VERZET WINDMOLENS - Het is nog niet te laat!
Neem contact op met de schrijver van de petitie
De kustlijn van Nederland is nog 1 van de weinige vrije natuurujitzichten in Nederland. Windmolens vervuilen dat.
Zonne-energie is meer renderend en minder ingrijpend.
Maar ... ook op 't gebied van wind-energie zijn de ontwikkelingen al verder dan die grote, relatief ouderwetse en allang achterhaalde windmolens die men nu wil plaatsen langs de kustlijnen. Ik zou zeggen: helemaal geen windmolens meer erbij in Nederland, ook niet in IJmujiden en Groningen. Zonne-energie, en wellicht blijven onderzoeken en experimenteren en investeren in kernfusie, en verfijning van wind-energie door andere vormen te bedenken dan de oujderwetse windmolen als sjabloon.
Plannen niet goed doorgerekend.
Alternatieven onvoldoende meegenomen in besluitvorming,
Geef OOK mensen de ruimte. Dat betekent ook EINDERLOOS wegdromen aan zee
En we weten nu al dat er dan geen weg meer terug is
Gaan we weer zeggen
We hadden het beter niet kunnen doen maar ja de kosten zijn te hoog om ze weg te halen
Laten we ons gezond verstand gebruiken en nee zeggen tegen zoveel molens zo dicht op de kust
Ja ik geniet bijna elke dag van t strand, de zee en het mooie uitzicht
Moet ik daar straks voor naar het buitenland
Laat Nederland ons mooie Nederland blijven
Betere communicatie tussen gemeenten ,overheden en burgers zal meer begrip en overeenstemming brengen.
En meer draagkracht voor allerlei plannen.
Omdat ik van mening ben dat deze susidiewaarers allang achterhaald zijn? In Zaanstad wordt momenteel een straat gebouwd met op elk dak een klein stil windturbinetje die het huis geheel energie onafhankelijk maakt. Merk 2Dutchwindmill. Zie hier het project. De grotendeels in verkeerde zakken verdwijnende miljardensubsidies voor zicht en gehoor vervuilende subsidiewaaiers kunnen veel beter in deze kleinere huismolentjes en zonnepanelen gestopt worden. Wie weet kunnen we de grotere windmolens wel weg laten waaien en een groot deel van de kolencentrales ook gaan sluiten dan. HOE DUURZAAM WILLEN WE HET HEBBEN.....Zie deze link, http://www.voordewindzaandam.nl/
m.vr.gr.
Aart Marchal
Heerhugowaard
[email protected]
Steun deze actie van harte!
Hoeveel energie is er voor nodig om deze masten te vervaardigen, te plaatsen, te onderhouden en bovenal na hoeveel jaar moeten deze molens weer vervangen worden?
Ik neig naar het plaatsen van zonnepanelen, deze worden laag aan de grond en/of op daken, kassen bedrijfsgebouwen geplaatst.
Dit zal niet in alle gevallen de schoonheidsprijs verdienen maar is op zeker niet zo horizonvervuilend als de molens op zee.!
Ikzelf woon in Noordwijk en heb mij bij het afgelopen strandbezoek geërgerd aan de aanblik, vooral in de vroege ochtend en bij het ondergaan van de zon, van deze molens.
Vanaf een flat (5-hoog) is de aanblik nog veel erger. Hotelgasten in 4/5-sterrenhotels, die altijd boven begane grond niveau hun (dure) hotelkamers huren, hebben 24 uur per dag dit uitzicht.
Er wordt weleens geschermd met de opmerking dat het REM-eiland ook bijna altijd te zien was, maar dit werd ervaren als een "baken in zee".
De schepen op zee, liggend op de rede voor de haven van Rotterdam zijn ook niet storend. Zij zijn niet zo hoog als de windmolens en iedere zoveel tijd is er een positieverandering.
Neem de definitieve besluitmakers een keer mee naar de 1ste of tweede verdieping van de Hotels van Oranje of Hotel Huis ter Duin.
Succes met verzet windmolens!,
Joke
| This discussion has been closed. |