POLITIE-CAO 2015
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Ik ben zelf Politieagent en herken de gehele situatie.
Henk van Berkom.
Ik ben 57 en heb al 40 dienstjaren. Ik heb het eigenljik wel gehad. Ik wil straks nog even genieten. Maar ik ben bang dat we de slachtbank opgaan met dit sociale kabinet.
Nu ook eindelijk eens een fatsoenlijke piketvergoeding in de nieuwe CAO????
1 euro bruto per uur is wel erg weining voor huisarrest............
Waar blijft verder een goede ouderen regeling.?? Tot 67 doorwerken in een emotineel zwaarbelaste executieve functie is verre van reeel.
Betaal de dienders voor wat ze waard zijn en niet voor wat je ze waard vindt.
"Bij de overheid zit je goed" gaat alleen nog op voor de gevangenis.
Naast de genoemde punten in de petitie zou ik nog wel even onder de aandacht willen brengen dat het inkomen van een rechercheur (domein opsporing) nog een stukje lager ligt dan dat van de geschetste hoofdagent (geen/weinig onregelmatigheidstoeslag, geen kledingbudget en als klap op de vuurpijl mag hij straks ook nog 2 uur per dag aan tijd inleveren voor het dagelijks heen en weer reizen naar zijn nieuwe werkplek (in plattelandsregio's, zoals Noord- en Oost-Nederland) ten gevolge van de reorganisatie. En dan heb ik het nog niet eens over het "buiten de boot vallen" van deze groep voor HAP-II. Echt schandalig en zóóóó oneerlijk.
Daarnaast is een piketvergoeding van 1 euro bruto per uur natuurlijk vooroorlogs en zal er toch echt een fatsoenlijk en een reëel ouderbeleid moeten komen (60 jaar of 40 dienstjaren lijkt mij alleszins redelijk).
Ik ben éénverdiener, werk als rechercheur in het domein opsporing, heb een echtgenote met een chronische aandoening, we hebben nog een studerende dochter van 18 jaar en we zitten werkelijk elke maand "te zweten" hoe we aan onze verplichtingen kunnen voldoen (hypotheek, DUO, eigen risico PZP, verzekeringen etc.).
Vergeet de ouderen bij de politie niet! Voor leidinggevenden en degenen die in de ondersteuning werkzaam zijn is - in de vorm van de 18 maandenregeling - een m.i. fatsoenlijke regeling getroffen. Degenen die "met de poten in de klei hebben gestaan" kunnen het bekijken. Althans daar lijkt het momenteel wel op. Ik denk dat hier nog een schone taak ligt voor de bonden!!
gast
Waarom kan het bij de HTM wel snel geregeld worden, en die verdienen al meer dan wij bij de politie.