Petitie voor alcoholslot

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Petitie voor alcoholslot.


Gast

#26

2013-11-27 10:32

Geldklopperij met fatale gevolgen voor de samenleving. Met hogere boetes leren mensen het ook af maar als je hun rijbewijs ongeldig verklaart kunnen ze niet aan t werk. Lekker film hoor overheid, maar jullie komen er wel achter.

Gast

#27 VOOR!!!

2013-12-04 09:45

Alle huilberichten ten spijt tav hoe lastig, slecht, kostbaar een ASR is, het is NIKS in vergelijking met de pijn van een enkel doodgereden mens door een dronken bestuurd(st)er.
ploepsie1

#28

2013-12-18 18:55

In mijn auto is een alcoholslot ingebouwd. Bij de 1e starttest van de auto gaf het alcoholslot op 30-11-2013 om +/- 10.45 uur aan "Test Niet OK". Om later uit te kunnen sluiten dat de 1e starttest niet verklaarbaar kon zijn uit het feit dat ik alcohol gedronken kan hebben reed ik na de 2e test Test OK met de auto naar het politiebureau en stelde de vraag of mij door de politie een alcoholtest kon worden afgenomen. Na de situatie te hebben uitgelegd meldde de agente dat dat niet kon omdat iedereen wel binnen kan lopen met een dergelijk verzoek. Vervolgens vroeg ik of de politie een korte verklaring kon opstellen waarin is opgenomen dat ik, o.v.v. datum/tijdstip, heb aangeboden een alcoholtest af te leggen; een hulpofficier van justitie antwoordde dat ook dat niet kon omdat; a. ik niet bij het bureau geregistreerd sta b. dat alleen bij een strafrechtelijk onderzoek kan plaatsvinden.
Op mijn klacht dat: 1. mij de mogelijkheid is ontzegd om te bewijzen dat ik op 30-11-2013 om +/- 10.45 alcoholvrij was 2. de redenen die zijn aangegeven om mijn beide verzoeken niet te honoreren onjuist zijn ontving ik de volgende reactie van de politie:

"Navraag bij het beleidscentrum van het CBR leverde op dat de Politie niet verplicht is om verklaringen te verstrekken inzake het verzoek om een alcoholtest af te laten nemen
als bewijs daar uw alcoholslot een vreemde melding gaf.
Het CBR gaf aan louter en alleen uit te gaan van de uitgelezen registraties van het alcoholslot en geen verklaringen van politie op te nemen in de registraties. Daar wij volgens de procedure gehandeld hebben zien wij verder geen klachtgronden om uw klacht verder in behandeling te nemen."

Mijn reactie: In uw reactie gaat u niet in op mijn verzoek, gedaan aan de politie op 30-11-2013, en de daaraan gerelateerde klacht om mij een alcoholtest af te nemen. Het is niet aan het CBR om te bepalen wat de verplichtingen zijn van de politie. Ik verneem, eveneens graag op korte termijn, op grond waarvan u tot de conclusie "Daar wij volgens de procedure gehandeld hebben etc." komt.

Reactie politie: "We beseffen dat we u hiermee een antwoord geven dat anders is dan u had verwacht. Wij denken ook te zien dat we de verwachtingen die u van ons en klachtbehandeling hebt, niet kunnen waarmaken. We zullen in het vervolg alleen dan reageren als we constateren dat mogelijk iets met klachtbehandeling kan worden bereikt. In de andere gevallen zullen we uw correspondentie voor kennisgeving in het dossier voegen zonder u daarover te berichten. Wij wijzen u op de mogelijkheid om een klacht in te dienen bij de Nationale Ombudsman."

Mijn reactie: Op de site Rijksoverheid.nl lees ik het volgende over de afhandeling van een klacht: "Vaak nodigt de politie u uit voor een gesprek om uw onvrede weg te nemen. Als u ontevreden blijft, start de chef van de betreffende regionale eenheid een onderzoek. Een onafhankelijke klachtencommissie adviseert hem bij dit onderzoek. Als u het niet eens bent met de uitkomst van het onderzoek, kunt u de Nationale ombudsman inschakelen. "In uw reactie gaat u hieraan voorbij en wijst u alleen op de mogelijkheid de Nationale Ombudsman in te schakelen. Alvorens ik eventueel van de laatstgenoemde mogelijkheid gebruik maak wil ik, door het uitblijven van een adequate reactie op mijn klacht, gebruik maken van de eerstgenoemde mogelijkheid; ik verzoek u hiertoe over te gaan en zie uw antwoord tegemoet.

