 15:49

En wat met vrouwen die geen bv kunnen geven? Er zijn vrouwen zoals ik die fysiek niet in staat zijn om bv te geven, ook al willen we dat heel graag.

Ik vind het een goed voorstel, maar het richt zich teveel op 1 specifieke groep, niet op ALLE mama's. Voor mij komt het over alsof mama's die flessenvoeding geven (al dan niet uit eigen keuze) niet het recht hebben op dat verlof om hun kindje te voeden.

M.a.w. dat voorstel zal nooit genoeg stemmen hebben om ooit in de belangstelling te komen (niet slecht bedoeld, gewoon de realiteit).

Beter is het voorstel dat reeds op tafel ligt om het zwangerschapsverlof/moederschapsverlof uit te breiden, en hopelijk ook inclusief het vaderschapsverlof want het blijft vreemd dat voor de overheid de papa's nog altijd véél minder belangrijk blijken te zijn dan de mama's.

Succes nog!

Reacties


Gast

#2 Re:

2011-08-12 19:08:39

#1: Loes -

Het gaat om borstvoedingsverlof. Op mijn werk (onderwijs) kan ik absoluut geen borstvoedingspauzes nemen.

Na max 15 weken (hier 9 weken) moeten mensen die BV geven dus verplicht stoppen (of enkel 's morgens en 's avonds doorvoeden, wat moeilijk is)... Een andere mogelijkheid is ouderschapsverlof opnemen, maar dat dient volgens mij niet om BV te geven... Onbetaald ouderschapsverlof is er (in het onderwijs) ook nog, maar dat kunnen veel mensen financieel niet aan.

Ook de campagnes die rond BV gemaakt worden, staan in contrast met de mogelijkheid om dit ook effectief te doen.