Fampyra moet in basispakket!

Quoted post


Gast

#114

2013-11-18 17:22



Ik ben als MS patiënt enkele maanden geleden gestart met Fampyra. Na contact met de fabrikant Biogen Idec International heb ik het middel via een Duitse apotheker kunnen bemachtigen. Uiteraard heb ik eerst geprobeerd Fampyra op reguliere manier in Nederland te krijgen maar 6 maanden geleden lukte dit nog niet. Het ziektebeeld bij mij is voornamelijk enorme vermoeidheid en een verminderde mobiliteit. Ik sleep met mijn rechterbeen. Nadat ik met Fampyra was begonnen kon ik na ongeveer 1,5 week een sterk verbeterde mobiliteit ervaren. Ik liep beter, was minder vermoeid en ik kon mijn been weer helemaal optrekken waar dat voor de medicatie niet meer ging. Bij mij heeft Fampyra een heel duidelijke positieve impact en ben erg blij met het middel. Dit had ik op geen enkele andere manier voor mekaar gekregen!

Ik pleit er dan ook voor dat de Minister van Volksgezondheid het middel snel in het basispakket opneemt. Het risico is miniem, want na 2 weken weet je of het middel voor jou geschikt is of helaas niets bijdraagt aan levensverbetering.

Met vriendelijke groet,

Reacties


Gast

#119 Re: Dat is wel heel snel. en dat zou mooi zijn als je 't al na 2 weken weet of het wel of niet helpt

2013-11-19 15:31:40