Overleg ipv eenzijdige beslissing over kinderopvang graag!

Quoted post

warm hart voor kids

#5 Re:

2013-10-18 10:00

#4: -

Denk je werkelijk dat de opvang het ocmw peanuts kost!?

Ik kan je verzekeren dat dat niet zo is. Trouwens .... besef je wel dat de gemeente jaarlijks heel wat moet bijpassen voor deze opvang!? En van wie denk dat dat geld komt!? Van AL de inwoners van Heusden-Zolder! Ook van diegene die geen kinderen hebben of die er wel hebben maar geen gebruik maken van die opvang. Als jij, jullie willen dat de opvang blijft bestaan gaan jullie er ook mogen voor betalen. Dan gaat je dat meer dan het dubbel kosten, het drievoudige is dan zelfs nog niet voldoende!

Als jullie bereid zijn om die som te betalen denk ik wel dat er opvang kan blijven bestaan in Viversel en Eversel!

Reacties


Gast

#8 Re: Re:

2013-10-18 11:14:42

#5: warm hart voor kids - Re:

Het is wel duidelijk dat jij GEEN kinderen hebt anders zou je hier niet van uw toren blazen

Er wordt hier ten slotte geen mogelijkheid meer gegeven om ervoor te betalen daar gaat het om

Mij zou het niet veel uitmaken hoeveel ik hiervoor moet betalen ik doe namelijk alles voor mijn kinderen zoals elke ouder dat doet


Gast

#9 Re: Re:

2013-10-18 11:15:56

#5: warm hart voor kids - Re:

Beste warm hart voor kids, in verhouding tot de andere locaties kost de opvang in Viversel inderdaad peanuts maar ik had inderdaad moeten preciseren dat ik het enkel over de kost van de locatie op zich had. Deze wordt namelijk gehuurd door het OCMW voor net iets meer dan 400 EUR per maand, inclusief water, mazout, electriciteit (en dit slechts 10 maanden per jaar aangezien men in de grote vakantie geen gebruik maakt van deze opvang (wat te begrijpen is)).

Het totale kostenplaatje van kinderopvang is inderdaad veel groter (personeelskosten, verzekeringen,...) en hiervoor moet er inderdaad geld betaald worden. Geld dat gedeeltelijk van zowel de inwoners van Heusden-Zolder komt (en waar ik als geboren en getogen Heusden-Zoldenaar ook al heel mijn professionele leven, zelfs toen ik geen kinderen had, mijn steentje heb toe bijgedragen) alsook van de inwoners van Vlaanderen (een gedeelte wordt namelijk met Vlaams geld gesubsidieerd). Bovenop deze subsidies betalen ook de ouders, in functie van hun persoonlijke gezinssituatie, een bijkomende toeslag (in mijn persoonlijke situatie enkele 100-en EUR per maand).

Kortom, het is een keuze van de gemeenschap om opvang te subsidiëren als investering in de jeugd en kinderen van diezelfde gemeenschap. Het minimum wat men als gemeenschap dan terug kan verwachten is dat men dan ook waar voor zijn geld krijgt, met name kwaliteitsvolle kinderopvang (in plaats van een kippenren waarbij 80 kinderen in een sporthal opgevangen moeten worden). En indien er dan toch zaken zijn die moeten veranderen omwille van besparingen dan lijkt mij een minimum aan communicatie en overleg met alle betrokken partijen alvorens over te gaan tot besluitvorming absoluut noodzakelijk. (In plaats van het simpelweg doorvoeren van eenzijdige en kortzichtige besluitvorming en de gemeenschap, en vooral dan onze kinderen, voor gedwongen feiten te plaatsen zoals nu het geval is.)

Althans, dat is mijn mening en blijkbaar ook deze van vele andere gezien het groot aantal ondertekenaars van deze petitie.

Nog een prettig weekend.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-10-19 08:13:45


solidair

#31 Re: Re:

2013-10-24 17:58:47

#5: warm hart voor kids - Re:

Dat de kinderopvang georganiseerd door het OCMW geld van de gemeenschap kost is voor iedereen duidelijk.  Surf even naar de website van het OCMW en je zal zien dat een hele waaier van diensten worden aangeboden. Prachtig ... !  Hier betalen we inderdaad belasting voor.

We leven in een samenleving die een ruime sociale dienstverlening aanbiedt aan iedereen !  Ik zou willen weten of u al uw kosten zelf wil betalen en géén belasting betalen : onderwijs, kinderopvang, tandartsen en dokters, wegen en verkeer.   De gemeentelijke belasting draagt op haar beurt zorg voor de lokale noden.

In het grote geheel van belastingen is dit peanuts !    Trouwens ... nooit van solidariteit gehoord !

Kim

#34 Re: Re:

2013-10-28 07:26:53

#5: warm hart voor kids - Re:

Al eens nagedacht welke mensen van voor en naschoolse kinderopvang gebruik maken?
WERKENDE mensen, die maandelijks een aanzienlijk deel van hun salaris afdragen aan vanalles en nog wat. Het deeltje dat naar kinderopvang gaat is dan nog zeer goed besteed, laat ons maar zwijgen over waar overheidsinstanties nog geld aan moeten besteden. Denk maar aan de gezondheidszorg van de agent die in Meulenberg in coma geslagen is...   
Wie denk je dat bijpast aan al het vandalisme ed in onze gemeente? AL de inwoners van Heusden-Zolder, daar word ik nu niet goed van.

Ouders die hun brood willen verdienen door hard te werken, en daardoor genoodzaakt zijn gebruik te maken van kinderopvang moeten hier ten allen tijde toegang toe hebben!

Kinderopvang in Eversel en Viversel moet open blijven!!!

 

 

Kris

#46 Re: Re:

2013-11-18 13:21:38

#5: warm hart voor kids - Re:

Het zal wel veel geld kosten voor de gemeente, maar ik denk nu net niet dat ze moeten besparen op de kinderopvang...  De kinderen zijn immers onze toekomst (of je er nu zelf hebt of niet)... wie gaat voor ons zorgen als we oud zijn...

Er is ook nog zoiets zoals solidariteit en ik vind daarom je uithaal niet echt gepast!

Ik denk dat de gemeente en ook het OCMW op vele andere manieren zou kunnen besparen!!!