NEEN tegen Sharia4Tempus

Quoted post


Gast

#25

2014-03-28 15:13

Ik vind dit weer zo een typisch voorbeeld dat er toe leidt dat er bij mij irritatie komt ten aanzien van de Islam. Laat het even duidelijk zijn dat ik een atheïst ben en dat in mijn ogen elk geloof achterlijk is en enkel de modale mens misschien wat gelukzaliger zal laten voelen omdat er daarboven toch nog iets groter is.
Het feit dat men zo op hun paard zit voor zulk onnozel evenementje doet in mijn ogen blijken dat de islam belijdende mensen hier onder ons direct de link leggen tussen het evenement en het islamgeloof. De bedoeling van zulke studentenkring is om een gewoon een leuk themafeestje te hebben en waarom niet eens lachen met shariaforbelgium. Deze achterlijke organisatie verspreidt ideeën die totaal belachelijk zijn en ingaan tegen onze huidige democratisch waarden en normen waar lang voor gestreden is (want laat ons duidelijk zijn dat we pas enkele decennia geleden het juk van het katholieke geloof hebben kunnen verlossen).
Als er morgen een themafeestje is, de vlaams belang td genaamd, waar eens gelachen wordt met de flaminganten. Ga ik dan ook moord en brand schreeuwen omdat op deze manier elke persoon die wat vlaams nationalistisch ideeën heeft over dezelfde kam wordt geschoren met een bende achterlijke racisten. Ik denk het niet. U kan mijn vergelijking misschien belachelijk vinden, maar het punt dat ik wil maken is dat wel eens gelachen mag worden met alles (vrijheid van meningsuiting, weet u wel). En vanaf het moment dat dit niet meer kan spreken we van censuur en dat lijkt mij allesbehalve de weg die we willen inslaan.
Dus laat die dolle bende toch gewoon doen en een leuke avond hebben in plaats van zo zuur te wezen.

Tot slot is naar mijn weten de VUB nog steeds een VRIJE universiteit. Dat betekent dat er geen ideologie gevolgd wordt en als ik me het goed herinner waren die van de VUB steeds de mensen die de draak hielden met het katholieke geloof (zie naar de petten die één al symboliek zijn voor het atheïstisch kantje van de VUB).
Ik hoop echt dat deze TD kan doorgaan en men zeker niet de naam verandert want als men toegeeft waar zal het dan stoppen?

Reacties


Gast

#29 Re:

2014-03-28 17:36:35

#25: -

Ik vind dit weer wo een typisch voorbeeld dat er toe leidt dat er bij mij irritatie komt ten aanzien van het atheisme. Laat het even duidelijk zijn dat ik een moslim ben en dat in mijn ogen elk ongeloof achterlijk is en enkel de modale mens misschien wat gelukzaliger zal laten voelen omdat er daarboven toch niet iets groter is.

Het feit dat men zo op hun paard zit voor zulk onnozel petitietje doet in mijn ogen blijken dat het atheisme belijdende mensen hier onder ons direct de linken leggen ...

 

ivm ideologie ...

GK-schacht

#30 Re:

2014-03-28 18:00:03

#25: - #30: -

ik vind dat je gelijk hebt we mogen niet toegeven, ik ben zelf katholiek en mijn geloof wwordt op de VUB dagelijks wel eens bespot en ik klaag hier ook niet over. in tegendeel ik doe hier eigenlijk zelfs ook aan mee. en mag  ik er op wijzen dat het niet de atheisten zijn die klagen maar de moslims