Dierenvrienden tegen vuurwerk!
Neem contact op met de schrijver van de petitie
tegen een verbod
hersenlozen Consumentenvuurwerk staat steeds meer ter discussie, maar toch wordt er met Oudjaar nog steeds voor miljoenen de lucht ingeschoten. Wie zijn al die liefhebbers, voor wie vuurwerk helemaal geen vloek is, maar een passie? Filmmaker Nan Rosens gaat op zoek naar de kern van die passie: wat is voor mensen de aantrekkingskracht en betekenis van vuurwerk, terwijl anderen zich er juist zo aan ergeren? In de documentaire vertellen liefhebbers hartstochtelijk over hun liefde voor knallen, dreunen en pijlen. Verhalen over saamhorigheid, vrijheid, spanning en familiebanden. En over het unieke gevoel het jaar met een knal af te sluiten en zo een nieuw begin te markeren. Een aantal is elke dag van het jaar bezig met vuurwerk. Toon zegt: 'Voor mij is vuurwerk puur geluk' en Fred biecht op: 'Mijn diepste wens is om een keer te mogen slapen in een vuurwerkbunker'. Pascal laat vuurwerktattoos zetten en meneer Ritman ziet vuurwerk als een uitingsvorm van de samenhang in de kosmos. Schitterend! is een lofzang op vuurwerk die haaks staat op het besef dat onze vuurwerktraditie dreigt te worden afgeschaft door een maatschappij die risico's zoveel mogelijk wil uitbannen en uitspattingen niet meer tolereert. Maar wat gaat er verloren als consumentenvuurwerk geheel wordt verboden?Veel dus ....rot op mt die proppoganda en leugens Verbied dan olie ook want er is veel betere en schone energie maar dan verdienen ze er niets op. zo kun je alles gaan verbieden. zoek een leven maloten.http://www.npo.nl/2doc-schitterend/31-12-2015/KN_1676380
Tegen een Verbod.
leugens en proppoganda en velen trappen er in. net als met zwarte piet misseijke mensen om op te kotsen nog erger dan DAT. zeik niet op vuurwerk, zeik op jou eigen overheid. verbied eerst eens bezine en olie. wetende dat er 100 x schonere en gratis enerie is. DAT bestaat. dat is pas belangrijk voor mens dier en natuur. wat betreft vuurwerk meeste mensen gaan er goed mee om. als je dat af zet tegen drugs drank autos rijden sport etc. verbied dat dan ook. genoeg mensen die last hebben van honden en autos. gaat dus niet op leven en laten leven.jaren 70 80 gebeurde er vele malen meer. en dat is gewoon een FEIT er gebeurt in verhouding niet veel als je rond de 4 miljoen kopers van vuurwerk hebt. doe eens een test met drank of auto rijden dan verbieden we dat meteen zoek een leven zeg ik tege de haters die niet weten waar ze over praten net of zijn ze van de eite de burger alles maar af willen pakken schaam je diep heeeel erg diep.
Tegen azijn zeikers,
ZOETERMEER - Sinds een paar jaar is het een traditie op zichzelf geworden: rondom de jaarwisseling wakkert de roep om een verbod op het particulier afsteken van vuurwerk weer aan, steevast aangevoerd door Arno Bonte van GroenLinks. De vele peilingen op internet laten een wisselend beeld zien over het draagvlak voor een vuurwerkverbod, en in de landelijke politiek blijft het standpunt dat zo’n verbod niet wenselijk en niet uitvoerbaar is. Helaas blijven de argumenten tegen het vuurwerkverbod in de maatschappelijke discussie over het algemeen sterk onderbelicht.
Ik zelf durf de straat niet op en ben daardoor altijd in het buitenland . En vele houden zich niet aan de regels.
Iedere dag loop ik in de bossen,daar gebruiken ze Karbiet,echt verschrikkelijk,ik kom herten tegen maar nu weten deze dieren zich ook geen raad.STOPPEN DAT VUURWERK,op een plaats centraal en alleen om middernacht.
31 januari is voor mij de meest afschuwelijke dag van het jaar omdat ik zo'n medelijden heb met alle dieren die daar onder lijden.Gelukkig zijn mijn twee honden niet erg bang maar mijn twee katten liggen verstopt onder het bed en ook de buitendieren zijn doodsbang.
| This discussion has been closed. |