Neen aan Jachtopeningsbesluit 2013-2018 betreffende (zwerf)katten

Quoted post

jachtopzichter

#781 Re:

2013-11-05 17:27

#231: Manuela -

En hoe denk je dat het vlees in de winkels komt ? 
Misschien moeten mensen is nadenken voor ze iets uitkwaken over "de jacht" en zich is beter informeren.
Mensen die de jacht beoefenen zijn natuur- & dierenliefhebbers.  Zij houden zich aan de zéér strikte regels/wetten wat betreft de jacht. Eveneens is bij het jachtexamen een zeer zorgvuldige kennis vereist van de te bejagen dieren aangezien men niet zo maar op alles wat beweegt mag schieten.  Zij dienen zich aan zéér strikte regelmenteringen te houden anders raken zij onmiddellijk hun jachtvergunning kwijt.
Hoe komt het dat bij een overlast van vossen/everzwijnen die zich te dicht bij woonkernen begeven men wél mag beroep doen op de jagers. Zéker wanneer mijnheer Y zijn kippen werden doodgebeten door een vos. Dan zet men hun "walging" tegenover de jacht heel snel opzij.
Wel zeuren en meehuilen met diegene die enkel zichzelf graag horen praten én denken alles te weten.. én dan nadien een lekker stukje steak verorberen of op restaurant een mals stukje wild gaan eten.  Ach ja .. dat zullen er dan zijn die een natuurlijke dood zijn gestorven zeker !

Best eerst even nadenken alvorens te reageren en jezelf informeren .

 

mvg

Reacties


Gast

#790 ik heb andere dingen gelezen en gezien

2013-11-05 18:19:50

#781: jachtopzichter - Re:

Ik heb andere dingen gelezen , en gezien, hier komen de jagers bijna op onze hof schieten Op een dag komen mijn kinderen buiten of huisdieren en zitten ze vol hagel!.

En ook ze zetten tamme fazanten uit om op te schieten hoe belachelijk is dat. Voederplaatsen maken en dan die beesten dat in een ren zijn grootgebracht afschieten. jonge vossen uit hun holen halen en doodslaan. hun holen laten instorten dat de puppys stikken. Ik kan nog tientallen overtredingen melden ze.En ja ik eet vlees maar jacht is van de middeleeuwen en zeker als het op uitstervende soorten zijn overal ter wereld.leeuwen tijgers, neushoorns voor hun hoorns krokodillen om hun vel enz...;Om bij hun sjieke soort te gaan stoeffen en stoer doen. groot ego klein .... dat hebben ze. En ja de mens is een omnivoor Canrivoor alles maar meestal is  het niet om de honger te stillen zoals de jachtdieren, maar om lust te moorden.En ja Als je  veggis zie zien ze er helemaal niet gezond uit en missen suplementen En ik eet weinig vlees maar gezond verbruik en eet geen paard !!.


Gast

#797 Re: Re:

2013-11-05 19:01:53

#781: jachtopzichter - Re:

Jachtopzichter: er is niemand die zegt dat zwerfkatten voor overlast zorgen (behalve eens een vuilniszak die is opengekrabt) blijf er dan ook vanaf als u er niks van kent.
en uw argumentatie over "hoe denk je dat het vlees in de winkel komt' slaat nergens op en heeft niks met de actie tegen het besluit te maken.
U weet evengoed dat er talloze onregelmatigheden gebeuren in de jacht, honderden verhalen hebben we al gehoord.
U weet evengoed en zo lezen we ook uit jachtverslagen dat u vind dat katten teveel muizen en vogels pakken als flauw excuus dat deze het eten wegnemen voor andere diersoorten zoals de uil. Een flauw excuus om gewoon door te gaan in het vermoorden van zwerfkatten omdat ze voor jullie aanzien worden als een 'pest'.


Gast

#800 Re: Re:

2013-11-05 19:44:35

#781: jachtopzichter - Re:

Euhm sorry maar dit kan ik gedeeltelijk counteren!!! Aangezien ik op "den buiten" woon en dus letterlijk in mijn achtertuin de jagers zie jagen... ten eerste ik heb paarden, die oetlullen komen met hun jachthonden in mijn wei en staan tot vlak naast de wei maar een poging te doen om wat duifkes te schieten... (mijn paarden over hun toeren maar wat kan hun dat schelen), wettelijk mogen ze dit niet, maar ondanks uw strikt beschreven regels wordt hierniks aan gedaan!! Sterker nog ze lachen er eens mee... Het is ook bij mijn tante al gebeurt di in een ander dorp woont en daar vloog de hagel tot tegen haar ramen, ze ging er wat van zeggen en kreeg als antwoord; tja ge blijft mss beter uit uwen hof deze periode?!!!

ten tweede wat hebben katten hier nu mee te maken?? Die eten en vangen géén everzwijnen en al zeker géén vossen, kippen raar of zelden...

ten derde doe zelf eens onderzoek!! het gaat hier om het verbod om katten af te schieten, niet om een verbod op jagen, dus geen paniek, ge zult u stukske vlees nog vinden in de winkel en op u bord als ge uit eten gaat... of eet je ook katten mss???


Gast

#816 Re: Re:

2013-11-06 02:36:28

#781: jachtopzichter - Re:

ja hoor als jij wil geloven dat jagers dierenliefhebbers zijn moet je dat vooral doen... Maar dierenliefhebbers kunnen geen dieren doden. Ik heb een hekel aan jagers ik eet geen wild. En wat betreft die doodgebeten kippen ze hadden ook een hek met spanning neer kunnen zetten dat die vos een klein schokje zou krijgen als hij te dicht in de buurt kwam. En btw wat doe je hier dit forum is voor mensen die tegen zijn en uit jou tekst lijkt het dat je voor bent. Dus ga lekker ergens anders die jagers prijzen...

Michel

#855 Re: Re:

2013-11-06 15:21:34

#781: jachtopzichter - Re:

"Strikte regels/wetten", "jachtexamen", "strikte reglementeringen", "jachtvergunning", etc... Allemaal door een vernietigende ras uitgevonden die het recht in eigen handen heeft genomen om de natuurlijke evolutie te beïnvloeden en te dwarsbomen. Wat de "mens" in de weg loopt moet verdwijnen en plaats maken voor zijn ziekelijke, egoïstische en profijtzuchtige kortzichtigheid. Meneer Jachtopzichter, wees dan toch eens eerlijk: waarom jaagt u? Om te eten? Om uw buur z'n kippen te beschermen? Om de tekortkomingen van de natuur te verhelpen? Om god te spelen? Allemaal voorwendsels om uw killerinstinct te bevredigen, een legale MACHTSvertoning tegenover weerloze dieren. Een dierenliefhebber doodt alleen de dieren die pijn lijden EN niet meer gered kunnen worden! Elke andere vorm van dierenmishandeling is in de naam van plezier en/of profijt - en JA, de jacht is een vorm van dierenmishandeling. Wat plezier kan een dierenliefhebber hebben om een levend wezen af te schieten? Zijn er teveel konijnen of herten? Neen, er zijn teveel mensen die de natuur omzeep helpen!

Best even DIEPER nadenken alvorens de verkeerde vrijetijdsbesteding uit te oefenen. Er bestaan boeiendere "sporten".