Een vuist tegen Lyme, regering sluit niet je ogen.

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Een vuist tegen Lyme, regering sluit niet je ogen..


Gast

#1

2016-04-28 21:12

Laat mensen met de ziekte van Lyme niet in de steek! Dit gaat levens kosten! HELP!

Gast

#2

2016-04-28 21:16

Als hier niks aan gedaan wordt gaat dit mensenlevens kosten! HELP!

Gast

#3

2016-04-29 07:09

Zowel de medici ,farmaceutische bedrijven als de politiek besteden veel te weinig aandacht aan deze ziekte...Zeer triest

Gast

#4

2016-04-29 07:17

Het Nederlandse beleid is een beleid welke vooral bepaald wordt door de fabrikanten van medicijnen en verzekeraars en beperkt zich om die reden ook alleen maar tot de medicijnen van die fabrikanten en dit land.
Grote doorbraken worden dan ook alleen maar erkend als het in NL is onderzocht en als de verzekeraar het wil betalen.
Door dit vreemde beleid wardt juist geen geld en middelen bespaart maar wordt alles alleen maar duurder (immers we doen alles zelf nog een keer) en of wordt helemaal niet betaald.
Hierdoor worden patiënten niet serieus genomen en sterven ze als ze zelf geen geld hebben.

Laat onze regering hier mee ophouden en zich richten op zorg zelf en niet op de kosten van de zorg alleen.

Gast

#5

2016-04-29 08:28

Lycée komt steeds meer voor. Het is van groot belang dat alles in het werk gesteld wordt om deze sluipmoordenaar te bestrijden. Daar is onderzoek en geld voor nodig. Het start met aandacht en erkenning. Zodat de gevolgen en bestrijding serieus genomen worden.
Ik doe mee.
Ida.

Gast

#6

2016-04-29 08:28

Ik heb deze petitie ondertekend omdat mijn zoon op 5-jarige leeftijd ook Lyme heeft opgelopen en als ik niet door had gezeurd bij de huisarts voor een second opinion was er nooit naar voren gekomen dat hij Lyme had. Ze weten er veel te weinig vanaf. Schande!

Gast

#7

2016-04-29 08:31

Ik ken meerdere mensen met Lyme. En zelf ben ik ook chronisch ziek. Ik vind het schandalig hoe de Nederlandse overheid met ons omgaat. Onze ziektekostenverzekering wordt uitgekleed en de gemeentes keren ons de rug toe. Er moet een vuist gemaakt worden! Dit moet stoppen voor er doden vallen! Regering, wordt wakker!!!

Gast

#8

2016-04-29 08:35

Getekend!! Er moet echt iets veranderen.. het is te absurd hoe deze lieve mensen moeten lijden. Zij moeten gewoon geholpen worden..net zoals mijn ernstig zieke zus. Die heeft chronische LYME en diverse co infecties..wordt nergens aangenomen of geholpen. En met haar vele anderen. Minister Roemer..wanneer worden jullie eens wakker
.erken deze ziekte! Zodat deze mensen kostenloos geholpen kunnen worden!laat ze ook genieten van het leven! Sterkte voor allen die met deze ziekte te maken hebben.

Gast

#9

2016-04-29 08:41

Samen staan we sterk!

Gast

#10

2016-04-29 08:44

Word tijd dat er voor lieve Saar wat gedaan word.. zoon sterke vrouw met zoveel levenskracht.. Met 2 prachtige kindjes.. die verdiend de hulp die ze nodig heeft.. en natuurlijk voor alle andere lyme patiënten! ♡

Gast

#11

2016-04-29 08:51

Omdat het tijd wordt dat de overheid chronische Lyme erkent, zodat vergoeding van torenhoge zorgkosten ten einde komen!
Ik ben zelf Lyme patiënt en heb daarbij ook nog borstkanker. Met de name de chronische Lyme heeft mijn leven volledig onderuit gehaald. Ik ben mijn eigen bedrijf, mijn inkomen, mijn zelfstandigheid, mijn sociale leven, mijn onafhankelijk, mijn deelname aan de maatschappij, mijn vrijheid in beweging en gaan en staan waar ik wil allemaal kwijt. Vooral de hoge zorgkosten voor Lyme, naast uiteraard alle lichamelijke en geestelijke ongemakken nemen mij mijn oude leven van me af. Wat er over blijft naast je dag in dag uit beroerd voelen en nauwelijks tot iets in staat zijn, is zo'n beperkt budget dat je eigenlijk alleen je onderdak, medicatie, behandeling en eten kunt veroorloven...een karig leven. Als ik dit vergelijk met borstkanker behandeling en kosten is het verschil gigantisch: bij Lyme moet je zelf op zoek naar de juiste hulp, bestaan er geen folders, krijg je bijna niets vergoed, maar vooral, wordt je niet geloofd en krijg je niet altijd de juiste behandeling die je nodig hebt. Ik kreeg er borstkanker bij en dat was ineens het andere uiterste. Ik kreeg stapels folders, 2 mammacare verpleegkundigen die ik altijd kan raadplegen, die voor jou veel regelen, zoals een fysiotherapeut die anti-oedeem behandelingen geeft. Zo'n beetje alles wordt vergoed, iedereen leeft mee, Compleet andere wereld! En dat terwijl Lyme en Kanker beiden levensbedreigende ziekten zijn....en ik, eerlijk gezegd, nog steeds banger ben voor Lyme dan voor borstkanker.......

