POLITIE-CAO 2015
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Het is geestelijk en lichamelijk heel zwaar werk en dit mag wel beloond worden.
Meer respect en waardering voor de politie.
Agenten zouden meer moeten verdienen. Er is steeds meer geweld op straat, steeds meer verwarde personen en steeds meer onbegrip van burgers. Zij moeten al werken in moeilijke omstandigheden. Laten we ervoor zorgen dat zij niet thuis hoeven te komen in moeilijke omstandigheden. Dit mede in het kader van u en mijn veiligheid.
Collega's werken hard en maken onregelmatige uren en zeuren nooit.
Collega's werken met een maatschapij die geen enkele waardering meer heeft voor autoriteit maar wel schreeuwt dat we er nooit zijn als het nodig is. Deze collega's waar ik er een van ben mogen nu in deze cao onderhandelingen wel eens een financiele waardering ontvangen.
Ter aanvulling op het loonstrookje lijkt het me van belang dat ook inzichtelijk wordt dat we regelmatig piketdiensten hebben voor € 1,- bruto per uur. Het is wel duidelijk dat het echt gewaardeerd wordt, dat wij zelf en ons gezin regelmatig midden in de nacht wakker gebeld worden.
Maar 10 jaar langer moeten werken en minder geld overhouden wanneer je lunt stoppen voelt als bestolen worden
De politie is een zwaar onderbetaalde baan, terwijl er steeds meer eisen komen.
Eerst de binnenlandse zaken op orde hebben alvorens er weer geld gaat naar buitenlandse hobby's.
Het is wel duidelijk dat wij als dienders, ZEKER, in de functie van hoofdagent en lager inmiddels zo weinig loon ontvangen dat het moeilijk wordt om gewoon rond te komen! Laat staan dat er wat over blijft voor wat extra's!
Dat is natuurlijk ronduit beschamend!!!! Dat voor een beroep wat heel veel extra's vergt van een persoon, zowel psychisch als lichamelijk!!
!!!petitie is HARD nodig!!!!
Dan hebben we nog alle andere arbeidsvoorwaarden die verdwijnen, of helemaal weg geroofd worden. Ook dat is ronduit beschamend! Ik heb een buurman die bij de brandweer heeft gewerkt en die is met 55 jaar met pensioen! Die man wordt/werd tenminste gewaardeerd!
Waardering is bij de politie ver te zoeken!
we verdienen meer, maar krijgen het NIET !!! Om in deze tijd rond te komen wordt steeds moeilijker, alles wordt duurder, zorgverzekeringen,pensioenfondsen, het geweld buitenen binnen (cellencomplexen) neemt alleen maar toe, en de lonen staan al 4 jaar stil.
Het is DUIDELIJK we doen MEER voor MINDER en dit met anders !!!
Zij krijgen elke dag weer te maken met meer agressie en moeten dat voor een hongerloontje van ongeveer 1900 a 2000 euro doen. Het wordt nu echt tijd dat er een salarisverhoging gaat komen!!