Overleg ipv eenzijdige beslissing over kinderopvang graag!


Gast

#1

2013-10-17 19:21

ik doe dat voor Arjen

Gast

#2

2013-10-18 07:09

In een periode waar de nood aan kinderopvang het grootst is!!! Er zouden er moeten bij komen i.p.v. sluiten! Waar is men mee bezig!!!

Gast

#3

2013-10-18 07:32

Het kan toch niet dat die ruimte, waarvoor zoveel in geïnvesteerd is, opgegeven wordt! En onze kinderen dan? Je moet net veel doen voor de kinderen want zij zijn de toekomst en de toekomstige kiezers. Zij zouden het nooit vergeven…

Gast

#4

2013-10-18 08:41

Dit is inderdaad niet mens maar kindonwaardig!

Zeker als je weet dat de kinderopvang in Viversel volledig is uitgerust en letterlijk (!) slechts peanuts kost aan het OCMW. Kortzichtigheid van het OCMW bestuur en ik ben blij dat men via deze weg een manier heeft gevonden aan de ouders en sympathisanten om een duidelijk bericht te geven naar het OCMW en de gemeente.
Hopelijk zijn er dan ook zoveel mogelijk mensen die zich NU uiten want ik heb de indruk dat vele denken de verhuis van Viversel naar Bolderberg te verwaarlozen is maar wat als je kind gestuurd zal worden naar Heusden of Zolder omdat Bolderberg ook te weinig opvangplaatsen gaat hebben? (En dit zit er jammer genoeg aan te komen als volgende stap...)

Proficiat aan de initiatiefnemers!
warm hart voor kids

#5 Re:

2013-10-18 10:00

#4: -

Denk je werkelijk dat de opvang het ocmw peanuts kost!?

Ik kan je verzekeren dat dat niet zo is. Trouwens .... besef je wel dat de gemeente jaarlijks heel wat moet bijpassen voor deze opvang!? En van wie denk dat dat geld komt!? Van AL de inwoners van Heusden-Zolder! Ook van diegene die geen kinderen hebben of die er wel hebben maar geen gebruik maken van die opvang. Als jij, jullie willen dat de opvang blijft bestaan gaan jullie er ook mogen voor betalen. Dan gaat je dat meer dan het dubbel kosten, het drievoudige is dan zelfs nog niet voldoende!

Als jullie bereid zijn om die som te betalen denk ik wel dat er opvang kan blijven bestaan in Viversel en Eversel!


Gast

#6

2013-10-18 10:51

Onbegrijpelijk dat kinderen en hun ouders zo in de kou worden gezet. Als de opvang rendabel is, wat is dan het probleem. Moet dit een voorbeeld zijn van leerlinggericht onderwijs???

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-10-18 11:04



Gast

#8 Re: Re:

2013-10-18 11:14

#5: warm hart voor kids - Re:

Het is wel duidelijk dat jij GEEN kinderen hebt anders zou je hier niet van uw toren blazen

Er wordt hier ten slotte geen mogelijkheid meer gegeven om ervoor te betalen daar gaat het om

Mij zou het niet veel uitmaken hoeveel ik hiervoor moet betalen ik doe namelijk alles voor mijn kinderen zoals elke ouder dat doet


Gast

#9 Re: Re:

2013-10-18 11:15

#5: warm hart voor kids - Re:

Beste warm hart voor kids, in verhouding tot de andere locaties kost de opvang in Viversel inderdaad peanuts maar ik had inderdaad moeten preciseren dat ik het enkel over de kost van de locatie op zich had. Deze wordt namelijk gehuurd door het OCMW voor net iets meer dan 400 EUR per maand, inclusief water, mazout, electriciteit (en dit slechts 10 maanden per jaar aangezien men in de grote vakantie geen gebruik maakt van deze opvang (wat te begrijpen is)).

Het totale kostenplaatje van kinderopvang is inderdaad veel groter (personeelskosten, verzekeringen,...) en hiervoor moet er inderdaad geld betaald worden. Geld dat gedeeltelijk van zowel de inwoners van Heusden-Zolder komt (en waar ik als geboren en getogen Heusden-Zoldenaar ook al heel mijn professionele leven, zelfs toen ik geen kinderen had, mijn steentje heb toe bijgedragen) alsook van de inwoners van Vlaanderen (een gedeelte wordt namelijk met Vlaams geld gesubsidieerd). Bovenop deze subsidies betalen ook de ouders, in functie van hun persoonlijke gezinssituatie, een bijkomende toeslag (in mijn persoonlijke situatie enkele 100-en EUR per maand).

