RED HET NEERHOF

Quoted post

Karel DR

#16

2011-06-05 17:39

Beste mensen, het neerhof gaat niet sluiten!

 Ik had deze week nog contact met het kabinet van Mr De Lille en ik kan jullie verzekeren dat het neerhof een kinderboerderij zal blijven. Laat jullie dus niet meeslepen in de paniek die sommigen willen zaaien. Waar gaat het dan wel om?
Wel sommigen scouts en chiro groepen uit Brussel hebben plaatsgebrek om wat buitenactiviteiten te organiseren. Zij zijn vragende partij om in de WE's ook het neerhof te mogen gebruiken, en daar wil Bruno aan verhelpen. Of mogen die scouts en chiro kinderen geen gebruik maken van (toch ook )hun kinderboerderij misschien? Een samengaan van de twee ( de boerderijactiviteit verdwijnt helemaal niet!)is wat de staatssecretaris beoogt. Al wie het tegendeel beweerd wil onnodig onrust zaaien. Waar is dat voor nodig? Wat Bruno wil is dat het kind centraal staat in een kinderboerderij ...is dat niet de logica zelve misschien? Laat jullie duis niet voor de verkeerde kar spannen aub...met alle begrip voor jullie bekommernis (de kinderboerderij moet blijven) want die deel ik alsook Bruno De Lille volledig, dat kan ik jullie verzekeren. En wie mij niet gelooft mag altijd zelf contact nemen met het kabinet, ...
Karel DE RIDDER . GROEN! raadslid Dilbeek.

Reacties

Anne Verleysen

#46 Re:

2011-06-09 11:00:41

#16: Karel DR -  

Beste Karel, dan zijn er toch mensen die dringend moeten leren communiceren. We waren vanmorgen, zoals gewoonlijk, met ons kleinzoontje (een échte Brusselaar nota bene) op het Neerhof en hoorden van het Neerhofteam zélf, hoe ze in zak en as zitten over wat totaal zonder inspraak en boven hun hoofden werd beslist. Misschien zijn sommige beleidsmensen wat geschrokken over de omvang van het ongenoegen van het Neerhofteam in de eerste plaats en van de vééééééle sympathisanten er bovenop... en sturen ze daarom bij, zoveel te beter! Maar willen ze dat dan a.u.b. ook LUID en DUIDELIJK communiceren naar het team, de sympathisanten én de PERS!? Dan kan de basis het ook met zekerheid geloven. Probleem is dat, als je zonder enig overleg of inspraak mensen voor voldongen feiten plaatst en zaken opdringt, niemand je nog betrouwt! Ik zie dat je je opmerking ondertekent met "Groen!", wel laat het Neerhof een groene, educatieve, landbouw-oase blijven. In die functie is het UNIEK, speelpleinen met bijhorende café-toestanden en compagnie... zijn er zoveel. 

eki

#50 reactie Karel DR #16

2011-06-09 21:59:12

#16: Karel DR -

Beste Karel, scouts en chiro zijn volgens mij altijd welkom geweest op de boerderij. Maar wat jullie willen is meer dan dat. Jullie willen immers de weiden gebruiken om er te komen ravotten. Dat is wel heel wat anders! Kinderen en jeugd mogen ravotten, maar op een boerderij hoort dit niet thuis. Mensen, jeugd en kinderen komen er tot rust. Dat is nogal moeilijk samen te combineren, vind je niet?

Neerhofwatcher sedert 40 jaar.

#51 Re:

2011-06-10 14:02:35

#16: Karel DR -

Deze actie is geen paniek, want in de beslissing staat letterlijk dat de boerderijfunctie wordt afgebouwd....om er voor de Brusselse jeugd speelpleinen en een speelbos van te maken.


Gast

#60 Re: beweerd moet men hier schrijven als beweert, met t!!

2011-06-13 11:16:08


Gast

#75 Re: RED HET NEERHOF

2011-06-19 23:32:03

#16: Karel DR -

Beste Karel,

Jeugdbewegingen horen thuis in jeugdhemen, jeugdverblijfcentra enzovoort. Ik heb meer dan 20 jaar actief jeugdkampen georganiseerd en zit momenteel nog steeds in de beheerraad van één van 's lands grootste jeugdwerkingsorganisaties. Als een educatief project (uit populisme, vroege verkiezingskoorts...) moet worden opgeofferd om scouts en chiro tevreden te stellen, dan is men toch niet goed bezig. Het Neerhof kan door een groep "bezocht" worden als activiteit (excursie), maar kan onmogelijk dienen als verbljfplaats. Deze beslissing zou zeer oneervol zijn tegenover elk pedagogisch project dat nog wordt uitgewerkt.

U en helaas ook dhr. De Lille hebben het mis als er gesteld wordt dat het kind centraal moet staan in het Neerhof. Het is de natuur en de actieve beleving ervan die centraal staat.

Ik ben ten zeerste ontgoocheld in uw uitspraak waarvan geen enkel argument doordacht blijkt. Een degelijk policius onwaardig! Ik ben evenzeer teleurgesteld in "Groen" die het groen gezwind opzij wil plaatsen om tegemoet te komen aan een vraag die niet past in het correcte kader.

Ik hoop dat dhr. De Lille zijn verstand zal gebruiken zodat de zijn geloofwaardigheid niet verder aangetast wordt.

 

Met vriendelijke groet

P.M.