Tegen de vuilcontainers te stabroek

Gast

/ #26

2015-11-13 14:21

omdat je buiten de keuze van container of vuilzak ook nog eens met een verschrikkelijk duur kostenplaatje te maken krijgt.
In het verleden hebben wij ieder jaar extra moeten betalen aan de firma die ons huisvuil ophaalde omdat wij te weinig huisvuil produceerde dan dat er contractueel was afgesproken. Nu blijkt uit de gegevens dat wij gemiddeld per gezin tussen de 100 a 120 kilo afval jaarlijks produceren. Dit komt neer op 328 gram per dag. Even een voorbeeld, als alleenstaande heb ik iedere maand 1 zak nodig. kostprijs x 12 maanden is 18€. Voortaan ga ik betalen : 0,75€ *12 maanden = 9€ + iedere maand 1 keer laten ledigen is 0,25€ x 12 = 3€ . rekening houden met de cijfers van IGEAN dat we gemiddeld +/-10 kg huisvuil per maand hebben wilt dit dus zeggen 10kg x 0.22€ x12 maanden is 26,4 € + 9 € + 3€ van de hiervoor aangehaalde kosten is 38,4€per jaar. Hoezo de vervuiler betaald. dit is voor mij een verhoging van 113%. Ik ben niet tegen de container, laat de mensen hier zelf een keuze maken, zak of container maar ik ben wel tegen deze verkapte BELASTINGSVERHOGING. NV-a en CD&v zullen nu wel weer zeggen dat ik niet kan rekenen maar beste mensen , neem volgende keer u afvalzak even mee op de weegschaal en bereken het zelf.