Rekentoets VO desastreus voor kenniseconomie


Gast

/ #127

2014-11-21 14:44

Mijn dochter is creatief en is gek op musicals en toneel . Ze zou ook graag op het podium staan maar helaas is ze ook erg verlegen en onzeker.

Dat gaat niet samen zou je denken maar dankzij een creatief probleem oplossend persoon speelt mijn onzekere verlegen dochter nu voor het derde jaar zwarte piet .

Ze is geschminkt dus niemand herkent haar waardoor ze niet onzeker is en ze hoeft niks te zeggen dus is ze niet bang om te gaan stotteren.

In groep 8 hoopte ze ook op een grote rol in de musical maar een meisje wat te zacht praat en het publiek niet durft aan te kijken komt natuurlijk niet leuk over. Gelukkig zag de lerares wél de creativiteit in haar en zei ze niet : jij mag niet meedoen.

Ze kreeg een kleine rol en mocht de uitnodigingen ontwerpen van de musical want tekenen kan ze wel heel mooi.

Zo simpel is het : laat de kinderen doen waar ze wel goed in zijn en ze zullen zich stukken beter in hun vel gaan voelen. In plaats van alleen maar benadrukken wat ze niet kunnen en hoe belangrijk dat rekenen is voor de toekomst.

Vorig schooljaar sloeg mijn dochter helemaal dicht omdat ze moeite had met economie en wiskunde.

Aan het einde van het schooljaar stond ze bijna op alle vakken onvoldoende want ineens was Nederlands en biologie ook moeilijk en ze werd steeds onzekerder . Nu heeft ze wiskunde en economie laten vallen en zit stukken beter in haar vel en gaan al haar cijfers weer omhoog en krijgt ze weer zelfvertrouwen is dat niet het belangrijkste?