RED HET NEERHOF
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Het Neerhof moet blijven zoals het is. Het is er heerlijk toeven en de mensen ontvangen je er als vrienden.
Ik ben hier mee opgegroeid en wil mijn kinderen deze oase ook heel graag laten leren kennen.
Laat het Neerhof voor wat het nu is, misschien win je ermee geen geld of populariteit maar dat hoeft niet.
Het is iets natuurlijks dat van zichzelf moet groeien en niet kunstmatig moet worden platgelegd en veranderd naar iets anders.
We kunnen op deze aarde nu eenmaal niet alles controleren, dus laat ons dit ook niet gaan manipuleren, asjeblief.
Na een tijdje begon ik vrijwillig te gaan helpen om de stallen, ... uit te kuisen (ik was toen een jaar of 10). Ik denk niet dat ik dit zou doen/ gedaan hebben moest ik niet kunnen zijn wie ik ben op het neerhof. Ik heb er zoveel bijgeleerd, over omgaan met dieren, planten en ook met mensen. Want respect voor mensen begint bij het respect voor de natuur.
Als ik deze geweldige jeugd - en gezinsboerderij zou moeten om schrijven zou ik zelf durven zeggen, mijn 2e thuis!
Beste mensen, het neerhof gaat niet sluiten!
Ik had deze week nog contact met het kabinet van Mr De Lille en ik kan jullie verzekeren dat het neerhof een kinderboerderij zal blijven. Laat jullie dus niet meeslepen in de paniek die sommigen willen zaaien. Waar gaat het dan wel om?
Wel sommigen scouts en chiro groepen uit Brussel hebben plaatsgebrek om wat buitenactiviteiten te organiseren. Zij zijn vragende partij om in de WE's ook het neerhof te mogen gebruiken, en daar wil Bruno aan verhelpen. Of mogen die scouts en chiro kinderen geen gebruik maken van (toch ook )hun kinderboerderij misschien? Een samengaan van de twee ( de boerderijactiviteit verdwijnt helemaal niet!)is wat de staatssecretaris beoogt. Al wie het tegendeel beweerd wil onnodig onrust zaaien. Waar is dat voor nodig? Wat Bruno wil is dat het kind centraal staat in een kinderboerderij ...is dat niet de logica zelve misschien? Laat jullie duis niet voor de verkeerde kar spannen aub...met alle begrip voor jullie bekommernis (de kinderboerderij moet blijven) want die deel ik alsook Bruno De Lille volledig, dat kan ik jullie verzekeren. En wie mij niet gelooft mag altijd zelf contact nemen met het kabinet, ...
Karel DE RIDDER . GROEN! raadslid Dilbeek.
ik kan niet zonder chocomelk.
Luc coenen.
Als leerkracht in het Brussels onderwijs vind ik het Neerhof een educatieve meerwaarde die we niet verloren mogen laten gaan. Zien, voelen, ruiken, doen, ... dat is fundamenteel leren! En in het Neerhof leer je over het leven zelf, maar om over het leven te leren, moet dat er ook in voldoende mate nog zijn. Genoeg koeien dus, en varkens, kippen, konijnen, gewassen op het veld, de boomgaard, .... hoe dat te rijmen valt met speelruimte voor jeugdbewegingen? Dat maakt me wat sceptisch.
| This discussion has been closed. |