Red de Berendrechtse polder

Quoted post

Gast

2014-04-10 13:10

Weet je nog dat we in de zomer gingen zwemmen int reigersbos,slingeren aan die dikke koord aan de treurwilg.Weet je nog dat we daar visten. weet je nog dat we op den dijk kampen bouwden. Weet je nog dat we bij Jan Bol ne zakcent gingen verdienen opt veld. weet je nog dat we stopten onderweg en ne suikerbiet uittrokken en opaten in de opstalvallei.Weet je nog dat we speelden in de bunkers daar toen er nog geen vleermuizen waren.Weet je dat ge daar overal mocht spelen ravotten en uw hand opsteken naar de boeren.Ik weet wel dat dat in het huidige natuurgebied,waar je nog niet eens rond kan wandelen strikt verboden is allemaal.En ik weet ook dat op de bordjes staat dat de wandelwegen in aanleg zijn.Ik weet ook dat meneer kiekens willy nu al ne grote privetuin met vijver heeft.Ik denk dat Pietje de leugenaar met zijn trommel zal klaarstaan als de buldozers de polder indraaien om de laatste polder te vernielen.Maar ja wat weet ik nu,daar hebben we andere mensen voor,mensen die alles weten.En nog iets meneer Ibens,de ruige heide was 40 jaar geleden al de ruige heide hoor da weet ik nu eens heel goed se!

Reacties

Gast

#59 Re:

2014-04-10 19:39:58

#58: -

Zonder Natuurpunt zou de Ruige Heide niet meer bestaan, want volgebouwd met weekendhuisjes en dichtgegroeid met een, hier veel gebruikte term, 'wildernis' van Amerikaanse vogelkers. Nu is dit een voor iedereen toegankelijk speel- en wandelgebied.

Ondanks een aantal oprechte en gemeende opmerkingen, lees ik op dit forum ook enorm veel halve waarheden en absolute onzin: knokkelkoorts , onder water zetten van de polder, ...

Berendrechtse jeugd

2014-04-21 17:41:37

#58: -

Ja, ik weet het nog: zwemmen in het reigersbos, aan de koord zwieren, spelen in het hoge gras, klimmen in de bomen, spelen in de bunkers, suikerbieten pikken van de boeren, verstoppertje spelen tussen het maïs, stieren uitdagen in de wei, testen of er stroom op de omheiningen stond, ... En dat is nog niet eens zooo lang geleden. Deze herinneringen moeten we koesteren want het is voor altijd voorbij voor iedereen. Kinderen zullen dit nooit meer kunnen beleven en heel hun toekomst zal bepaald worden door het niet kunnen ravotten in de natuur.