Ondertiteling Vlaamse films
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Doven en slechthorenden moeten ook kunnen genieten van onze Vlaamse films. Zelfs voor horenden is het niet altijd evident om alleste verstaan, andere tongval, dialect... Ikzelf heb soms last om alles te verstaan wegens storende achtergrondmuziek of - geluid....
Horenden kunnen het ook gebruiken!
Ik ben opgevoed in het Nederlands, niet het Vlaams, dus voor mij zijn die films ook enkel te volgen mits ondertiteling!
ik vind ondertiteling niet afleidend, eerder bewuster volgbaar,
komt echter over,en al zeker met al die verschillende dialecten tegenwoordig. zonder ondertiteling zal ik eerder wegzappen omdat het me ergert. en ook voor de mensen die niet kunnen horen(is toch een beetje discriminatie toch ?)
This comment has been removed by the person who wrote it.
x
Ook vind ik het knap dat Lena (ik teken deze petitie Door haar blog) een heel aantal geluiden tijdens een film tolk voor haar vriend. Maar niet iedereen kan op iemand terugvallen. Vandaar hoop ik dat er iets met deze petitie wordt gedaan zodat iedereen kan genieten van een gezellig avondje film in de bioscoop.
ondertiteling
De Vlaamse filmsector wordt op vele manieren ondersteund. Zeer redelijk zou zijn dat daar tegenover integrale toegankelijk zou staan.
Trouwens, die ondertiteling stoort dan plots niet als het zorgt dat horenden Frans- of Engelstalige films kunnen begrijpen?
Neen, er zijn geen excuses, ondertitelen die Vlaamse films!
Dagelijks worden wij geconfronteerd met slechtziende en slechthorende patienten die hebben al minder mogelijkheden en middelen .
| This discussion has been closed. |
Ik ondertitel zelf voor televisie/film en zou deze taak met veel plezier op mij nemen! Het lijkt me een eenvoudige oplossing om het leven van een grote groep mensen wat aangenamer te maken.