Tegen de vuilcontainers te stabroek

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Tegen de vuilcontainers te stabroek.


Gast

#26

2015-11-13 14:21

omdat je buiten de keuze van container of vuilzak ook nog eens met een verschrikkelijk duur kostenplaatje te maken krijgt.
In het verleden hebben wij ieder jaar extra moeten betalen aan de firma die ons huisvuil ophaalde omdat wij te weinig huisvuil produceerde dan dat er contractueel was afgesproken. Nu blijkt uit de gegevens dat wij gemiddeld per gezin tussen de 100 a 120 kilo afval jaarlijks produceren. Dit komt neer op 328 gram per dag. Even een voorbeeld, als alleenstaande heb ik iedere maand 1 zak nodig. kostprijs x 12 maanden is 18€. Voortaan ga ik betalen : 0,75€ *12 maanden = 9€ + iedere maand 1 keer laten ledigen is 0,25€ x 12 = 3€ . rekening houden met de cijfers van IGEAN dat we gemiddeld +/-10 kg huisvuil per maand hebben wilt dit dus zeggen 10kg x 0.22€ x12 maanden is 26,4 € + 9 € + 3€ van de hiervoor aangehaalde kosten is 38,4€per jaar. Hoezo de vervuiler betaald. dit is voor mij een verhoging van 113%. Ik ben niet tegen de container, laat de mensen hier zelf een keuze maken, zak of container maar ik ben wel tegen deze verkapte BELASTINGSVERHOGING. NV-a en CD&v zullen nu wel weer zeggen dat ik niet kan rekenen maar beste mensen , neem volgende keer u afvalzak even mee op de weegschaal en bereken het zelf.

Gast

#27

2015-11-13 14:47

geef de mogelijkheid de container te kopen ipv te huren
Kom vuil elke week ophalen
Geef mensen de keuze of men container wil of zakken behouden

Gast

#28

2015-11-13 16:29

Omdat ik niet akkoord ga met deze beslissing word er ook wel eens aan bejaarden gedacht die in bovenappartement wonen waar moeten die met hun container blijven plus dan nog betalen wij nog niet genoeg dat ze het geld halen waar het ruim te vinden is of wat minder onnodig geld uitgeven

Gast

#29

2015-11-13 16:51

Woon op appartement op de 2de verdieping . Das niet te doen zo ne container naar boven en beneden sleuren

Gast

#30

2015-11-13 18:41

Wel waar moet ik die container zetten? Op men balkon misschien en elke keer van de 1ste verdieping de trappen af, ben wel al 63 jaar met slechte nek en slechte rug. In de garage? Met elk zakje blokje rond om het in de container te gaan werpen. En dan kan den auto niet meer binnen. Maar wat haalt het uit, naar de gewone man (vrouw ) luisteren ze toch niet.

Gast

#31

2015-11-13 20:43

Met 2 baby'tjes in de pampers wordt per kilo betalen een financiële kater!

Gast

#32 Stop de waanzin!

2015-11-15 07:36

Niets praktisch aan...

Grote gezinnen hebben gemakkelijk 3 zakken per 2weken, hoe ga je drie zakken in een gemiddelde container steken?                                                           En hoe ga je drie zakken wegwerken bij een huishouden op een appartement zonder garage?? Op het terras (als er dan al een terras is)?... Gezellig om volk uit te nodigen in de zomer als die bak (2 bakken) daar staat te stinken!                                                     En dan die bakken altijd naar beneden sleuren... Voor fitte mensen geen probleem, maar wat met ouderen, gehandicapten, ....???

Kortom... Niet over nagedacht! 

Om dan nog maar te zwijgen over de extra kost...       Dit zal "creatief sorteren" en sluikstorten in de hand werken. En dan zal de gemeente op lange termijn véél minder verdienen! Zoveel mensen die nu al financieel een tekort hebben en dan dit er nog eens bovenop!

Stop de waanzin!!

 


Gast

#33 Re:

2015-11-20 17:21

#28: -  

 antwoord van nva , dan neem je toch 2 kleintjes van 40 liter


Gast

#34

2015-11-21 18:46

Omdat de beslissing om containers te gaan gebruiken onlogisch is, hier niet over nagedacht is, omdat iemand weer maar eens geld geroken heeft op de kap van de burger, omdat het lastiger en moeilijker wordt om je vuil op straat te zetten en in een dorp als dat van ons voor vele mensen (zoals op een appartement) zo goed als onmogelijk is... daarom teken ik deze petitie. Vanuit een ecologisch standpunt niet onlogisch, gegeven dat je genoeg plaats en geld hebt, want voor vele mensen zal dit bijna 2 maal zo duur worden als zakken, als je al de plaats heb een container te stallen, of een garage om door te rijden om hem buiten te zetten...
Innovatie

#35

2015-11-25 13:09

Waarom kan Stabroek niet ineens overschakelen naar sorteerstraatjes zoals er  in Antwerpen enkele zijn en in Nederland ook steeds meer. Binnen 10 jaar zal dit type van afvalverzameling alomtegenwoordig zijn ... En dan blijven wij zitten met onze versleten bakken.

