zeg nee tegen het pietenpact
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Ik zeg dan ook: staat een zwarte Piet je niet aan, dan héél snel naar je land van herkomst terug gaan
Gaan we karnaval dan ook afschaffen? Of Sneeuwwitje en 7 dwergen en het boek van Kuifje in Congo uit de rekken halen ????
Het is te belachelijk om te verwoorden !!!
Ipv naar de "blijde intrede" in Antwerpen te trekken met de kinderen, in het vervolg naar het Wijnegem Shopping Center naar Sinterklaas en zijn Zwarte Pieten, daar zijn én blijven de échte Zwarte Pieten, zelfs de Nederlanders komen nu naar daar.
Al de rest kan verder d'n boom in !!
Hoezo rascime, de pieten zijn allemaal blanken die zwart zijn gesminkt, de zwarte mogen zich van mij gerust blank sminken, ik zal hundaar niet kwaad over aankijken,
Die mevrous simons heeft heel zeker ook al met haar kinderen naar een sint niklaas intrede geweest, zou ze toen haar kinderen een hand voor hun oogjes gehouden hebben zodat ze geen zwarte pieten konden zien, hipocriete dame, hopeklijk kan ze deze reacties ook lezen
Zodus moet deze aloude traditie blijven, we hebben ons al genoeg
aangepast aan andere culturen. Aan die tradities valt
ook niet te raken, zoals hoofddoek, onverdoofd slachten enz...
Tradities zijn er om in ere te houden. En de historische achtergrond is nu eenmaal een feit. Pieten zijn edelen. Het zijn Moren met pluimen op de muts en witte kanten kragen; eens waren zij de koningen van Spanje. En in die hoedanigheid vergezellen zij de Sint. Ze zijn mekaars gelijke en de ene is niet ondergeschikt aan de andere. Bovendien heeft de bruine Pietensnoet ook een praktische kant; Pieten zijn zo een stuk minder herkenbaar... Voor mij geen roet- of regenboogpieten. Zonder Zwarte Pieten geen Sinterklaas en geen Sint zonder zijn trouwe vrienden.
- Wij respecteren dat moslims hun Offerfeest, Ramadan en Suikerfeest houden. Wij willen daar toch ook geen verandering in aan brengen. Waarom moet dan een Sinterklaasfeest, een typisch kinderfeest aangepast worden?
- Het is zinloos om te zeggen dat kinderen hierdoor racistisch worden opgevoed. De kinderen leren al vanaf zeer jonge leeftijd dat er mensen bestaan die een andere huidskleur hebben. Dus wanneer kinderen het beïnvloedbaarst zijn, leren ze omgaan met anders gepigmenteerde mensen.
- Zwarte Piet ziet niet zwart omdat hij van andere origine is, maar omdat hij veel door de schouw springt. Dus Zwarte Piet ziet zwart van het roet. Volgens aflevering 14 van Dag Sinterklaas gaat dit roet er niet meer af en is Zwarte Piet wit onder zijn zwart.
- Het Sinterklaasliedje ‘daar wordt aan de deur geklopt’ vermeld ook dat Zwarte Piet zwart als roet is.
- Sinterklaas en Zwarte piet zijn cultureel erfgoed.
- Als men een zwarte piet laat komen, dan gaan de kinderen de piet zeer zeker niet herkennen. Maar als we een alternatieve of witte piet moet laten komen, dan is de kans veel groter dat de piet herkent wordt en dan ontdekken de kinderen al veel vroeger dat dit niet kan.
lees ff volgend artikel: http://goudsepost.nl/nieuws/sintboek-rekent-af-met-zwarte-piet-discussie
| This discussion has been closed. |