Een vuist tegen Lyme, regering sluit niet je ogen.

Lymie

/ #108 Erken chronische Lyme in Nederland en help ons vooruit!

2016-05-13 19:20

Zelf heb ik ook de chronische ziekte van Lyme sinds 2,5 jaar en dat is afschuwelijk. Niet alleen omdat het een vreselijke ziekte is die je leven ontneemt (fysiek maar ook geestelijk), maar ook omdat het niet erkend wordt in Nederland door de overheid, gezondheidsinstellingen, zorgverzekeraars en UWV. Opmerkingen als:  'wees blij dat je geen erge ziekte hebt' en 'het zit tussen uw oren' en 'als u het mij vraagt heeft u geen Lyme' maken mij gefrustreerd en woedend. Ik heb al mijn energie nodig heb om te overleven en weer een dag door te kunnen komen (uitgeput, extreme slapeloosheid, barstende hoofdpijn/ steken in mijn hoofd, enorme gewrichts- en spierpijn, geheugenverlies, ontregelde darmen, benauwd/ druk op de borst en de lijst gaat nog even door...). Mijn gezondheid blijft verslechteren en er komen steeds nieuwe klachten bij.

Lyme patiënten moeten zelf 'voor dokter gaan spelen': alles zelf uitzoeken over hun ziekte en zelf betalen. Dit terwijl UWV zegt dat ik prima kan werken. Dat betekent een enorm gat in mijn inkomen, waardoor ik de rekeningen voor mijn gezondheid niet meer zal kunnen betalen, ik gedwongen moet verhuizen en geen vervoer meer heb.  Hierdoor moet ik mijn strijd om een betere gezondheid opgeven, wat waarschijnlijk resulteert in het nog zieker worden. 

TIJD OM DE NOODKLOK TE LUIDEN!!!! Er zijn zoveel Lyme patiënten en er komen er elk jaar weer vele nieuwe patiënten bij. OVERHEID LAAT ONS NIET STIKKEN EN SLUIT JULLIE OGEN NIET VOOR DEZE ZIEKTE AUB!

ERKEN CHRONISCHE LYME EN LATEN WIJ SAMEN DE STRIJD VOEREN! SAMEN STAAN WE STERK.