Wordt vervolgt................


asp

#29 reactie op ploepsie1

2014-01-24 21:27

Stuur je verhaal graag op naar de anwb, deze zoeken verhalen als dit.
Hoe meer hoe beter hieronder deze tekst vind je het email adres van deze gene van de anwb die alles hierover verzameld, de enige die op dit moment luisteren en er wat mee gaan proberen te doen.

http://bloggers.nl/Alcoholslotprogramma/

En teken de petitie tegen het slot :
http://petities.nl/petitie/stop-het-alcoholslot

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-01-24 21:27


Weg Met Het Alcoholslot

#31 Hieronder een artikel over het alcoholslot

2014-01-28 23:21

http://onderzoek.incontxt.nl/onderzoeksblog/kapot_door_het_alcoholslot

Rob van Beekum zegt namens het CBR het volgende, “Wij hebben ons aan de wet te houden. De wet zegt dat we iemands rijbewijs ongeldig moeten verklaren als hij onder invloed rijdt ,“Vervolgens heeft iemand zelf de keuze of hij wil deelnemen aan het alcoholslotprogramma, of niet.Het gaat hier om de veiligheid van alle mensen op de weg."

Veiligheid?? Het CBR denkt alleen maar aan geld! Zoveel mensen gaan er niet in beroep dat daar zoveel geld voor gereserveerd moet worden. Het CBR wil ons allemaal doen geloven dat ze geen winst maken. Of verdienen die juristen bij het CBR zoveel dat ze meteen schatrijk zijn? Ik vraag me echter af of liegen ook in deze wet vastgelegd is. Ik heb bewijs dat het CBR ruim 2 jaar lang een leugen gebruikt heeft in haar afwijzingen op het bezwaar. Er stond in hun afwijzingen op het bezwaar dat de SWOV onderzoek gedaan heeft naar het veilig bedienen van het alcoholslot. Het zou net zo veilig zijn als het bedienen van de autoradio. Ik heb dit bij de SWOV opgevraagd, maar zo een dergelijk onderzoek bestaat helemaal niet. Deze leugen is trouwens begonnen op de site van de overheid. Dit zinnetje is inmiddels van beide sites verdwenen. Liegen over de veiligheid van een maatregel die helemaal niet veilig is, kan toch niet ongestraft blijven? Ook de SWOV liegt. In 2002 hebben onderzoekers van de SWOV zelf met het alcoholslot gereden. Zie de link. Hier is in te lezen dat de hertest voor onveilige situaties kan leiden.

http://www.ad.nl/ad/nl/1401/ad...

In het filmpje, waar die meneer van de Draeger uitlegt hoe het apparaat werkt, is duidelijk te zien dat je niet kan blazen zonder een blik van de weg af te wenden. Deze meneer zet zelfs zijn leesbril erbij op om het display van het alcoholslot af te kunnen lezen. En hij is vast niet de enige met een leesbril. Ik zie het al voor me dat je tijdens het rijden even je leesbril moet pakken. Ook zegt hij dat het alcoholslot op een mobiel lijkt. Laat een mobiel vasthouden tijdens het rijden in Nederland nou toevallig verboden zijn?? Hoe tegenstrijdig kan een wet eigenlijk zijn??
•Beantwoorden•Delen ›
Weg Met Het Alcoholslot

#32 Kijk ook op deze facebook

2014-01-28 23:29

.https://www.facebook.com/mixi.slot?ref=tn_tnmn Hier is ook heel veel informatie over het alcoholslot te vinden. Deze hele maatregel klopt niet. Het CBR, het ministerie en de SWOV hebben allemaal gelogen over onderzoeken die niet bestaan en zouden bestaan. Hier heb ik allemaal bewijzen van. Helaas werkt dat blog niet meer.

Gast

#33 alcoholslot

2014-02-01 08:07

Niet deelnemen is het best...

