POLITIE-CAO 2015
Neem contact op met de schrijver van de petitie
aan een gedegen ouderenbeleid.
Ik ben voordat ik bij de politie begon 15 jaar stewardess geweest. Daar hadden wij wel de waardering voor de gevaarsetting die ik hier mis!
Vooral het "ouderen" beleid moet worden aangepast. Als ik van mijzelf uitga, kan ik volgens de laatste regels, met 66,4 jaar met persioen, voor 70% van het gemiddelde salaris. Toen ik bij de politie ging werken (met 17 jaar) zou ik na 40 dienstjaren met persioen gaan voor 80% van het laatstverdiende salaris. Nu kan ik wel eerder ( voor nu nog 65 jaar en 8 maanden)met persioen, maar krijg dan een "fooitje" van het rijk. Bij persioenering op 66,4 jaar heb ik wel 49 jaar bij de politie gewerkt en krijg dan pas een redelijk persioen. Deze regering heeft de oudere politiemensen al behoorlijk bestolen ( later met pensioen, minder persioengeld e.d.) Ook vraag ik mij af, waar het ABP geld is gebleven, dat de regering in het verleden uit onze ABP pot heeft gehaald i.v.m. een begrotingtekort. Alle "sociale" extra's die wij als politieman/vrouw hadden( na 40 jaar met persioen), een goede poltieverzekering (D.G.V.P.) zijn ons afgenomen. Ook de indexering van het salaris hebben wij al jaren gemist !
Re:
Dat iedereen 2 jaar langer moet werken kan ik mij enigzins voorstellen maar niet dat ik er nu opeens 8 jaar moet langer werken ook tot mijn 67ste. Werk al 38 jaar in de continudienst. Hoe zo zwaar werk.
Na 25 jaar executieve dienst in de randstad, onregelmatigheid en meerdere dienstongevallen merk ik dat mijn gezondheid behoorlijke heeft moeten inleveren. Het is dan ook moeilijk te begrijpen dat deze werknemers die zo loyaal zijn gewoon belazerd worden. Er is GEEN ouderen beleid. Militairen, PI personeel worden bestempeld als zware beroepen en kunnen eerder van hun pensioen genieten. Politie personeel ( er zijn er gewoon teveel van en daarom worden regelingen te duur) hebben het nakijken.