Ondertiteling Vlaamse films
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Ondertiteling Vlaamse films.
|
Gast |
#12015-10-11 09:35Ook nederlandstalige films moeten toegankelijk zijn voor slechthorende en dove personen! |
|
| |
|
Gast |
#22015-10-11 09:40wij doven en slechthorenden willen ook het volgen via ondertiteling verstaan, dus we hebben recht op ! |
|
| |
|
Gast |
#32015-10-11 10:57Ik ben zelf een horende persoon en zou begot niet weten waarom ondertiteling horende mensen zou storen! Dove mensen hebben inderdaad evenveel recht om een film te kunnen volgen. |
|
| |
|
Gast |
#42015-10-11 11:50Ikzelf, als horende persoon, vind het absoluut niet storend dat een film ondertiteld is. Integendeel soms is het zelfs voor ons handig om de film ten volle te begrijpen! |
|
| |
|
Gast |
#52015-10-11 13:03gisteren zelf nog een vlaamse serie ondertiteld gekeken omdat ik anders moeilijk kon volgen als horende... dus waarom zou mij dit storen als ik in de cinema een film ondertiteld zou gaan zien... |
|
| |
|
Gast |
#62015-10-11 13:07Ik ben zelf doofheid hè dus ga ik doe het .. |
|
| |
|
Gast |
#72015-10-11 14:27Ik werk in een revalidatiecentrum voor doven en slechthorende . En ik vind dat deze mensen evenveel recht hebben als ons horende mensen . Waar ik me ook enorm aan stoor is dat ze op tv en radio nog spreken van doofstom ! Dit wil niet zeggen als je doof bent dat je stom bent . Vriendelijke groeten ann defever |
|
| |
|
Gast |
#82015-10-11 17:24Omdat mijn kleine neefje doof geboren is en ik hem natuurlijk ook wil laten genieten van deze prachtfilms |
|
| |
|
Gast |
#92015-10-11 18:04Ik ben doof en mijn kinderen zijn horend. Ik wil graag samen met kinderen naar Vlaamse films kijken zodat we samen kunnen genieten en later over film kunnen praten. |
|
| |
|
Gast |
#102015-10-11 18:27Omdat de nicht van mijn beste vriendin een zoontje heeft met een gehoorprobleem |
|
| |
|
Gast |
#112015-10-11 18:28Omdat de nicht van mijn beste vriendin een zoontje heeft met een gehoorprobleem. En ondertiteling is helemaal niet storend. Als je naar Engelstalige film gaat zien, krijg je ook ondertiteling |
|
| |
|
Gast |
#122015-10-11 19:06Heel veel vrienden (oude klasgenootjes enz) zijn doof. Voor hun zou het idd fijn zijn als vlaamse/nl) films worden ondertiteld om dit te kunnen volgen. ook zij kijken hier namelijk graag naartoe! ik vind dit niet kunnen dat hier niet naar geluisterd wordt of geen rekening mee wordt gehouden!!! |
|
| |
|
Gast |
#132015-10-11 19:15Ik heb deze petitie ondertekend omdat de initiatiefnemer overschot van gelijk heeft. Ikzelf ben niet slechthorend, maar ik kan mij toch niet voorstellen dat ik of iemand anders zich zou storen aan ondertitels bij een Nederlandstalige film. Wat een absurd excuus. |
|
| |
|
Gast |
#142015-10-11 19:44Belangrijk ondertitel blijven en wij kunnen meer verstaan. Als geen ondertitel is dan ik kan niet naar cinema gaan. Belangrijk voor doven en slechthorend. |
|
| |
|
Gast |
#152015-10-11 19:48Ik ben zelf ook doof en een fervente fan van fc de kampioenen. Dat ondertiteling storend zou zijn voor horende vind ik maar een heel flauw excuus. Als je nu kijkt naar nederland, daar is bijna alles ondertiteld. Het wil niet zeggen dat wij slechthorende en dove mensen minderwaardig zijn omdat onze oren niet goed werken dat wij geen recht hebben op een vlaamse film zoals horende mensen!! Onze oren mogen misschien slecht werken maar luisteren doen we met onze ogen. Cinemazalen zijn al toegankelijk voor rolstoelgebruikers, nu moet er dringend iets voor onze doelgroep gedaan worden want wij hebben ook recht op een gezellig vlaamse filmavond en zijn ook een onderdeel van de maatschappij! !!!!! |
|
| |
|
Gast |
#162015-10-11 19:58Omdat iedereen recht heeft om naar de cinema te kunnen gaan. |
|
| |
|
Gast |
#172015-10-11 20:12Het is inderdaad schandalig dat Vlaamse films nog steeds niet ondertiteld worden, van discriminatie gesproken! |
|
| |
|
Gast |
#182015-10-11 20:35Absoluut! Maak ook Vlaamse films toegankelijk. Mij stoort het totaal niet. |
|
| |
|
Gast |
#192015-10-12 01:10Ik zelf ben ook slecht horend en draag ook een oorapparaat als ik deze niet aandoe en er zijn doffe klanken in zon films heb ik het zelf ook moeilijk ... Sterkte ! |
|
| |
|
Gast |
#202015-10-12 05:22Doven en slechthorenden hebben ook recht om Vlaamse films te volgen! Engelstalige of... films worden toch ook ondertiteld voor Nederlandstalige mensen... |
|
| |
|
Gast |
#212015-10-12 07:27heb de petitie doorgestuurd naar een 60-tal vrienden en college. |
|
| |
|
Gast |
#222015-10-12 07:33Er moet rekening gehouden worden met deze doelgroep. |
|
| |
|
Gast |
#232015-10-12 09:03Omdat ik zelf hoorapparaten draag en het 'fezelen' in Vlaamse films en op TV niet steeds versta. |
|
| |
|
Gast |
#242015-10-12 09:33Ik onderteken deze petitie omdat er de laatste tijd antwerps, gents enz. gesproken wordt in films en op TV. Daarbij komt dat het gehoor bij mensen boven de 50 steevast achteruit gaat. |
|
| |
|
Gast |
#252015-10-12 10:02Een beetje meer inlevingsvermogen en begrip voor mensen met een beperking zou toch mooi zijn! Wat kan er nu storend zijn aan die ondertitels??? Begrijpen wie begrijpen kan... |
|
| |
|
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen.
De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen?
Andere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Wij bieden gratis hosting voor online petities. Creëer een professionele online petitie door het gebruik van onze veelomvattende dienstverlening. Onze petities worden iedere dag in de media besproken dus het beginnen van een petitie is een krachtige manier om opgemerkt te worden door het publiek en invloedrijke besluitvormers.