Geen vluchten na elven


Gast

/ #273 Re:

2013-12-18 21:47

#270: -

Pas op met wat u wenst.

De enige reden op dit moment dat de vliegtijden nog niet verruimd zijn is het feit dat het ook een miltair vliegveld is.

 

Maar ik maak me geen enkele illusie dat dit tegen te houden is: met deze groei cijfers is het volgens mij alleen maar mogelijk om de openingstijden te verruimen.

 

18-4-2012, 11:00 uur

Eindhoven tot 2020 ook militaire luchthaven

EINDHOVEN - De luchthaven in Eindhoven blijft tot 2020 een militaire vliegbasis met medegebruik door de burgerluchtvaart. “Verwacht wordt dat niet voor 2020 sprake zal zijn van omkering van de eigendomsverhouding’’, schrijft het ministerie van Defensie in een notitie ter voorbereiding van het nieuwe luchthavenbesluit voor het vliegveld.

Het militaire luchthavenbesluit voor Eindhoven met bijvoorbeeld bepalingen over het aantal vliegbewegingen en de geluidzone wordt in 2013 verwacht. Het uitgangspunt van minister Hans Hillen (Defensie) blijft dat Eindhoven uiteindelijk een burgerluchthaven wordt, zoals hij vorig jaar aankondigde. In dat geval is weer een ander luchthavenbesluit nodig, staat in de notitie.

Het civiele Eindhoven Airport groeit snel. Er is afgesproken dat Eindhoven Airport tot en met 2015 mag uitbreiden tot 28.050 vliegbewegingen en tot en met 2020 mag groeien tot 43.050 vluchten. De plannen van Eindhoven Airport gaan uit van ruimere openingstijden in de late avonduren en in het weekeinde. Transavia wil volgend jaar een basis openen op de luchthaven.

De Koninklijke Luchtmacht heeft haar transportsquadron op vliegbasis Eindhoven gestationeerd. Daarbij gaat het om onder meer KDC-10 en C-130 transportvliegtuigen.

(c) Reismedia / ANP