Geen asielzoekers opvang in Centrum Breda

Ilse

/ #563 Geen vluchtelingen in een gevangenis

2014-09-05 08:12

Hallo allemaal,

Ik ben het niet eens met veel dingen die hier worden gezegd, maar ik ben het er wel mee eens dat de koepel geen goede opvanglokatie is. De oorlogs slachtoffers uit Syrie hebben ver gereist om hier veiligheid te vinden. Eerst komen ze dan 3 weken  in Ter Apel waar ze in een sporthal moeten slapen. Dan 3 weken naar een andere opvang locatie en daarna als de asielaanvraag loopt  en ze een rustige periode in zouden moeten gaan, komen ze voor minimaal 6 maanden in een gevangenis !!

Ik begrijp niet dat onze sociale partijen en al helemaal niet de burgemeester en wethouders die persoonlijk een rondleiding hebben gehad in de koepel hele gezinnen willen wegstoppen in een cel die geschikt is voor 1 of hoogstens 2 mensen. Mijn man werkte bij DJI en heeft zich ooit vrijwillig laten opsluiten voor 24 uur in zo'n cal. Na 8 uur was het niet leuk meer en na 12 uur wilde hij er per se uit. Je vliegt tegen de muren omhoog. DIT IS INHUMAAN EN A-SOCIAAL ! U kunt dit nooit, maar dan ook nooit goed praten met een argument dat het COA snel moet handelen , omdat mensen nu 2-3 weken in een gymzaal moeten slapen ! Liever wat langer in een gymzaal, dan 6 -12 maanden in een gevangenis !!

De gemeente heeft daarna goed gekeken naar de bouwvergunning en wist dus dat de tralies nooit verwijderd konden worden. Dus ook de burgemeester en wethouders en gemeente-ambtenaren werken heel bewust mee om getraumatiseerde oorlogsslachtoffers en kinderen op te sluiten in een cel !  HOE HAALT U HET IN UW HOOFD OM DAAR JA TEGEN TE ZEGGEN !! U had uit humaniteit een duidelijk nee moeten verkopen tegen het COA. Opvang prima, maar zeker niet in een gevangenis en al helemaal niet voor gezinnen !

Hetzelfde geldt voor alle steden waar het COA nu gevangenissen gaat gebruiken. COA is onmenselijk bezig en niemand zegt er wat van !! Ook de mensen buiten het centrum die lauw reageren met 'ze moeten toch ergens slapen', ...ik snap jullie niet. Denk toch eens na wat we aan het doen zijn, nog los van het feit dat we met dit asielbeleid de mensensmokkelaars in de kaart spelen. DUBBEL SCHANDE !

En aan iedereen die buiten bij de poort gaat staan en ze van harte welkom gaat heten: Ik snap jullie niet. De mensen uit Syrie zijn bijna allemaal hoog opgeleid. Die zullen het kado zien als een sarcastische grap. Het is echt een klap in het gezicht van die mensen. LAAT JULLIE VERSTAND SPREKEN IPV JE HART !