Dierenvrienden tegen vuurwerk!
Neem contact op met de schrijver van de petitie
wat mij betreft mag vuurwerk VERBODEN WORDEN
Ik voel dan ook ontzettend mee met mensen die een huisdier hebben die hierdoor gestorven is en uiteraard nog het meest met de dieren zelf.
Ga zo door totdat alle vuurwerk verdwenen is. Ook de vogels in de natuurgebieden waar wij het hele jaar zo van "houden" ja ja dat maakt met oud en nieuw dan even niet meer uit.
Het is niet meer van deze tijd.
Ik zie het nut ook niet van het gebruik van vuurwerk... De argumenten contra zijn veel uitgebreider dan die pro.
- dierenleed;
- kinderen en dieren met angsten;
- dierenvrienden en eigenaars van dieren met angsten;
- mensen met tinnitus;
- ieder jaar heel wat ongevallen, sommige zelfs met een levenslange wonde/litteken tot gevolg;
- schade aan patrimonium;
- een gigantische afvalberg (productie én overblijfselen op 1 januari);
- vervuiling van het leefmilieu; door het gebruik van zwavel en andere schadelijke stoffen en doordat er nadien heel wat afval achter blijft dat in de natuur blijft rondslingeren en in het dieet van dieren te recht komt.
Hoog tijd dus om hier een eind aan te maken!
Ik teken niet omdat ik de petitie te algemeen vindt. Wat mij betreft mag KNAL VUURWERK wel afgeschaft worden (dat is ook waar dieren meestal bang voor zijn denk ik) maar SIER VUURWERK wil ik beslist houden
En trouwens, de "dierenvrienden" in de titel is ook niet handig. Willen jullie geen handtekeningen van niet-dierenvrienden?
Stop !!!!
Vooral het knallende vuurwerk is een ware aanslag op de rust van huisdieren, wilde bejaarden en andere dieren.
Een algeheel verbod op consumentenvuurwerk zou een goede maatregel zijn. Grote vuurwerkshows onder vergunning in grote steden is wel een vereiste voor de maatschappelijke binding.
| This discussion has been closed. |