Steun Museum van Bommel van Dam
Neem contact op met de schrijver van de petitie
steun Bommel van Dam
Natuurlijk moet deze ontmoetingsplek voor moderne kunst, de kunstenaars, prachtige verhalen en alle mensen die ervan genieten blijven. Over vorm, huisvesting, aansturing en financiering is wat mij betreft prima discussie mogelijk, wellicht wenselijk zo niet noodzakelijk. Ik nodig de nauw betrokkenen uit hiervoor open te staan. Als ware het een uiting van moderne kunst.
Zelfs vanuit de Provincie (Ger Coopmans CDA) begrijpt men dat een vleugel aan het Limburgs Museum geen optie is!
Mr. J.C.C.M. Receveur, oud-notaris, Bunnik
Venlo is op vele fronten zo goed bezig, heeft zoveel aantrekkelijks in zich.
Dan is het onbegrijpelijk dat het goede, ook al vraagt het om verbetering / meer uitstraling, niet behouden wordt.
Een tijd terug las ik een tweet van fietsers uit Deventer. Hun reactie was: "nooit geweten dat Venlo zo'n mooie binnenstad heeft. Jammer dat we geen tijd hebben om hier paar dagen te blijven."
Het stationsplein is zo mooi geworden. Een directe verbinding naar BEIDE musea zou nog uitgesprokener / vanzelfsprekender mogen worden.
En wat te denken van de directe omgeving er bij te betrekken.
Laat de wereld zien wat Venlo in huis heeft.
Het kan een citytrip waard worden!
Maar daar hoort een museum voor moderne kunst zeker bij!
P.S. Na jaren op een dorp wil ik weer terug naar Venlo.
Ineke Overbeek
Het volledige erfgoed van de familie van Bommel - Van Dam en haar eerste directeur de onverbeterlijke kunstpaus Lei Alberigs ( die zorgde voor een uitbreiding van de collectie die zijn weerga in Limburg niet kend)wordt op deze manier te grabbel gegooid.
Beste Koopmans depute cultuur en schutterijen let op u zaak.
die dat elders missen maar wel verdienen. Het heeft
zo een zeer persoonlijke benadering die wij niet
zouden willen missen.
| This discussion has been closed. |
groet,
Luc