Verdubbeling inschrijvingsgeld DKO: Nee! Brief aan Minister Smet


Gast

/ #168 Re: Re:

2012-12-05 17:31

#166: - Re:

Inderdaad in Wallonië is alles goedkoper, ook de pakkans om beboet of geflitst te worden is stukken kleiner ! Maar in Wallonië hebben ze ook de bezoldiging Hoger Secundair gewoon afgeschaft ! Zijn wij vlamingen bereid om dit offer te doen ? Vorige schooljaar was de helft van de lln niet Vlaams en flink exotisch, als die lln dan nog een beetje zouden volhouden en presteren, zou ik daar geen graad in zien. Maar wat mij betreft mag de drempel best iets hoger liggen, mits sociale correcties uiteraard. En als er veel vlamingen ook Frans willen leren bij onze zuiderburen : doe gerust ! Of ze dan daar over de taalgrens harder zullen willen gaan werken voor hetzelfde geld is nog zeer de vraag, gezien ze daar nog steeds met wachtlijsten werken ! Bij ons in Halle (vlakbij de taalgrens) krijg ik regematig waalse lln over de vloer en ik heb ze nog nooit horen klagen over het inschrijvingsgeld ! Er zijn er hier in Halle die na enkele jaren academie liever popacademie (ja zo durven ze zich noemen !) gaan volgen à 400€ per trimester !