VERZET WINDMOLENS - Het is nog niet te laat!
Neem contact op met de schrijver van de petitie
is voor de natuurliefhebber en strandbezoeker. Het is rustgevend, iets waar ieder naar op zoek is en nodig heeft. Heel, heel dom om dit uitzicht te vernietigen. Oh wat dom.
Een horizon moet leeg zijn, er moet nog ergens leegte zijn
Overigens denk ik niet dat de plaatsing een (sterke) achteruitgang van het toerisme zal veroorzaken.
Horizonverfraaiing
Elk jaar komen hordes toeristen de molens in Kinderdijk bekijken. Het is maar goed dat er destijds niet zulke zuurpruimen waren als de mensen die deze petitie ondersteunen, anders waren die molens er nooit gekomen. Het is gewoon duurder en complexer om die windmolens verder uit de kust te plaatsen, terwijl de nadelen van windmolens dichter bij de kust miniem zijn. Horizonvervuiling is geen objectieve term, want er zijn ook mensen die het juist horizonverfraaiing vinden. Die zogenaamde gezondheidseffecten zijn uiteraard geheel en al uit iemands duim gezogen en bestaan domweg niet.
Kortom, ik ben ondubbelzinnig voor windenergie, dus zonder al die onnodige mitsen en maren die mensen hier opwerpen.
?
Welke project-ontwikkelaar neemt zich serieus door windmolens in t zicht te plaatsen? Serieus, is er iemand die deze molens mooi vindt? Van een marketing manager pro windmolens zou ik het kunnen begrijpen, maar ontwikkelaars; denk nou toch eens na... Dit kan toch niet, dat weet je zelf toch ook?!
Niet net achter de horizon omdat dat 'te duur' zou zijn... Komaan, denk eens na! Daar zijn meerdere oplossingen voor, oplossingen die niet het eindeloze zicht verstoren.
Kom heren, nog eens aan de rekenmachine en tekentafel. Niet zichtbaar, prima. Wel zichtbaar, eeuwig zonde en niet nodig!
Mit freundlichen Grüßen
Dr. Manfred Odendahl
Waarom geen alternatief?
Waarom geen alternatief? Bijvoorbeeld windmolens zonder wieken? Dat scheelt een hoop, dan lijken het gewoon palen. Ik heb er hier over gelezen.
| This discussion has been closed. |