Gast

#34 bouba

2014-02-01 08:16

Cbr was bijna failliet in 2010, daarna snel ff alcoholslot invoeren... pure om het geld. Bovendien 6 maanden van de rechter niet mogen rijden en boete van min 800 euri, dan heb je je lesje wel gelerrd als firstoffender. Ach rijden zonder rijbewijs zal volgende probleem zijn,en achtervolgingen... enz
wanhoop

#35 alcoholslot

2014-04-30 17:07

Ik ben 52 jaar rij al 30 jaar boete en schadevrij ;dan 1 keer die stomme fout. denken dat je met 5 wijntjes die 800 meter naar huis om 03.00 uur 's nachts wel aandurft met de auto. Heel dom ,niet slim. Dan politie , blazen , rijbewijs kwijt. "was ik maar gaan lopen...." Ben weduwe ,weinig familie , de zorg voor een demente vader en werk 3 dagen in de zorg; da's geen vetpot. Heb nu zo'n ding in mijn auto , durf er niet mee te rijden.. doodeng.Mijn vader snapt niet dat ik m niet meer kan helpen met boodschappen en op zondag even toeren; hij is helemaal van slag. Financieel zit ik volkomen aan de rond...ik weet me geen raad! 1756 zelfmoorden IN 2013 (een toename van 106) Verkeersslachtoffers 507 een afname van 80.
Benieuwd hoeveel van die zelfmoorden een asp opgelegd hadden gekregen.
Dit is een hele zware straf. Door rood rijden , 80 km in bebouwde kom ,bellen /sms-en is ook heel gevaarlijk en eist mensenlevens. Daar krijg je alleen maar een boete voor. Het opleggen van een maatregel als deze hoort bij de rechter. Deze kijkt naar de mens en omstandigheden en geeft een straf op maat. Hoe is het mogelijk dat het cbr deze macht heeft en mensen naar de afgrond brengt. En..er is geen keus,ook als je het asp niet accepteert kun je na 5 jaar rijbewijs kwijt alsnog een asp opgelegd krijgen....Ik ben volkomen naar de knoppen....
kale kont

#36 Slachtoffer

2014-05-06 15:39

Hoewel ik de verantwoordelijkheid van mijn daden wil accepteren met het, zonder zeuren, deelnemen aan het ASP programma, ben ik nu toch wel erg in paniek.
Net zo als alle andere deelnemers, heeft de hele gang van zaken nogal wat consecuenties voor mijn verder functioneren in deze samenleving. Naast de extreme kosten, welke voor vele niet eens zijn op te brengen, is ook mijn baan verloren gegaan. Ik zit nu ruim een jaar in de ww en hoopte na het beeindigen van het programma weer op functies te kunnen reageren waar ik reeds 25 jaar actief ben.
Door onduidelijke redenen heb ij nu al een tweede extra uitlezing moeten doen. Ik stap dan ook ook met grootte vreze elke dag mijn auto in.
Wat is het geval; 's morgens blazen en test is OK. Na verloop van tijd hertest....blijkbaar niet OK en wordt verzocht de auto binnen enkele seconden aan de kant te zetten.
Dab de volgende test en waarempel, test OK.
Ditect contact opgenomen met zowel Drager als het CBR en van beide instanties een soortgelijk antwoord: Erg vervelend. Heeft u misschien een muslibol gegeten of after shave op gedaan. Nee, zei ik maar misschien heeft die anusbleeking van afgelopen week invloed?
Ik voel me gevangen in een web van het CBR en ben de wanhoop nabij.
Nogmaals, als het apparaat betrouwbaar was had ik geen enkel recht om te kunnen klagen.
C ock B reading R etards

#37 C ock B reading R etards

2014-07-28 01:42

Vijf jaar schijnt teruggebracht te zijn naar 2 jaar! ik zeg bezwaar maken. Ik hou me hoofd bovenwater door iedere dag een " misdrijf" te begaan. De overheid kweekt zijn eigen criminelen, om ze vervolgens te straffen en leeg te melken. Ik als student moet ook nog DUO terugbetalen. Eerst met schuld de toekomst ingestuurd worden en daarna voor me 1e keer en blancostrafblad ook nog de asp vergoeden met mijn minimum inkomen.

Straf mensen die in herhaling vallen;) en breng het naar strafrecht!
Bob

#38 Reaktie

2014-09-13 10:28

Voor- en tegens zul je altijd houden.

De maatregel is echter inhumaan, rechtsongelijk en onbetaalbaar.

Deze maatregel zal daarom ook geen stand houden.

De mensen die voor zijn hebben duidelijk geen inlevings- c.g. relativeringsvermogen.

Hun reakties zijn voor mij dan ook waardeloos.

