RED HET NEERHOF

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie RED HET NEERHOF.


Gast

#1

2011-06-03 14:40

Het Neerhof is en blijft een plaats voor jong en oud.. waar iedereen zichzelf kan zijn en leert omgaan met de natuur. Met alle respect, maar de argumentatie van meneer de Lille houdt geen steek.

Gast

#2

2011-06-03 15:27

Laat de kinderboerderij bestaan. Onze kinderen (7) genieten er zo van!!!!!! Boer Niki die met hen rondgaat, ze leert voederen en omgaan met de dieren! Het luisterende oor dat hij op die momenten kan zijn! Het zou zonde zijn dat dat "de jeugd" wordt ontnomen!!!

Gast

#3

2011-06-03 16:17

Het Neerhof moet blijven zoals het is. Het is er heerlijk toeven en de mensen ontvangen je er als vrienden.


Gast

#4

2011-06-03 18:21

alstublieft :-)
Nan

#5

2011-06-04 00:11

schoolkinderen uit 't Brusselse worden de Brusselse 'jeugd', die dag per schooljaar dat ze kunnen 'Neerhoffen' ,nemen ze ook mee als ze +12 zijn !

Gast

#6

2011-06-04 02:03

Het Neerhof is niet alleen een boerderij maar een plek om tot rust te komen, interactief bij te leren en samen te genieten van alles wat de natuur ons te bieden heeft.

Ik ben hier mee opgegroeid en wil mijn kinderen deze oase ook heel graag laten leren kennen.

Laat het Neerhof voor wat het nu is, misschien win je ermee geen geld of populariteit maar dat hoeft niet.
Het is iets natuurlijks dat van zichzelf moet groeien en niet kunstmatig moet worden platgelegd en veranderd naar iets anders.

We kunnen op deze aarde nu eenmaal niet alles controleren, dus laat ons dit ook niet gaan manipuleren, asjeblief.

Gast

#7

2011-06-04 09:13

Als kind verhuisde ik van het Brusselse naar Dilbeek. Sinds die dag zat ik IEDERE DAG op "Het Neerhof", na school, pedagogische studiedagen, elk vrij moment was een reden om eens langs te gaan. Het was een hele andere dan in Brussel, ik leerde er de waarde van natuur, mede dankzij de DIEREN!

Na een tijdje begon ik vrijwillig te gaan helpen om de stallen, ... uit te kuisen (ik was toen een jaar of 10). Ik denk niet dat ik dit zou doen/ gedaan hebben moest ik niet kunnen zijn wie ik ben op het neerhof. Ik heb er zoveel bijgeleerd, over omgaan met dieren, planten en ook met mensen. Want respect voor mensen begint bij het respect voor de natuur.

Als ik deze geweldige jeugd - en gezinsboerderij zou moeten om schrijven zou ik zelf durven zeggen, mijn 2e thuis!

Gast

#8

2011-06-04 12:12

het mag niet sluiten!

Gast

#9

2011-06-04 12:28

Het neerhof mag niet sluiten !

Gast

#10

2011-06-04 15:55

WIJ DUIMEN MET Z'N ALLEN VOOR HET BEHOUD VAN HET NEERHOF ALS FAMILIE-BOERDERIJ

Gast

#11

2011-06-04 21:30

Super initiatief!

Gast

#12

2011-06-04 23:37

geef kinderen de kans om te leren mét plezier en hun eigen slimheid aan te scherpen!!!

Gast

#13

2011-06-05 00:05

Omdat ik er lang geleden een geweldige tijd heb beleefd.

Gast

#14

2011-06-05 16:24

gewoon een zalige gezinsboerderij... zo laten... het is een schat voor onze jeugd

Gast

#15

2011-06-05 16:30

Ik heb mooie momenten beleefd in het Neerhof en hou er fijne herinneringen aan over. Zo'n speciale plek mag toch niet sluiten? dat zou echt doodzonde zijn!
Karel DR

#16

2011-06-05 17:39

Beste mensen, het neerhof gaat niet sluiten!

 Ik had deze week nog contact met het kabinet van Mr De Lille en ik kan jullie verzekeren dat het neerhof een kinderboerderij zal blijven. Laat jullie dus niet meeslepen in de paniek die sommigen willen zaaien. Waar gaat het dan wel om?
Wel sommigen scouts en chiro groepen uit Brussel hebben plaatsgebrek om wat buitenactiviteiten te organiseren. Zij zijn vragende partij om in de WE's ook het neerhof te mogen gebruiken, en daar wil Bruno aan verhelpen. Of mogen die scouts en chiro kinderen geen gebruik maken van (toch ook )hun kinderboerderij misschien? Een samengaan van de twee ( de boerderijactiviteit verdwijnt helemaal niet!)is wat de staatssecretaris beoogt. Al wie het tegendeel beweerd wil onnodig onrust zaaien. Waar is dat voor nodig? Wat Bruno wil is dat het kind centraal staat in een kinderboerderij ...is dat niet de logica zelve misschien? Laat jullie duis niet voor de verkeerde kar spannen aub...met alle begrip voor jullie bekommernis (de kinderboerderij moet blijven) want die deel ik alsook Bruno De Lille volledig, dat kan ik jullie verzekeren. En wie mij niet gelooft mag altijd zelf contact nemen met het kabinet, ...
Karel DE RIDDER . GROEN! raadslid Dilbeek.


Gast

#17

2011-06-05 18:07

onze steun hebben jullie!

Gast

#18

2011-06-05 20:59

Heb zelf super herinneringen aan het neerhof. Blijf eraf !

Gast

#19

2011-06-05 22:16

Het Neerhof moet een boerderij blijven.
ik kan niet zonder chocomelk.
Luc coenen.

Gast

#20

2011-06-05 22:23

Het Neerhof laten zoals het is aub !

Gast

#21

2011-06-05 22:27

Wij komen zo graag naar deze boerderij. Laat alles aub zoals het nu is.

Gast

#22

2011-06-05 23:27

Het Neerhof is een beschermd monument van het eind van de 18e eeuw,nauwgezet gerestaureerd, met diverse authentieke delen waaronder een lemen schuur. Het bestendigen van de oorspronkelijke landbouwfunctie is juist uitermate belangrijk voor het wezenlijk behoud ervan. Het is een uitzonderlijk en historisch waardevol gegeven en kan derhalve dus geen pretpark zijn.
gast

#23

2011-06-06 00:52

Laat het neerhof blijven het is er gezellig en toffe mensen dat het neerhof open houden ,en ze leren de kinderen omgaan met alles !

Gast

#24

2011-06-06 18:10

Het Neerhof is voor veel Brusselse kinderen een van de weinige manieren om nog een beetje in contact te komen met de natuur en het leven op het platteland! Dat mag gewoon niet verdwijnen!!!!

Gast

#25

2011-06-06 20:39

Als leerkracht in het Brussels onderwijs vind ik het Neerhof een educatieve meerwaarde die we niet verloren mogen laten gaan. Zien, voelen, ruiken, doen, ... dat is fundamenteel leren! En in het Neerhof leer je over het leven zelf, maar om over het leven te leren, moet dat er ook in voldoende mate nog zijn. Genoeg koeien dus, en varkens, kippen, konijnen, gewassen op het veld, de boomgaard, .... hoe dat te rijmen valt met speelruimte voor jeugdbewegingen? Dat maakt me  wat sceptisch.