Breed onderzoek misstanden psychiatrie

Quoted post

Lenny Slotboom

#26 I WILL KEEP FIGHTING!!

2014-01-27 14:19

Ik heb RECHTEN!!
JULLIE hebben RECHTEN!!

Ik geef nog steeds niet op!!
Ze kunnen trappen wat ze willen,
De Eerste Hulp van het ziekenhuis,....
(Een hartfilmpje:ECG dus. Daar had ik m'n kleding nog aan,
sieraden nog om, BH aan, Er werden maar 3 zuignapjes met vloeistof (zodat ze blijven plakken op je huid)Tussen de borstplooi geplakt. Ik wel 3x heb gezegd, moet ik me niet ontkleden?? En m'n sieraden afdoen?? Moet ik m'n enkels niet ontbloten?? ( Hier horen die zuignapjes ook te zitten namelijk...) Neehoor!! Zei hij kattig. Die andere zuignapjes werden maar "ergens" geplakt (ben niet achterlijk, want heb al eerder in het verleden een ECG onderzoek gehad, en inderdaad (zoals Dr.Google mij na thuiskomst zei...) Alles van kleding op slip, na moet uit, Vooral SIERADEN!! (zorgt voor storing tijdens meting!!) En VOOOOORAL bij de dames de BH!! (zeker als er beugels inzitten!!) Nou beste... Ik had alles nog aan!! ZAT (ja ik zat tijdens de meting!! Iets wat ook NIET HOORD TE GEBEUREN!! Een ECG wordt ten alle tijde LIGGEND gemeten!! Gadver!! MISSELIJK DIT!! Er werd mij weer een harde brancard toegewezen, Ik rilde van de kou en ik had weer die "aanvallen" van dat "wegzakken" op de poli bij de internist (ik voelde ze allaaaang aankomen, maar heb ze 20 minuten weten tegen te houden, om niet "op te vallen" "voor GEK verklaard" te worden.

NATUUURLIJK was ALLES in het bloed weer oke (ja zelfs de kalium was nu 3.9)
Ik geen snars begrijp dat ik weer zieker & ZIEKER EN ZIEKER ben/wordt (ik heb een acute blaasontsteking gekregen op 23-01-2014. Ik had alweer 13 pillen op, heb toen die eerste nacht 24 uur knock out gelegen, daarna beroerd en misselijk SPUUGMISSELIJK (Daar vraag ik al 5 weken medicijnen voor, zelfs 1x op consult aan m'n huisarts (huilend!!) gevraagd. Nou vandaag kon ik dan wat krijgen....)En GISTERAVOND (vriendin (het is een schat hoor, maar ze heeft vorig jaar een zware psychose gehad, waar ze nooit meer hetzelfde uit is gekomen, er is geen contact mogelijk met haar, af en toe reageert ze "wat". Ook dit doet mij veel pijn (weer janken nu ik dit zo typ...)Ik ken haar al 17 jaar, we hebben samen in "slechte tijden" opgenomen gelegen op een Gesloten afdeling, daar waren we kamergenoten. Vervolgens zijn we mekaar een jaar uit het oog verloren, en toen ik 2 weken in deze Beschermende Woonvorm woonde, liep zij de trap in het trappenhuis op!! Ik zei? He!! Tineke !! Wat doe jij hier nou?! Uhh nou ik woon hier!! Nee!! Niet waar?!! Ik woon hier ook!!

Ik heb 17 jaar lang lief & leed met haar gedeeld, maar ik herken haar niet meer....
Tineke is weg.... (tranen lopen over m'n wangen...)
Zij is de enige die nog "oprecht" bezorgd om mij is en om mij "geeft".
Alleen kan ik me niet aan haar "vasklampen" op die manier, dat zij degene zal zijn, die het tegen die "hulpverleners" (MISHANDELAARS!!) opneemt...
Ik hou veel van haar.... Maar moet haar loslaten....
Dat is voor haar beter... En ook voor mij.... (ik doe toch alleen maar lelijk... en dat verdiend ze niet. Ik doe lelijk, omdat ik GRUWELIJKE KRAMPEN IN M'N LIJF HEB, WAARDOOR IK NIETEENS 10 MINUTEN IN M'N BED KAN LIGGEN!! En dan belt deze schat me op, maar door die KRAMPEN "kan" ik niet "aardig" doen. Tegen NIEMAND trouwens!! Dus ook "artsen" niet. Ja dat doe ik tegen het ziekenhuispersoneel wel, maar niet meer tegen mijn huisarts, als ik op consult "mag" komen (1x per week)

Dit is weer TOTAAL uitzichtloos!!