Bob

#39 Domheid

2014-09-13 10:39

Aan elk verhaal zitten twee kanten.

Zo ook het feit dat het asp programma asociaal en onbetaalbaar is.

Tevens zal het niet lang meer stand houden wegens rechtsongelijkheid.

De mensen die voor zijn, kunnen kennelijk niet (meer) relativeren iets wat ik kan begrijpen als je een dierbare hebt verloren.

Echter, gaan we dan ook een petitie beginnen tegen elke andere vorm van (dreigend) geweld?

Moet elke gevangene dan zelf alle kosten betalen?

Dat zou eerlijk zijn!

Denk daar maar eens over na!

 

 

maatje

#40 Re: Slachtoffer

2014-09-13 12:12

Mijn man heeft ook 1x fout gedaan; op motor om 00.00 uur in woonwijk aangehouden en teveel alc. op. Prima dat hij aangehouden is, terecht. Zijn reactie was; spijt en geheelonthouder worden, iets wat hem makkelijk afgaat. Geen druppel meer gedronken en ziet misstap donders goed in.

Ik kan het alleen maar met je eens zijn. Wie zijn billen verbrand, moet op de blaren zitten. Maar alle onredlijkheid (kosten)  en het gebrek te kijken naar persoonlijke omstandigheden (baan verliezen), maken dat deze maatregel onvoorstelbaar veel ellende met zich meebrengt. Absoluut niet realistisch tov andere gevaarlijke delicten in het verkeer.

Jouw verhaal/ervaring maakt het alleen nog erger; apparatuur dat niet 100% werkt, helpt niet het gedrag van veroordeelden te veranderen. Het schiet zijn doel voorbij in alle opzichten.

We hebben petitie getekend en met angst en beven gaan we de komende 2 jr. tegemoet.

Word er echt misselijk van.

maatje

#41 Re: Domheid

2014-09-13 12:15

#39: Bob - Domheid 

 Mee eens.


Gast

#42

2014-10-16 14:50

Maak momenteel gebruik van het alcohoslot en ervaar een onwerkbare situatie als Accountmanager zijnde die gehele dagen op de weg zit. Ik ervaar onterechte foutmeldingen dat leid tot tussentijdse uitlezingen die extra kosten met zich meebrengen en ertoe kan lijden dat je je rijbewijs zelfs kwijtraakt.

Gast

#43

2014-11-19 18:15

Naar de mandir hindoestaanse kerk gegaan smorgens blaastest ok bij ons is alcohol roken verboden,na de dienst vegetarisch maaltijd en fris gebruik .bij de mandir bij vertrek geblazen test ok,na 10 minuten hertest geblazen rot geschroken test niet ok,na enkele minuten weer geblazen test ok .alcoholslot is bedoeld dat je zonder alcohol achter het stuur kruipt ,ben helemaal mee eens maar als het alcoholslot ook andere dingen meet en mensen 2 jaar bang maakt en na 3 hertesten rijbewijs kwijt raakt is onmenselijk,heb liever dat de rechter bepaald wat voor straf je krijgt en niet cbr en drager die op oneerlijke manier geld verdienen.Weg met alcoholslot!!!!

GW

#44 Re: Alcoholslot

2015-01-12 21:18

#9: Slotje - Alcoholslot 

 Het hele "verkeersveiligheids" programma barst uit zijn voegen van de leugens, en verdraaide feiten en getallen. Alleen het ASP zou zo'n 30-35 doden per jaar schelen, maar als ik alle aantallen van de diverse maatregelen/straffen optel, dan groeit de Nederlandse bevolking jaaarlijks met > 300 mensen, omdat er geen doden vallen in het verkeer.

Vanwaar toch die leugenachtige, of op z'n minst twijfelachtige beweringen van de betrokken instanties? Is dat om zichzelf in stand te houden, vanwege de reeds ingecalculeerde geldstromen die hiermee gepaard gaan? Het vermoeden is sterk, maar overheden en betrokken instanties zullen dit nooit toegeven.

Ook de testen die zijn gedaan met het alcohoslot worden verkeerd geïnterpreteert. Als het slot voor 99,9% OK is, dan moet je niet tevreden achterover gaan leunen omdat de onderzoeksresultaten zo boven verwachting zijn, maar op zoek gaan naar dat percentage waar het NIET goed gaat. Het apparaat is ervoor bedoeld, om alcoholgebruik te detecteren, en niet op allerlei andere stoffen, die mogelijk in de mond kunnen worden omgezet in een alcoholachtige stof, waar het apparaat ook op reageert. 

