SAMEN KUNNEN WE HET!
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Re: Re:
Ik kan me dit helemaal voorstellen, ik laat ook aan plaatsvervangend schaamtegevoel
Helemaal eens met deze actie en stelling! Ieder mens is waardevol en uniek. Het is al erg genoeg dat ze gereduceerd worden tot een getal. 1000 of 10.000 vluchtelingen in plaats van bijvoorbeeld 500 vaders, 200 zonen, 600 moeders, dochters, opa's en oma's, misschien komt het dan wat dichterbij en besef je hoe dankbaar je moet zijn met je leven hier in Nederland. Deel dit grote goed met hen, want alleen door dit te delen kan het zich vermenigvuldigen.
Mensen die door oorlog vervolgd / bedreigd
worden help je.
Dit geluid was nodig in deze chaos van tegenstrijdige gevoelens in onze samenleving
Wat ik mis is wat men aan het risico doet zoals binnenhalen van eventueel terrorisme. Dat maakt niet dat ik tegen het binnenhalen van vluchtelingen ben maar wel dat men het zo goed mogelijk moet organiseren om dat risico zoveel mogelijk te verkleinen.
Vluchtelingen
Omdat ik hoop dat we het tij kunnen keren en dat hufterig gedrag t.a.v. vluchtelingen niet langer getolereerd wordt. Je zou zelf eens in de huid van vluchtelingen moeten kruipen en midden in de winter, na een lange reis nergens terecht kunnen, van hot naar her worden vervoerd of in overvolle kille tenten moeten overnachten met kleine kinderen.
Voorstanders van de opvang van vluchtelingen moeten zich meer laten horen en gemeenten moeten zich niet laten afschrikken, want het gaat om een minderheid die geweldadig protesteert. Onze regering mag wel wat meer ruggesteun bieden aan de gemeenten die met geweld tegen vluchtelingen te maken hebben. Gelukkig zijn er veel vrijwilligers die de handen uit de mouwen willen steken.
een eerlijke verdeling over Europa voorsta en meer samenwerking aan het begin van de opvang in Italie en Griekenland dringend nodig vind.
Het positieve geluid is er heus wel, maar wordt regelmatig overschreeuwd door mensen die waarschijnlijk bang zijn voor het onbekende en dan niet meer luisteren of onbevooroordeeld kunnen kijken.
| This discussion has been closed. |