Petitie voor alcoholslot

Quoted post

Slotje

#9 Alcoholslot

2013-05-10 15:17

Mijn zoon heeft een alcoholslot. Veel mensen zullen wel gehoord of gelezen hebben over de rechtszaak (speciale voorzieningen), waarin wij de gevaarzetting aankaarten die het alcoholslot met zich meebrengt. Dit is de rechtzaak van mijn zoon. Deze rechtszaak heeft mijn zoon verloren. De rechter stelt dat de her-test net zo veilig is als het bedienen van een autoradio!!!! Hier zou onderzoek naar gedaan zijn. Er is geen enkel onderzoek geweest die dit heeft bewezen!!!! Deze leugen kwam van de overheid site en is nu verwijderd.
Wat een invloed heeft deze leugen, zelfs zo erg dat de rechter het klakkeloos overneemt. Schandalig!

30 mei komt de zaak van mijn zoon opnieuw voor. Laten we hopen dat de rechter nu recht spreekt!!

Wij zijn door de afleiding van het slot van de weg geraakt. Niet omdat mijn zoon op dat moment aan het blazen was of niet rijden kan, maar omdat het slot, nadat de her-test niet goed was gegaan, een sirene gaf wat we nog nooit gehoord hadden. Wij waren op dat moment alletwee afgeleid.En wisten niet waarom het slot met zoveel toeters en bellen afging. Er kwam een flouw bochtje, we raakte in de berm en kwamen half in de sloot tot stilstand. Dit had onze dood kunnen worden en dat van andere. Doordat wij van de weg waren geraakt en op het randje van de sloot zijn beland, had mijn zoon een foute test. Ondanks dat wij het bewijs hadden dat mijn zoon niets gedronken had (het politierapport), zegt het CBR vast te moeten houden aan de uitlees gegevens van het slot. Dit is dus geen eerlijke maatregel. Wij stonden aan de kant van de weg. Auto op het randje van de sloot en geen recht op hulp. Er is dan ook niemand die gevraagd heeft hoe het met ons ging.Het CBR niet, de draeger niet helemaal niemand! Mijn zoon heeft een sleepauto moeten inhuren om de auto bij het uitlees station te krijgen. De auto moest gerepareerd worden. ook dit kwam voor eigen rekening.

Ik heb iemand van CBR gesproken en gevraagd hoe het zit als ik met mijn gezin op vakantie ben in Italie en ik rij in een hele lange tunnel of op een bergpas met van die haarspeld bochten en ik moet blazen, dan komt mijn hele gezin in gevaar. Zegt die man, nou, ik zou zo niet in een tunnel of op een bergpas gaan rijden, ik ga mijn gezin niet in gevaar brengen.Ik zeg, dus nu mag ik ook al niet op vakantie van het CBR!! En trouwens, wij zijn door de afleiding van het slot in Nederland van de weggeraakt. Zegt die man weer, dan zou ik als ik u was vaker met de bus gaan. Waarop ik zeg, wat heeft dit alles met alcoholmisbruik te maken? Ja, zegt hij, niets. Nou ja zeg! Dit zijn ongelofelijke antwoorden. Ik zeg tegen hem, ook reageert het slot op ruitensproeier vloeistof. Dit was volgens deze meneer niet waar want dit is uitvoerig getest.

Het slot reageert op heel veel dingen die niets met alcohol te maken hebben. Dit is allemaal te lezen in de handleiding van het ASP.

Er is bij ons zoveel gebeurd omtrent dit goedbedoelde mensonterende alcoholslot. Teveel om alles hier op te schrijven.

Ik kreeg een tip van de advocaat om informatie te verzamelen over de ervaringen van het alcoholslot.In samenwerking met de ANWB heb ik een blog opgezet. http://bloggers.nl/alcoholslot/

Hierbij doe ik een oproep om je ervaringen qua veiligheid, stigmatisering en de financiële aspecten te delen. Alle ervaringen zijn bruikbaar. Hoe onbelangrijk het ook lijkt.

Ook wil ik je vragen om een mail te sturen naar het CBR. Zodat het CBR ook weet tegen wat voor problemen de ASP-ERS op lopen!! Ikzelf heb al verschillende keren mails gestuurd over o.a de gevaarzetting, zoals het blazen tijdens het rijden, over de stigmatisering en nog veel meer. Dit is belangrijk voor een eventuele rechtszaak. Dan heb je altijd bewijs dat je hier al eerder over geklaagd hebt.Dus ik zou zeggen, KLAGEN HEEFT ALTIJD ZIN!! Het emailadres van het CBR is klachten@cbr.nl

Als je lid bent van de ANWB, stuur dan jouw verhaal met (zowel positieve als negatieve) ervaring over het alcoholslot ter kennisgeving op naar de afdeling Algemeen LedenBelang van de ANWB.Daar verzamelen ze alle ledensignalen die met verkeersveiligheid te maken hebben. De consequenties van het gebruik van het alcoholslot is daar één van. De klachten zullen te zijner tijd geanonimiseerd worden gebruikt als input voor hun mening over het alcoholslot tijdens de evaluatie van het alcoholslot in de Tweede Kamer (najaar 2014). De ANWB vindt overigens dat dit moment veel te laat is en dringt aan op eerdere behandeling.
Stuur je mail naar onderstaand emailadres:
belangenbehartiging@anwb.nl

Ben je nog geen lid van de ANWB!! Voor €17,25 per jaar profiteert je al van allerlei kortingen en voordelen.Kijk hiervoor op
http://www.anwb.nl/lidmaatschap

 



Reacties


Gast

#10 Re: Alcoholslot

2013-06-26 18:42:09

#9: Slotje - Alcoholslot

Hoe is het vergaan in het hoger beroep?Heb namelijk ook alleen maar problemen en sters van dat kutslot.4 de hertest gemist terwijl dit niks met alcohol gebruik te maken heeft.Ik stap zelf ook naar de rechter gr G.

