Neen aan Jachtopeningsbesluit 2013-2018 betreffende (zwerf)katten


Gast

#776

2013-11-05 16:35

ik heb 3 katten, een zwarte met wit, een grijze met blauwe ogen en een lapjeskat. Schiet deze niet af in de velden in Everberg, deze zijn huiskatten

Gast

#777

2013-11-05 16:46

Gaan ze binnenkort dan ook de vogels die overvliegen en de konijntjes die in onze tuin komen ook vermoorden?Wij hebben zelf juist 2 zwerfkatten opgevangen en je kunt niet geloven hoeveel vriendschap we van die poezen krijgen!!!

Gast

#778

2013-11-05 17:05

Wanneer gaan ze dan de jacht toestaan op de criminelen in dit land die voor de echte hinder zorgen?

Laat me dat eens weten ;)
gast

#779

2013-11-05 17:05

Hier zijn toch geen woorden voor!

Gast

#780

2013-11-05 17:27

blijf gvd van die arme dieren af
jachtopzichter

#781 Re:

2013-11-05 17:27

#231: Manuela -

En hoe denk je dat het vlees in de winkels komt ? 
Misschien moeten mensen is nadenken voor ze iets uitkwaken over "de jacht" en zich is beter informeren.
Mensen die de jacht beoefenen zijn natuur- & dierenliefhebbers.  Zij houden zich aan de zéér strikte regels/wetten wat betreft de jacht. Eveneens is bij het jachtexamen een zeer zorgvuldige kennis vereist van de te bejagen dieren aangezien men niet zo maar op alles wat beweegt mag schieten.  Zij dienen zich aan zéér strikte regelmenteringen te houden anders raken zij onmiddellijk hun jachtvergunning kwijt.
Hoe komt het dat bij een overlast van vossen/everzwijnen die zich te dicht bij woonkernen begeven men wél mag beroep doen op de jagers. Zéker wanneer mijnheer Y zijn kippen werden doodgebeten door een vos. Dan zet men hun "walging" tegenover de jacht heel snel opzij.
Wel zeuren en meehuilen met diegene die enkel zichzelf graag horen praten én denken alles te weten.. én dan nadien een lekker stukje steak verorberen of op restaurant een mals stukje wild gaan eten.  Ach ja .. dat zullen er dan zijn die een natuurlijke dood zijn gestorven zeker !

Best eerst even nadenken alvorens te reageren en jezelf informeren .

 

mvg


Gast

#782

2013-11-05 17:35

Er zou beter gekeken worden voor mishandelde dieren en broodfokkers inplaats van de zwerfkatjes hun leven af te nemen.

Gast

#783

2013-11-05 17:36

Een schande is dit..

Gast

#784

2013-11-05 17:49

Het is een schande dat die jagers gewoon vrij spel krijgen bij het doden van zwerfkatten. Ik zet mij elke dag in zodat deze beestjes gesteriliseerd en gecastreerd worden. Dit diet pijn !!

Gast

#785

2013-11-05 17:50

Aub. Tekenen

Gast

#786

2013-11-05 17:53

Ronduit schandalig van de regering alsof er geen andere problemen genoeg zijn zoals armoede, werkloosheid, criminaliteit enz.., neen, ze om hun frustraties uit te werken, worden anderen aangezet om onschuldige dieren, die niemand hinderen of kwaad doen af te maken. Jammer dat in België de "stemplicht" van kracht is want ik zou anders niet gaan stemmen voor een regering die criminelen in de watten leggen en maar op straat laten lopen (onmiddellijk vrijlaten) en onschuldige dieren af te maken. MENSDOM en DIERENRIJK !!! Maar ja, we leven toch in zo'n beschaafd landje hé.

Gast

#787

2013-11-05 17:59

Barbaarse toestanden! Daar zijn geen woorden voor...

Gast

#788

2013-11-05 18:02

zouden beter alle vreemdelingen afschieten,das pas een plaag!!!!!
VéKE
Gast

#789 JAGERS MOGEN ALLES.

2013-11-05 18:07

Dit kan niet, ik heb een langharige poes dat kaal wordt als je haar een bandje aandoet. en ook ééntje dat het nooit gewoon is geweest een bandje te dragen. Ik vind dat ze van de poezen moeten afblijven, meestal blijven poezen niet aan huis. en gaan ze op verkenning. tam of niet ze blijven een jachtinstinct hebben. Een kat kan niet aan een leiband het is een vrij dier.Moeten wij onze katten dan opsluiten?


Gast

#790 ik heb andere dingen gelezen en gezien

2013-11-05 18:19

#781: jachtopzichter - Re:

Ik heb andere dingen gelezen , en gezien, hier komen de jagers bijna op onze hof schieten Op een dag komen mijn kinderen buiten of huisdieren en zitten ze vol hagel!.