Ik "mag" 31 januari naar de reumatoloog, maar ik heb er zoooo geen zin in, ik moet daarvoor over de 100 kilometers reizen, en ik weet uit "ERVARING" dat ik weer uuuuuuren later, een "VERNEDERING" rijker ben..... En geen steek "WIJZER".

Bij de Eerste Hulp gingen ze m'n longen beluisteren door m'n:kleding (??) heen?? Dat waren 2 lagen!! Een spijker-laag en een basic shirt-laag....??
Snapt U het nog?!

Toen "moest" ik staand m'n bloeddruk meten.
Maar "staan" zeker "stil-staan" is altijd al lastig voor mij geweest(vanwege "dronkenmansgang b12 tekort) Hup die band over m'n shirt en aan dat ding... Ik ging OUT van de PIJN!! Dat is al een hele tijd zo!! Als er een bloeddruk band omgaat, en dat ding knijpt samen, nou dan kan ik wel GILLEN van de pijn!! Dat is net of m'n arm tussen een bankschroef gedraaid zit!! Maar dit keer "stond" ik dus, En hij maar GILLEN tegen me: Hou je ogen open!! Sta stil!! En ik gilde dit keer terug!! (toen was ik het zoooo zat!! Die pijn:lichamelijk/emotioneel) IK KAN NIET STILSTAAN!! DAT VERTEL IK U TOCH NET?!! En die band werd strakker en strakker, en ik viel steeds naar voren en toen duwde hij me steeds terug, heeeel geirriteerd. Maar goed... 10 minuten later na die bloeddrukmeting (ERGSTE HELL OOIT!!) Kwam hij terug en zei dat ik "heerlijk" naar huis mocht, dat alle uitslagen "goed" waren. Uhm dacht ik bij mezelf in stilte:hoe ken je een ECG zittend en met kleding/sieraden/en noppen niet op de polsen en enkels, maken?? En hoe ken je een Pols van 109 per minuut in "rust" goed noemen?!.
Dit dacht ik in stilte, maar ik vroeg hem hardop: Uhm dokter, ik voel me niet zo "heerlijk" om "weer" ALLEEN naar huis te gaan. Ik voel me DOODZIEK!! Kijk dan!! Ik lig te rillen van de kou!! Ik loop af en aan naar de wc om te plassen (blaasontsteking). Nou ik hoop dat ik U toch "gerustgesteld" heb. Nee dat heeft U mij niet Dokter!! Nou "lekker" naar huis en als het erger wordt kunt U de huisartsenpost bellen... Terwijl hij wegliep zei ik, nou het kan niet erger.... Maar laat maar....

En huilend zwalkte ik weer ALLEEN & KOTSMISSELIJK & IJSKOUD & MET DIKKE TRANEN door de gangen.....

Toen ik thuiskwam, heb ik 24 uur met een zooi pijnstillers in m'n strot, KNOCK OUT gelegen...
Daarna weer door koortsaanval/zeiknat bed en pyama, eruitgedreven, ik er nog geprobeerd een "leuke" dag van te maken, Huisje weer opgeruimd en schoongemaakt, wasjes gedaan, heeerlijk gedouchd/huid vertroeteld. Gister die vriendin geweest, Ik me heeeelemaal "opgetut" en had er zooooveel zin in, gewoon, om er eens voor "haar" te zijn.... Maar zoals ik al zei: Er is geen Tineke meer, geen contact mogelijk. Je kan roepen/schreeuwen wat je wilt, soms hoort ze je en meestal ook niet.
Maar ik werd dus "plotseling" weer "onwel" (wegzakken/SPUUGMISSELIJK)een vreselijke druk aan de linker kant van m'n slaap/oogkas... dat ik probeerde tegen te houden niet KNOCK OUT te gaan waar zij bij was. Dat betekende dat ik dus MOEST gaan zitten, en dus geen eten kon maken voor haar/ons... En toen werd zij geirriteerd (wat begrijpelijk is, door haar psychische toestand, maar niet zo leuk voor mij als ik aan het proberen ben m'n "bewust-zijn" niet te verliezen) Nou na 10 minuten ging het weer. En toen moest ik na 10 mini frietjes, weer haast spugen!!
Nou haar taxi kwam, ze was weg, ik moest weer huilen, omdat ik het VERSCHRIKKELIJK vindt mijn VRIENDIN (de enige die nog naar me omkijkt en "oprecht" om mij geeft...)Zoooo ver "heen" te zien....