Kortom, het is een keuze van de gemeenschap om opvang te subsidiëren als investering in de jeugd en kinderen van diezelfde gemeenschap. Het minimum wat men als gemeenschap dan terug kan verwachten is dat men dan ook waar voor zijn geld krijgt, met name kwaliteitsvolle kinderopvang (in plaats van een kippenren waarbij 80 kinderen in een sporthal opgevangen moeten worden). En indien er dan toch zaken zijn die moeten veranderen omwille van besparingen dan lijkt mij een minimum aan communicatie en overleg met alle betrokken partijen alvorens over te gaan tot besluitvorming absoluut noodzakelijk. (In plaats van het simpelweg doorvoeren van eenzijdige en kortzichtige besluitvorming en de gemeenschap, en vooral dan onze kinderen, voor gedwongen feiten te plaatsen zoals nu het geval is.)

Althans, dat is mijn mening en blijkbaar ook deze van vele andere gezien het groot aantal ondertekenaars van deze petitie.

Nog een prettig weekend.


Gast

#10

2013-10-18 12:06

Ik vind dat de opvang aan de Val moet blijven,voor al de kinderen van ons schooltje,ook voor diegenen die niet in Viversel wonen.Het is een prachtige lokatie en gezellig kleinschalig.Zodat de werkende ouders hun kinderen met een gerust hart kunnen achterlaten en zich hierover verder geen kopzorgen hoeven te maken.

Gast

#11

2013-10-18 17:21

Liever nog een paar gevangenissen openen met alle faciliteiten ipv van te investeren in de toekomst van de kinderen .. .die onze toekomst zijn ..

Gast

#12

2013-10-18 17:25

Een schande dat we in de "BESCHAAFDE" wereld nog steeds een kleine besparing verkiezen in plaats van kinderwelzijn. Ik ben beschaamd over onze politiekers.

Gast

#13

2013-10-18 19:00

Het OCMW was zelf vragende pertij een paar jaar geleden,ik was zelf bij deze samenkomst, en nu de school met een kluitje in het riet sturen dat kan niet.Ik sta volledig achter de het idee dat de naschoolse opvang moet open blijven.
Secretaris: Dorpsraad Bolderberg en lid van de schoolraad: VBS Bolderberg.



Gast

#14

2013-10-18 19:36

Als men het verkiezingsprogramma voor de gemeenteraad 2012 van de NVA erbij neemt, ziet men dat dit programma
bestaat uit 10 pijlers. Op nr 5 staat er : " Het gezin staat centraal : voldoende opvang voor kinderen en jongeren, ook in vakantieperiodes" .

Denk er eens over na, Elke.


Gast

#15 Re:

2013-10-18 19:49

dat is gesproken!

maar voor de verkiezingen zeggen ze veel he en waarscchijnlijk zullen  ze wel mee  de beslissing hebben gemaakt om opvang plaatsen te sluiten!

#14: -

 


Gast

#16

2013-10-18 21:25

De schoonste lokatie van heel Heusden-Zolder moet gesloten worden. Goe bezig.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-10-19 08:13


Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2013-10-19 08:16



Gast

#19

2013-10-19 12:51

Het zou fijn zijn als deze opvang openbleef en dat alle kinderen er terecht konden ookal zijn ze geen inwoner van Heusden.dan hebben ook nog enkele mensen kans op werkzekerheid.......

Gast

#20

2013-10-19 13:23

En 't is niet dat er geen plaats zou zijn voor de kinderen die buiten H-Z wonen. Dat is nog het strafste ! Ze worden gewoon buiten gesloten. Mooi voorbeeld van integratie en verdraagzaamheid !

Gast

#21

2013-10-19 13:57

Onbegrijpelijk !!!!

Gast

#22

2013-10-20 08:52

De N-VA spiegelt zich zo graag aan het Duitse model. Daar is volgens hen alles zo prachtig. En ja, daar is kinderopvang ook volkomen geprivatiseerd.
Weet je wat het kost? 1000 euro per maand per kind.

Dan liever een sociaal systeem.
Besparen op de kap van het welzijn van de bevolking ... niet goed bezig.
HaBee

#23

2013-10-21 07:46

En dat dan nog midden in het schooljaar!!!
Waar moeten we naartoe met onze kids als er niet genoeg plaats is?
Halverwege het jaar van school veranderen?
Mama of papa moeten maar thuis blijven van werken en gaan stempelen????
Waar zijn we dan toch maar mee bezig?
Ik betaal nog liever wat meer voor de opvang, zodat het open blijft en mijn kind gelukkig is!!!

Gast

#24

2013-10-21 08:56

Het is schandalig dat er geen overleg is geweest en dat alleen om te besparen omdat de nieuwe gebouwen van de kinderopvang te veel geld hebben gekost.

Gast

#25

2013-10-21 11:39

Alle kinderen hebben recht op onderwijs en op opvang ,ZELFS de Vlaamse kinderen uit de afgelegen gehuchten