AANKLACHT TEGEN WILDERS IS EEN GEVAAR VOOR HET VOLK VAN NEDERLAND
Kies een pseudoniem |
/ #245 Nuance2015-01-02 13:17Ahmed Marcouch: moskee dezelfde brandverzekering als kerk31 december 2014 | 16:20 Moskeeën, houdt in nieuwjaarsnacht de wacht, is de oproep van Yahia Bouyafa namens de Raad van Marokkaanse Moskeeën Nederland. Zoals de hulpverleners, de scholen en dierenasiels, zo vrezen ook de moskeeën agressie en geweld tijdens de jaarwisseling. De moskeeën lijden niet alleen onder dreigmails, varkenskoppen op de stoep en schapenbloed aan de deurpost, waar twee op de vijf moskeeën de afgelopen 10 jaar mee te maken heeft gehad, maar vrezen met recht ook brandstichting zoals onlangs in Enschede. Vrezen ook de verzekeraars het risico dat de moskeeën lopen? De verzekeraars weigeren moskeeën te verzekeren, meldt mij een wanhopige moskeebestuurder die al twee jaar op zoek is naar een fatsoenlijke opstalverzekering voor zijn brandveilig verklaarde moskee die al zeven jaar schadevrij gevestigd is in een voormaligschoolgebouw. Hij heeft alle verzekeraars benaderd. Vijf grote beursgenoteerde verzekeraars wilden geen offerte uitbrengen. Ik kon het niet geloven. Maar de andere verzekeraars weigeren zelfs het verzoek in behandeling te nemen, meldt de moskeebestuurder met grote stelligheid en stuurde mij ter illustratie zijn offerteverzoeken aan verzekeraars als Delta Lloyd en Allianz. Ik kon het nog steeds niet geloven. Niet goed genoeg gezocht, opperde ik. Mis, hij stuurde mij de reacties van professionele bemiddelaars als Geurts & Partners, Boogaards en Geerts Assurantiën, drie bedrijven die hij speciaal had uitgezocht omdat ze zo succesvol zijn. Hij liet mij lezen hoe geraakt deze tussenpersonen waren over hun mislukte zoektocht, waarvoor zij als kantoor geen rationele verklaring konden vinden. Ik bleef hoopvol. Ik liet bellen naar Donatus, de verzekeraar waar de kerken hun gebouwen verzekeren. Jazeker, stelde de chef van Donatus deze week, moskeeën zijn bij ons van harte welkom, zoals alle religieuze stromingen. Wel tegen een hoger tarief dan kerken, antwoordde zij desgevraagd, want de risico’s zijn voor moskeeën hoger dan voor kerken. Hoezo? Nou, moskeeën worden al tien jaar veel vaker aangevallen, zij hebben vooral veel last van brand. Een moskee die drie ton wil verzekeren, moet zodoende standaard jaarlijks minstens ruim 1.700,- premie betalen, mits onderhoud, beveiliging en schadegeschiedenis goed is. Veelbetekenend natuurlijk, dat het bedrag voor moskeeën hoger is dan voor kerken. Wij worden maatschappelijk afgewezen door de risicodragers, verzucht deze Nijmeegse bestuurder hevig teleurgesteld ‘ze willen geen moskeeën in de boeken hebben’. Bestuurders van onze Nederlandse verzekeraars, is dit waar? En moskeebestuurders, mail mij bij wie u zich verzekerd hebt, stuur uw ervaringen naar a.marcouch at tweedekamer.nl. Ik wil dit namelijk goed uitzoeken. Dat is eén van mijn goede voornemens voor 2015. Ik denk dat vrijwel alle Nederlanders willen weten of hun verzekeraar iedereen fair behandelt. Dat is één van de dingen die mij hoopvol stemt, als basis voor mijn wens aan alle Nederlanders: een gelukkig, betrokken en saamhorig Nieuwjaar! Reactie Ineke van der Valk, die onderzoek doet naar dit onderwerp: "Ik ben dit punt ook tegen gekomen in mijn onderzoek en het is hard nodig dat daar iets aan gedaan wordt. Dat heb ik ook gesuggereerd als actiepunt voor Sociale Zaken. (..) De periode rond de jaarwisseling is inderdaad een tijd waarin opvallend meer incidenten plaats vinden bij moskeeën." |
|
Steun KEES van DAAIBOOI BEACH CURACAO
Respecteer de euthanasiewet
Gerechtigheid voor Francis en alle andere verkeersslachtoffers
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Behoud Losloopgebieden voor Honden op de Utrechtse Heuvelrug, in Austerlitz, en Zeist
Geen Noodopvang / AZC op het Hocrasterrein te Bussum
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Kortsnuiten Blijven Bestaan
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Red Nederland: Heropen de Gaswinning!
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
De St. Victorkerk behouden voor ontmoetingen.
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
❗ Red de Schoolsportdagen in Gent ❗
516 Gemaakt: 2025-05-12
Meningen over het voorgestelde Asielzoekerscentrum in Venlo.
2277 Gemaakt: 2024-07-07
STOP het hoofddoekenverbod
494 Gemaakt: 2025-05-08
Freerunparkje Meerland
394 Gemaakt: 2025-05-06
Behoud foodtruck Cakelicious
147 Gemaakt: 2025-05-10
Nee tegen azc
144 Gemaakt: 2025-05-13
Geen nieuw gemeentehuis voor gemeente Het Hogeland
82 Gemaakt: 2025-05-08
Omheind hondenrenveld Oosterhof
59 Gemaakt: 2025-05-15
BBQ'en met de eerste zonnenstralen van de dag!
57 Gemaakt: 2025-05-10
Voor een realistische snelheid van 90km/u op de Houtlaan in Wijnegem!
1936 Gemaakt: 2025-03-19
Laat deel van beschermd stadsgezicht Hulst niet verdwijnen!
190 Gemaakt: 2025-05-02
Laat de Turnsport in Ridderkerk niet in hun hemd staan!
1148 Gemaakt: 2025-05-03
STOP het hoofddoeken verbod
107 Gemaakt: 2025-05-06
Steun de Buurderij in Gent (Baarle)!
1078 Gemaakt: 2025-04-08
Behoud onze ijsjes op de zeedijk! Zeg ja tegen de ijskiosken van Knokke-Heist!
525 Gemaakt: 2025-04-29
Krachten bundelen voor behoud gespreide zorg
246 Gemaakt: 2025-04-16
Huurdersinitiatief voor meer picknicktafels op de Sterre
103 Gemaakt: 2025-05-03
Neen tegen nieuwe industriezone Lepelboomstraat - Blauwe Zwaanstraat - Vichtseweg (PRUP)
401 Gemaakt: 2025-04-22
Meer veiligheid in Rotselaar-Heikant
279 Gemaakt: 2025-05-07
HET PLAATSEN VAN SCHEIDINGSWANDEN IN DE KLEUTER-TOILETTEN
22 Gemaakt: 2025-05-12