JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique


Gast

/ #830 Re: Onbegrip

2014-02-21 13:27

#827: - Onbegrip

Als ik je bericht zo lees, zul jij na invoering van een kilometerheffing je studenten zeer vermoedelijk steeds bezoeken tijdens het lagere tarief...

 

Niets is gratis, ook niet de tijd van de andere chauffeurs achter je. Als iedereen gelijk voor de wet moet betalen voor de de aanslag die hij of zij maakt op de tijd van anderen op dat ogenblik op die welbepaalde plaats, dan zal iedereen voor zichzelf de afweging maken of zijn of haar verplaatsing 1) wel degelijk nodig is, 2) of ze niet op een andere optimalere manier kan, en 3) of ze niet op een andere tijdstip kan.

Rekeningrijden is dus erg sociaal; je betaalt zo immers voor de tijd van weggebruikers achter jou en de weggebruikers voor jou betalen voor jouw tijd.

Nogmaals: gratis werkt niet. De tijd van 99% van de mensen in files is niet gratis. Ik kan alleen maar constateren dat het merendeel van de tegenstemmers totaal geen besef heeft van de economische logica achter rekeningrijden want ik kan moeilijk geloven dat die in mei allemaal voor de PVDA zullen stemmen. Het niet moeten betalen voor de kostbare tijd van anderen zoals de situatie nu is, is 100% communistisch en moet nu het technisch mogelijk is afgeschaft worden. Gratis werkt niet. De USSR bestaat niet meer. China is vandaag waarschijnlijk kapitalistischer dan België. Noord-Korea overleeft enkel dankzij China, Zuid-Korea en haar dictatuur. Gratis werkt niet.

 

Rekeningrijden heeft alles te maken met congestie, bijna niets met milieu. (enkel met het feit dat vlotter verkeer minder vervuilt)