Marc Dullaert moet blijven als Kinderombudsman
Aanbieden petitie
Gaaf! Geweldig dat jullie dit initiatief nemen.
Met vriendelijk groet ,
Trudy Braspenning
Geweldig deze actie. Een groot compliment voor de initiatiefneemster! Ik hoop dat iemand die zo goed functioneert, Marc Dulleart in dit geval, zijn werk mag blijven doen. Er worden al te veel mensen door hun (jaloerse/zelf minder functionerende/nieuwe en of incompetente) leidinggevende ontslagen. Het belang van kwetsbare kinderen gaat boven arbeidsverhoudingen tussen een goedfunctionerende kinderombudsman en zijn niet-goedfunctionerende baas.
Marie-José Tonnaer
Kinderombudsman
De nationale ombudsman die nu is aangesteld (hij is het noemen van zijn naam niet waard) moet eieren voor zijn geld kiezen. Mocht je toch problemen met de overheid krijgen zou ik deze man niet om hulp vragen. Zijn attitude is een drama, zoals hij de verslaggever van het Kinderjournaal niet eens een blik waardig gunde is een blijk van totale minachting. De heer Dullaert heeft zijn sporen in de laatste jaren wel verdient en moet dus blijven. Die man schept vertrouwen, en snel een ombudsman die vertrouwen uitstraald. Deze ego heeft zijn eigen ruiten ingegooid en vraag mij niet om de reden. Maar het zou zomaar macht kunnen zijn wat hij wil.
Beste mevrouw Lenting,
Bedankt voor je inzet voor deze goede zaak. Ik twijfelde geen moment op de petitie te ondertekenen. Het voornemen om de overeenkomst met de heer Dullaert niet te verlengen zal naar mijn opvatting gevolgen hebben voor de geloofwaardigheid van de funktie van (kinder) ombudsman. Welk vertrouwen kunnen burgers hebben als er binnen de organisatie van de ombudsman zo met elkaar omgegaan wordt. Het etaleert de onveiligheid binnen die organisatie, en veiligheid is juist wat burgers nodig hebben: een organisatie waar je je met je klacht veilig voelt en dat je er op kunt vertrouwen dat er zuiver en integer met je kritische klacht tegen de overheid wordt omgegaan. Als men daar niet in slaagt dan voorspel ik dat het aantal klachten zal afnemen omdat er geen vertrouwen in de afhandeling is. Dus geachte leden van de commissie die gaat over de al dan niet herbenoeming van de heer Dullaert: verzandt niet in protocollen maar toon leiderschap op basis van het belang dat burgers hebben bij de organisatie ombudsman.
Wilbert van Deursen
Deurne
marc dullaert heeft de afgelopen jaren de kinderombudsman op de kaart gezet, deze is niet meer weg te denken uit onze maatschappij. een tweede is nodig om hem zijn werk te laten voortzetten. de tegenargumenten zijn onduidelijk en geven geen harde motieven. MARC MOET BLIJVEN !!!
En morgen is het
11 februari 2016 !!
Een super goed initiatief dat je hebt genomen. Ik hoop dat de Tweede Kamer in alle wijsheid besluit om Dullaert een tweede termijn te geven en daarmee duidelijk maakt dat ook zij het belangrijk vindt dat kinderrechten goed geborgd zijn in ons land. Iets dat in deze transformatie tijd en tijd van veel vluchtelingen heel hard nodig is!
Petra de Jong
Als we nog een democratie hebben moet dit lukken!,Er is geen enkele redenen waarom Marc Dullaert niet langer kinder ombudsman zou kunnen zijn.Het is gewoon machtsmisbruik wat hier gebeurt is .Als wij voor onze toekomst /onze kinderen gaan staan moet Marc blijven !.
Dat zal een hoop voorspelbare ellende in de toekomst kunnen voorkomen.
Met vriendelijke groet
JMK
Te gek, hopelijk durven ze wat!