 

GW

#44 Re: Alcoholslot

2015-01-12 21:18:06

#9: Slotje - Alcoholslot 

 Het hele "verkeersveiligheids" programma barst uit zijn voegen van de leugens, en verdraaide feiten en getallen. Alleen het ASP zou zo'n 30-35 doden per jaar schelen, maar als ik alle aantallen van de diverse maatregelen/straffen optel, dan groeit de Nederlandse bevolking jaaarlijks met > 300 mensen, omdat er geen doden vallen in het verkeer.

Vanwaar toch die leugenachtige, of op z'n minst twijfelachtige beweringen van de betrokken instanties? Is dat om zichzelf in stand te houden, vanwege de reeds ingecalculeerde geldstromen die hiermee gepaard gaan? Het vermoeden is sterk, maar overheden en betrokken instanties zullen dit nooit toegeven.

Ook de testen die zijn gedaan met het alcohoslot worden verkeerd geïnterpreteert. Als het slot voor 99,9% OK is, dan moet je niet tevreden achterover gaan leunen omdat de onderzoeksresultaten zo boven verwachting zijn, maar op zoek gaan naar dat percentage waar het NIET goed gaat. Het apparaat is ervoor bedoeld, om alcoholgebruik te detecteren, en niet op allerlei andere stoffen, die mogelijk in de mond kunnen worden omgezet in een alcoholachtige stof, waar het apparaat ook op reageert. 

Je zult maar zo'n apparaat opgelegd krijgen, waarbij het telkens fout gaat.

Daar moet de nadruk opgelegd worden, en als er naar de overtuiging van de gebruiker een onjuist promilage gemeten wordt, zou het apparaat kostenneutraal voor de gebruiker moeten worden uitgelezen, en moeten bezwaren tegen de onjuiste meting serieus onderzocht moeten worden. Het is al in veel gevallen bezwaarlijk om een extra uitlezing te moeten laten doen, omdat dit alleen op werkdagen gedaan kan worden, waardoor extra vrije tijd dient te worden opgenomen, dus in geval van onjuiste uitlezing, zou dit op z'n minst gecompenseerd dienen te worden aan de gebruiker. Veel beter zou het zijn, om in het kader van het SWOV onderzoek, de blaastesten te beperken tot het starten van de auto, en niet onderweg (om afleiding te voorkomen) nog eens om een test te vragen. We weten allemaal wat het SWOV in het kader van het "laat je niet afleiden in het verkeer" bedoeld met het bedienen van apparaten die de aandacht van het verkeer afleiden. Niet doen dus, maar dan ook niet "opgelegd via het CBR" een zeer onveilige situatie creëren in het dikwijls drukke verkeer, dat alle aandacht van de bestuurder opeist. Dat het CBR en andere instanties daarbij verwijzen naar het (niet bestaande) SWOV onderzoek dat het bedienen van het alcoholslot tijdens het rijden net zoveel afleiding geeft als het bedienen van b.v. de autoradio is ook alweer zo'n "leugen om bestwil"(???) om er maar voor te zorgen dat het bedieningsgemak van het alcoholslot niet in twijfel getrokken zal worden, om zodoende een flinke bron van inkomsten te kunnen blijven genereren, over de rug van bestuurders, die al zwaar zijn getroffen door de maatregel die hen door dezelfde CBR is opgelegd.

Ik verwacht dat de RvS een deskundig oordeel zal vellen over het opleggen en het gebruik van het ASP, maar ga er tevens vanuit dat de overheid hier weer op alle mogelijke maniern onderuit probeert te komen, door weer snel even een wetje erdoor te drukken, of anderzijds met een AMvB de adviezen van de RvS weet te omzeilen. Maar zolang de RvS nog geen besluit heeft genomen (ze hebben er zelf geen belang bij, dus het mag even duren.....) zal de gebruiker van het alcohoslot overgeleverd blijven aan de grillen van het CBR, ook als die onterecht blijken te zijn, want je onschuld bewijzen komt niet voor in de vocabulaire van het CBR.


Gast

#45 Re: Alcoholslot

2015-02-09 16:39:40

#9: Slotje - Alcoholslot 

 ik ben net uit het programa gezet omdat het slot niet goed werkte het heeft niks met alchol  te maken cbr is alleen bezig om zijn eigen zakken te vullen ze zijn zo corupt als wat er zijn al meerdere keren mensen van het cbr gepakt die geld vroegen bij het afrijden om rijbewijs te geven  ga nu in hoger beroep en rij zonder rijbewijs ben alles kwijt geraakt en heb nu nog maar een zaak en zit hellemaal in de schulden door het cbr 1 fout in mijn leven wordt mn hele leven verpest dat het fout is om met alchol te rijden dat klopt maar om een mens het leven zo zeur te maken