 


Gast

#12

2016-04-29 08:55

Nederland moet zich schamen dat ze dit aandoen bij patiënten laten ze nou deze medicijnen gewoon vrijgeven en meer onderzoeken plaats vinden in Nederland

Gast

#13

2016-04-29 08:59

Ik heb er mee te maken,en er moet wat veranderen


Gast

#14

2016-04-29 09:04

Ik heb zelf lyme en heb de keuze uit: 1 thuis zonder salaris en in financiele problemen komen of 2 de adviezen van de arbo opvolgen en, zoals al gebleken is, nog zieker worden. Daarbij worden mensen die mij helpen om beter worden, de enige die daartoe in staat blijken te zijn, voor het gerecht gesleept omdat hun behandeling dubieus zou zijn. En als ik dan ook nog hoor dat patiënten die wel geholpen worden met Antibiotica en daar baad bij hebben, ook nog eens hun behandeling afgenomen wordt ... dan weet ik zeker dat we in Nederland qua zorg de bodem zo'n beetje bereikt hebben. Diep, diep triest.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2016-04-29 09:12



Gast

#16

2016-04-29 09:14

Zodat lyme erkend wordt en mijn (zieke) schoonzus dan eindelijk geholpen kan worden. Ik schrijf zieke tussen haakjes omdat de ziekte nog niet erkend word, maar zij is wel degelijk doodziek. #FightLyme

Gast

#17

2016-04-29 09:52

Getroffen mensen zijn een wrak

Gast

#18

2016-04-29 10:02

Ik heb zelf Lyme en wil dat de regering hun ogen eens open gaan doen en mensen met Lyme gaan helpen. Goeie testen gaan zoeken zodat mensen niet in onzekerheid zitten. En niet zomaar antibiotica bij mensen weghalen zoals bij Saar.

Gast

#19

2016-04-29 10:10

omdat ik weet vanuit mijn naaste omgeving wat het inhoud om de ziekte te hebben en tegen alles te moeten vechten om je medicijnen te kunnen krijgen. daarom steun ik deze zo terechte petitie.

Gast

#20

2016-04-29 10:18

Omdat ook mijn zoon John Duijnisveld de ziekte van Lyme heeft en regulier niet wordt geholpen .Geen vergoeding van medicijnen .Den Haag wordt wakker deze ziekte wordt een epidemie .

Gast

#21

2016-04-29 10:31

Mijn man heeft Lyme, dan wel Lyme 'in ruste' maar ondervind nog dagelijks hinder van de gevolgen toen de Lyme actief was

Gast

#22

2016-04-29 10:32

Omdat mijn neef in het zelfde schuitje zit en ook Hulp nodig heeft

Gast

#23

2016-04-29 10:46

Ik Ben zelf CHRONISH ZIEKE en Weet hoe het is altijd de deur op je neus krijgen..........................

Gast

#24

2016-04-29 11:33

Zelf Lyme gehad in 2007. Gelukkig zonder veel verdere gevolgen na een maand hospitalisatie met over de honderd infusen met antibiotica. maar zoiets wens je je ergste vijand nog niet toe.

Gast

#25

2016-04-29 12:25

Omdat het een vreselijke ziekte is.
En begrijp zo goed waarom de regering iets hier tegen moet gaan doen!
Mijn eigen dochter lijd aan deze ziekte, ze krijgt geen erkenning en hulp.
Alles moet je zelf betalen. En als je geen geld hebt, wat dan! Het is té schandalig voor woorden!! Mijn dochter , en met haar al duizende, zij krijgen geen hulp. Want ze geloven niet in gronische lyme! Ik hoop dat roomer ze daar wakker schud!