Ik heb de crisisdienst 2x gebeld, terwijl ik vocht tegen het "knock out" gaan, 1x werd ze kwaad en zei ze:ja we gaan hier verder geen tijd aan verspillen. U bent ziek U gaat "gewoon" de Huisartsenpost NU bellen!! Wij maken ons zorgen om U. En ze hing de hoorn erop (?!) Ik belde helemaal niks... Laat maar dacht ik weer.... Gisteravond weer gebeld:dwz: TOTAAAL VAN DE WERELD!!!
Want de blaasontsteking was "acuut" terug?? op de derde kuurdag?? Ik lekte urine. Gilde het uit van de pijn in m'n linker kant van m'n blaas, was SPUUUG EN SPUUUUGMISSELIJK!!
Huisartsenpost gaf me een nieuwe kuur en zou bezorgd worden maar kon even duren want het was erg druk. toen brak ik echt! ! Toen dacht ik echt: Nu draai ik door!! Dit trek ik niet meer ALLEEN!!
Ik wil naar bed!! Maar moet straks over een uur of wat die deur ZELF weer opendoen!! Ik redt verdorie m'n bed nog niet eens!! Laat staan de deur!!
Toen de crisisdienst gebeld, was er natuuuurlijk weer een "storing" (altijd als ik bel, welke instantie dan ook...). Maar goed ik weet niet eens meer wat ze gezegd heeft na mij honderd keer doorverbonden te hebben, alleen maar dat ze nu geen tijd heeft, dat het erg druk is en dat ik over een half uurtje terug kon bellen.... Laat maar dacht ik, ik ben naar bed gestrompeld, emmer naast m'n bed en een glas water, briefje op de deur voor de bezorger, bel maar aan en gooi maar door de deur, want ik ben niet zo snel.... En tringggg... Toen heb ik behoorlijk wat pillen ingenomen, omdat die kramp in m'n verdere lichaam TE PIJNLIJK was om weer te KUNNEN blijven liggen...

Nou ik moet stoppen met typen
Oedeemtherapeut staat zo voor de deur.
M'n zwachtels zijn er al vanaf donderdag af zonder dat zij het weet, ik heb geen pijn meer niks!! Ik ben vanaf donderdag 6 kilo afgevallen aan vocht in m'n benen/voeten!! Ik pas m'n kleding en schoenen weer!! Ik LEEEEEEF!! Uhm.... half.... Ik zie er qua zwelling "goed" uit, maar heb een dooie hiel/links. M'n teen naast grote teen en onderkant voetzool rechts is compleet DOOD!! And she doesn't care!!

Morgen naar het Riagg naar de psychiater en m'n behandelaar, we gaan overleggen hoe ze me kunnen "helpen" want ze hebben het "idee" dat het niet zo lekker gaat.....

Pff.... laat maar.....'

WISH ME LUCK!!

En ik wens iedereen verder, weer het allerbeste!!

nogmaals: KEEP FICHTING!!

Dat BLIJF IK DOEN!! ONDANKS VERNEDERING OP VERNEDERING OP VERNEDERING!!
FOUT OP FOUT OP FOUT OP FOUT!!

Groetjes Lenny

Reacties

werkgroep O.M.P.

#27 Re: I WILL KEEP FIGHTING!!

2014-01-28 19:44:49

#26: Lenny Slotboom - I WILL KEEP FIGHTING!!

Beste Lenny en ook andere ondertekenaars: Dit is een petitiesite, waar je de petitie kunt ondertekenen en een korte reactie kunt plaatsen. Wil je je verhaal vertellen, dan kun je dat doen door de email die hier boven staat te gebruiken. We lezen alles wat binnenkomt en kunnen de verhalen dan meenemen bij het aanbieden van de petitie. Maar liever niet hier op de site je verhaal helemaal schrijven, want dan wordt onduidelijk dat dit een petitiesite is.

Lenny, heel veel sterkte! We leven met je mee!

werkgroep onderzoek misstanden psychiatrie


Gast

#72 Re: I WILL KEEP FIGHTING!!

2014-06-30 08:02:59

#26: Lenny Slotboom - I WILL KEEP FIGHTING!!

uit de wereld ermee voor eeuwig


Gast

#92 Re: I WILL KEEP FIGHTING!!

2015-02-02 13:57:21

#26: Lenny Slotboom - I WILL KEEP FIGHTING!! 

 helaas is lenny nu dood, ze heeft haar zelf in brand gestoken, ze kon het niet meer aan, de hulp die ze vroeg kreeg ze niet, hoop dat je nu rust heb lenny