WIJ WILLEN GEEN VERSLAAFDENOPVANG IN ONZE CRONJÉBUURT

Quoted post


Gast

#129

2013-09-18 16:57

Ongeveer twee jaar geleden was ik betrokken bij een kleine actiegroep van verontruste bewoners omdat wij er toevallig achterkwamen dat er een RIB zou komen op de hoek Scheepersstraat/Colensostraat.Wij hebben contact gezocht met de media, wijkraad, zij naar gemeenteraadvergadering geweest etc.de RIBW staat er inmiddels en gelukkig geen overlast tot nu toe.Ik kreeg echter van de wethouder te horen dat RIBS e.d. eerlijk verspreid zouden worden over de stad en dat is nu niet het geval wat deze nieuwe RIBW is drie straten verwijderd van de huidige. Lijkt mij wat teveel van het goeie voor deze kwetsbare buurt.Ook in de gemeente raad is gesproken over opvang in de Waardepolder maar dat is dus afgeketst.Mijn idee was toen dat het juist in onze buurt gebeurd omdat ze hier minder tegnwerking verwachten als b.v. in de Bomenbuurt, Kleverparkbuurt etc.Vul zelf maar in waarom.Ik zal zeker van de partij zijn op 18 september.P.S.Ik ben het eens met een van de vorige reactie's om onze pijlen te richten op de gemeente en geen borrelpraat vanuit onderbuikgevoelens.

Reacties

Bregje #37

#146 Re:

2013-09-20 14:12:39

#129: -

Beste buurtbewoner,

Hoeveel mensen wonen er in die opvang in de Colensostraat?