En ook ze zetten tamme fazanten uit om op te schieten hoe belachelijk is dat. Voederplaatsen maken en dan die beesten dat in een ren zijn grootgebracht afschieten. jonge vossen uit hun holen halen en doodslaan. hun holen laten instorten dat de puppys stikken. Ik kan nog tientallen overtredingen melden ze.En ja ik eet vlees maar jacht is van de middeleeuwen en zeker als het op uitstervende soorten zijn overal ter wereld.leeuwen tijgers, neushoorns voor hun hoorns krokodillen om hun vel enz...;Om bij hun sjieke soort te gaan stoeffen en stoer doen. groot ego klein .... dat hebben ze. En ja de mens is een omnivoor Canrivoor alles maar meestal is  het niet om de honger te stillen zoals de jachtdieren, maar om lust te moorden.En ja Als je  veggis zie zien ze er helemaal niet gezond uit en missen suplementen En ik eet weinig vlees maar gezond verbruik en eet geen paard !!.


Gast

#791

2013-11-05 18:20

Zeer goed initiatief en hopelijk met resultaat

Gast

#792

2013-11-05 18:25

aub mensen.. da gaat er dik over zenne..
we zullen alle zwervers & illegalen en asielzoekers ook maar beginnen afknallen dan.. ze zwerven hier ook rond..

Gast

#793

2013-11-05 18:40

Deze petitie is OK en hopelijk kan er iets aan de mentaliteit van de jagers veranderd worden.

Gast

#794

2013-11-05 18:44

Ben meer een hondenliefhebber maar toch vind ik dit niet kunnen

Gast

#795

2013-11-05 18:45

Waarom moeten we onze katten dan chippen, om ze nog een bandje aan te doen en wat dan met terug uitgezette katten vanuit een zwerfkattenbeleid???!!!

Gast

#796 Re: JAGERS MOGEN ALLES.

2013-11-05 18:48

#789: VéKE - JAGERS MOGEN ALLES.

Ik heb ook een poes die kaal wordt van bandjes, als dit er door komt, dan heeft chippen ook geen zin (tja om je dode kat te identificeren en u je dat te melden) en het zijn inderdaad vrije dieren!!!

 


Gast

#797 Re: Re:

2013-11-05 19:01

#781: jachtopzichter - Re:

Jachtopzichter: er is niemand die zegt dat zwerfkatten voor overlast zorgen (behalve eens een vuilniszak die is opengekrabt) blijf er dan ook vanaf als u er niks van kent.
en uw argumentatie over "hoe denk je dat het vlees in de winkel komt' slaat nergens op en heeft niks met de actie tegen het besluit te maken.
U weet evengoed dat er talloze onregelmatigheden gebeuren in de jacht, honderden verhalen hebben we al gehoord.
U weet evengoed en zo lezen we ook uit jachtverslagen dat u vind dat katten teveel muizen en vogels pakken als flauw excuus dat deze het eten wegnemen voor andere diersoorten zoals de uil. Een flauw excuus om gewoon door te gaan in het vermoorden van zwerfkatten omdat ze voor jullie aanzien worden als een 'pest'.


Gast

#798

2013-11-05 19:25

Mensen die dit goedkeuren zijn niet goed snik!

Gast

#799

2013-11-05 19:34

Niet alle huiskatten dragen bandjes, omwille vh ophang gevaar... om de reden dat 1 van mijn katten zich ooit bijna verhangen heeft met zo'n bandje, dragen ze nu geen van 3 nog zo'n bandje, NOOIT MEER!! De 2 poezen zijn gesteriliseerd en de kater gecastreerd... kost handen vol geld, wie betaald mij dat terug als zo'n gluiperd met een jachtgeweer besluit om ze af te knallen? diegene die dit besluit heeft opgesteld?!!! Zijn ze nu op hunne kop gevallen en blijven botsen? Er zijn ook te véél mensen, die schieten we toch ook ni af... tenzij je terorist bent....


Gast

#800 Re: Re:

2013-11-05 19:44

#781: jachtopzichter - Re:

Euhm sorry maar dit kan ik gedeeltelijk counteren!!! Aangezien ik op "den buiten" woon en dus letterlijk in mijn achtertuin de jagers zie jagen... ten eerste ik heb paarden, die oetlullen komen met hun jachthonden in mijn wei en staan tot vlak naast de wei maar een poging te doen om wat duifkes te schieten... (mijn paarden over hun toeren maar wat kan hun dat schelen), wettelijk mogen ze dit niet, maar ondanks uw strikt beschreven regels wordt hierniks aan gedaan!! Sterker nog ze lachen er eens mee... Het is ook bij mijn tante al gebeurt di in een ander dorp woont en daar vloog de hagel tot tegen haar ramen, ze ging er wat van zeggen en kreeg als antwoord; tja ge blijft mss beter uit uwen hof deze periode?!!!

ten tweede wat hebben katten hier nu mee te maken?? Die eten en vangen géén everzwijnen en al zeker géén vossen, kippen raar of zelden...

ten derde doe zelf eens onderzoek!! het gaat hier om het verbod om katten af te schieten, niet om een verbod op jagen, dus geen paniek, ge zult u stukske vlees nog vinden in de winkel en op u bord als ge uit eten gaat... of eet je ook katten mss???