POLITIE-CAO 2015
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Na 40 jaar is het toch wel eens genoeg zou je denken.
Ik ben het geheel eens met de strekking deze petitie ondanks dat ik zelf niet bij de politie werkzaam ben. Kennissen van mij wel. 1 van deze kennissen valt onder de groep agenten die beloofd was na 40 dienstjaren uit te treden. Deze man zit tot op vandaag nog steeds op de surveillance. Hij is bijna 60. Ik vind het niet kunnen dat de regel van 40 dienstjaren geschrapt is.
En ik wil ook wel wat er bij
Werk wordt steeds zwaarder.
Omdat de prijzen voor voedsel, vaste lasten, etc. elk jaar omhoog gaan en de lonen al geruime tijd stil blijven staan.
Ook wordt er steeds meer verwacht van de collegae zonder daarvoor een beloning tegenover te stellen.
De "bazen" nemen alleen nog, maar volgens mij is het toch echt een kwestie van geven en nemen. Dat brengt de boel in evenwicht en werkt het best.
En dan nog maar niet te spreken over de onmogelijke periodeplanning en de mogelijkheid tot dienstwijzigingen tot 4 dagen vóór de ingeplande dag zonder overleg..... Hoe kan je dan nog privéafspraken plannen? Zo ga je niet met mensen om.....
De collegae zetten zich voor 200% in voor de veiligheid van de burgers, maar hoe zit het met de veiligheid en gezondheid van hen? Daar mag best wat tegenover staan.
Omdat ik vind dat de politie al jaren onderbetaald wordt voor het werk dat ze doen.