Geen Mega Windmolenpark te Horendonk
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Megawindy plant dat industrieel windmolenpark op luttele meters van de Nederlandse grens. In Nederland zet men hen voor evidente redenen op minimaal 1500 m van huizen. Ervaring en onderzoek heeft uitgewezen dat ze anders veel te veel overlast bezorgen voor mens en dier. Als ze op Belgisch grondgebied staan moet men ook voor Nederlandse huizen geen rekening houden met die Nederlandse normen. Men hanteert de barbaarse Belgische norm van 250 meter. Verbaast het iemand in België dat windmolenparken daar hoe langer hoe meer weerstand oproepen? Waarom zijn politici en windmolenparkuitbaters zo dom gericht op kortetermijnwinst? Beseffen ze niet dat ze heel de windenergiesector zo een slechte naam bezorgen? Bovendien is dit heel slecht nabuurschap. Megawindy houdt nul komma nul rekening met Nederlandse ruimtelijke ordening. Stiltegebied en natuurgebied net over de grens krijgt geen grammetje respect...
Re:
Inderdaad, in industriegebied. Het probleem is dat de ondernemers van Megawindy denken dat heel Vlaanderen industriegebied is! De vrees is terecht dat ze voor hun plan nog politieke steun zullen krijgen ook!
Re:
gast 106...is hier sprake van corruptie?? Het lijkt mij wel zinnig om dat soort dingen te onderzoeken. Als daar inderdaad aanwijzingen zijn dat deze ondernemers overheidsopdrachten in de wacht slepen door manipulaties van lokale mandatarissen dan zijn dat zeer ernstige feiten! Het zou mogelijks ook de zelfverzekerdheid van Megawindy in deze kunnen verklaren!
Re:
u hebt vollomen gelijk en ik denk er juist hetzelfde over. Ik mag er niet aan denken dat die "zwarte" dagen zouden aanbreken!!!
hoe durven ze
Re: hoe durven ze
#111: don quichot - hoe durven ze
ja don quichot, inspiratie bij de Chinezen opdoen. Das niet slecht!!! Hi HI Daar hebben ze ook iets meer economische groei dan hier!
Hij is hét icoon van het gesjoemel en het machtsmisbruik van de oude CVP. Ondanks dat hij door de vernieuwde CD&V openlijk aan de kant werd geschoven, blijft zijn duister netwerk achter de schermen een gevaar voor de democratie.
gezien de grote afkeer van de lokale gemeenschap tegen dit "project", zullen zij sociaal geisoleerd raken.
Als ze dan noodgedwongen moeten verhuizen, is , net door hun eigen geldhonger,de waarde van hun eigendom enorm gedaald. Hoe dom kan je zijn? Is dit het beroemde boerenverstand?
Re:
In dit geval kunnen de landbouwers zelfs niet beweren dat ze op voorhand niet geweten hebben welk onheil ze door hun geldlust veroorzaken. De hulpkreten uit Nieuwmoer klinken al langer dan enkele maanden terug... Domme domme geldlust...
Re: Re:
Hey vooruitdenker, bedenk: dit is waarschijnlijk een voortraject voor diegenen die waarschijnlijk de zaak gaan moeten doordrukken?! Boeren proberen te overleven! Daar kan men nog enig begrip voor opbrengen. Maar in deze zoveelste tragedie voor de natuur en leefomgeving zijn de hoofdschuldigen gekend: Jos De Jongh en Herman Delcroix. De initiatiefnemers van dit krankzinnig plan. Noem ze bij naam. Het zijn strategen die naar alle waarschijnlijk al bezig zijn met een volgende constructie. Als ze te veel wind van voor krijgen zou het me niet verbazen dat de omwoners die deze strijd voeren, binnenkort tegenover een internationaal bedrijf staan die deze windmolens uiteindelijk zal plaatsen. Zij wassen hun handen zogezegd in onschuld terwijl ze wel het geld opstrijken, Vergis u niet, er kan door dit soort heren nog wat uit de mouw worden getoverd. en ten laatste zeg ik nog dit: Arm Vlaanderen!
This comment has been removed by the author of the petition.
| This discussion has been closed. |
Re:
#100: -
Als ze enkel op subsidie, dus belastinggeld, rendabel zijn zouden bedrijven die ze runnen beter wat meer respect tonen voor de weinige groene, recreatieve, rustige ruimte die hardwerkende belastingbetalers nog rest. Hop naar haven- of industriegebied met die joekels. Daar horen ze thuis.