Je zult maar zo'n apparaat opgelegd krijgen, waarbij het telkens fout gaat.

Daar moet de nadruk opgelegd worden, en als er naar de overtuiging van de gebruiker een onjuist promilage gemeten wordt, zou het apparaat kostenneutraal voor de gebruiker moeten worden uitgelezen, en moeten bezwaren tegen de onjuiste meting serieus onderzocht moeten worden. Het is al in veel gevallen bezwaarlijk om een extra uitlezing te moeten laten doen, omdat dit alleen op werkdagen gedaan kan worden, waardoor extra vrije tijd dient te worden opgenomen, dus in geval van onjuiste uitlezing, zou dit op z'n minst gecompenseerd dienen te worden aan de gebruiker. Veel beter zou het zijn, om in het kader van het SWOV onderzoek, de blaastesten te beperken tot het starten van de auto, en niet onderweg (om afleiding te voorkomen) nog eens om een test te vragen. We weten allemaal wat het SWOV in het kader van het "laat je niet afleiden in het verkeer" bedoeld met het bedienen van apparaten die de aandacht van het verkeer afleiden. Niet doen dus, maar dan ook niet "opgelegd via het CBR" een zeer onveilige situatie creëren in het dikwijls drukke verkeer, dat alle aandacht van de bestuurder opeist. Dat het CBR en andere instanties daarbij verwijzen naar het (niet bestaande) SWOV onderzoek dat het bedienen van het alcoholslot tijdens het rijden net zoveel afleiding geeft als het bedienen van b.v. de autoradio is ook alweer zo'n "leugen om bestwil"(???) om er maar voor te zorgen dat het bedieningsgemak van het alcoholslot niet in twijfel getrokken zal worden, om zodoende een flinke bron van inkomsten te kunnen blijven genereren, over de rug van bestuurders, die al zwaar zijn getroffen door de maatregel die hen door dezelfde CBR is opgelegd.

Ik verwacht dat de RvS een deskundig oordeel zal vellen over het opleggen en het gebruik van het ASP, maar ga er tevens vanuit dat de overheid hier weer op alle mogelijke maniern onderuit probeert te komen, door weer snel even een wetje erdoor te drukken, of anderzijds met een AMvB de adviezen van de RvS weet te omzeilen. Maar zolang de RvS nog geen besluit heeft genomen (ze hebben er zelf geen belang bij, dus het mag even duren.....) zal de gebruiker van het alcohoslot overgeleverd blijven aan de grillen van het CBR, ook als die onterecht blijken te zijn, want je onschuld bewijzen komt niet voor in de vocabulaire van het CBR.


Gast

#45 Re: Alcoholslot

2015-02-09 16:39

#9: Slotje - Alcoholslot 

 ik ben net uit het programa gezet omdat het slot niet goed werkte het heeft niks met alchol  te maken cbr is alleen bezig om zijn eigen zakken te vullen ze zijn zo corupt als wat er zijn al meerdere keren mensen van het cbr gepakt die geld vroegen bij het afrijden om rijbewijs te geven  ga nu in hoger beroep en rij zonder rijbewijs ben alles kwijt geraakt en heb nu nog maar een zaak en zit hellemaal in de schulden door het cbr 1 fout in mijn leven wordt mn hele leven verpest dat het fout is om met alchol te rijden dat klopt maar om een mens het leven zo zeur te maken


Anonymous

#46 Re: Re: Re: Alcoholslot

2015-02-09 16:54

#14: Slotje - Re: Re: Alcoholslot 

 ik ben uit het programma gezet ze willen dat ik weer ga betalen heb nu hoger beroep aangespannen heb het slot gecontroleerd en hij werkt niet goed

Uitgebuit door overheid

#47 blokkeren incasso drager

2015-03-05 12:16

Ik roep iedereen op die nu nog in het alcoholslotprogramma zitten, hun betalingen te laten terug draaien bij de bank. Dat kan tot 3 maanden terug. Verder laat het rekeningnummer van de drager incasso blokkeren. Laat ze het geld nu maar bij CBR incasseren. Iedereen moet hieraan meewerken alsjeblieft. Laat voor de rest wel gewoon het alcoholslot zitten en doe de blaastesten! Stop met betalen!