De perfecte oplossing voor buurten met appartementen. Wat je dumpt wordt ineens gewogen = veel eerlijker

weinig hinder naar geur en uitzicht. 

Laten we nog een jaar met zakken werken en dan ineens overschakelen naar dit systeem.

 Voor de oudere gedupeerden: elke dag een kleine wandeling is goed voor de mens. 

 Innoveren is beter dan verandering om de verandering, wanneer gaat N-VA dat eens inzien?

 


Gast

#36

2015-11-30 14:21

Een container voor zij die in een huis wonen of op gelijksvloer dan gaat dat nog. Wij wonen op het eerste ZONDER lift! ik ga geen container van 120l naar binnen sleuren! 

Garage.. Daar past ons auto nog maar juist in. En niet omdat ons auto groot/breed is maar omdat ons garage gewoon zeer klein is. Ons fietsen moet er dan ook nog bij gepropt worden. En nu nog een container ook!? Deze zal niet eens in de garage passen... 

Vooral gewoon doen en niet nadenken over de mensen met zo'n situaties.. kom op seg! Hoevenen/stabroek is een en al appartementsblokken... 

 


Gast

#37

2015-11-30 16:41

niet alleen de vervuiler betaalt, iedereen moet betalen ongeacht de hoeveel huisvuil men heeft

Gast

#38

2015-11-30 17:51

Onhandig vandaag aangekregen vuilcontainer 2de verdiep woon ik sta bij mij in de gang en in de weg ik kan ni anders helemaal boven doe ik ni en ben hoogzwanger ook en zo kleinste is bij ons 2dagen al vol moe we ni anders da grote pakken onhandig dus

Gast

#39

2015-11-30 18:52

De verplichting en de kosten nooit aangenaam en er zijn er mensen die praktische problemen zullen krijgen.

Gast

#40

2015-11-30 20:10

Ik woon op een appartement op de 2e verdieping er is geen lift, de container kan niet vooraan staan ik heb een garage maar daar moet ik serieus voor rondlopen.

Gast

#41

2015-12-03 22:29

We zijn al van de eerste gemeentes die al voor al het vuil behoorlijk betaalde ! En nog eens gestraft worden ,het gaat zo ver dat de meesten gaan sluikstorten ,goe bezig ! Ik denk dat bij de volgende verkiezing daar wel koppen gaan mee vallen

Gast

#42 Re: EINDELIJK

2015-12-03 22:33


Gast

#43 Re: Re: N-VA het zal jullie stemmen kosten , ben het moe en ik niet alleen

2015-12-03 22:39


Gast

#44

2015-12-11 16:00

dit is echt een kat in een bak!


Gast

#45

2015-12-11 21:30

Omdat ik niet de trap op en af kan sleuren met container

Omdat de kost ook omhoog gaat,alles gaat maar omhoog maar wie sponsort ons (de burger)?

Gast

#46

2015-12-12 14:35

22 cent per kilo is belangrijk gelijk duur.

Gast

#47

2015-12-12 21:57

ten eerste wonen wij op de tweede verdieping en ten tweede er wordt een container afgeleverd zonder slot en je betaald per kilo, je moet de container s'avonds buiten zetten wat denk je dat er s'avonds gebeurd bij containers die niet vol zijn !!!!!

Gast

#48

2015-12-12 23:09

Persoonlijk ben ik niet regen de containers, omdat ik hem kan wegzetten maar als je het ding niet kwijtgeraakt...
Wat ook een doorn in het oog is dat zijn de hogere kosten. Dan wil ik met plezier de zakken er terug voor in de plaats nemen.

Grtjs

Gast

#49

2015-12-13 14:17

Mijn moeder is 81 jaar en slecht ter been en heeft reuma in haar handen. Onmogelijkt te hanteren zo'n bak.

Gast

#50

2016-01-11 08:40

Ik ben een invalide 65+vrouw en kan.moeilijk lopen ik heb al problemen met trappe te doen ik woon op de eerste verdiep nu zou ik constant heen en weer moetem lopen voor vuil weg te gooien en er zijn dagem bij dat ik creveer van de pijn dat ik amper kan lopen of ik zou de vuilbak boven moeten krijge maar dat lukt nooit het is al moeilijk genoeg zonder iets in mijn handen om naar mijn woonst op de eersye verdiep te geraken