Kleinschalige honden- en kattenfok mag niet aan banden!


Gast

/ #86

2014-12-11 14:36

Ik fok heel af en toe een nestje, die met heel veel zorg en liefde worden grootgebracht in de woonkamer, mijn honden gaan naar shows en krijgen de nodige onderzoeken voordat ik een nestje met ze fok. Dit is mijn hobby al bijna 20 jaar. Ik ben met honden grootgebracht en mag van mijzelf best zeggen dat ik ervaring heb. Nu ben ik dus verplicht een cursus te gaan doen wat ik niet zo heel erg zou vinden, kan online bij de LOI maar....... die Stage vind ik belachelijk !!! 

Tijdens de opleiding is er een verplichte stage van 20 dagen bij een erkend dierenasiel, pension en/of kennel/cattery. In totaal 160 uur waarvan 80 uur werkervaring op gedaan moet worden met katten en 80 uur werkervaring met honden. Vanwege de combinatie hond/kat dat in het wettelijk kwalificatiedossier is vastgelegd, dienen beide diersoorten tijdens de stage behandeld te worden. Hier worden geen uitzonderingen in gemaakt.

80 uur met katten, ik ben allergisch voor katten en heb er niks mee, ik heb een online proefles bij de LOI gedaan en dan moet je ook weten hoeveel liter water een koe drinkt ???????

De hobby kattenfokker moet dus 80 uur in een honden asiel hokken gaan schoonmaken, het lijkt wel een taakstraf !!!