Afschaffen verplichte eigen risico gezondheidszorg
Neem contact op met de schrijver van de petitie
geen reuma !!!!!!!
Heb al jaren krampen in me hand volgens de dokter is het geen reuma maar stuurde me toch naar de reumatoloog
Ook die zegt tis geen reuma krijg je daarna een vette rekening van me zorgverzekering en aan het einde van het liedje nog steeds kramp
Ik ben er niks mee opgeschoten maar wel een paar honderd euro armer
Voel me gewoon bestolen
Re:
Ik moet opmerken dat het juridisch gezien in Nederland onmogelijk is dat men met slechts tien euro een hele maand moet rondkomen. In geval van schulden bestaat er zoiets als de beslagvrije voet, waardoor er altijd voldoende geld over blijft om, min of meer, van rond te komen.
Denken de hoge heren dames daar wel eens over na, die weten niet wat het is om van een paar euro per dag te moeten leven.
Re:
De hoge kosten zijn belachelijk. Ook wij kunnen het niet betalen en schulden lopen op....
Ik heb ADHD en moet mijn eigen melatonine, een lichaamseigen stof, om te kunnen slapen helemaal zelf betalen! Terwijl alle medicatie eindigend op pam, die buitengewoon verslavend zijn, compleet worden vergoed. Het moet toch niet gekker worden, dat ik zoveel aan kosten betaal, maar mijn eigen medicatie volledig zelf moet betalen? Zorg hoeft niet duur te zijn. Kijk maar naar 25 jaar geleden. toen hadden we ziekenfonds.
Verplicht 'eigen' risico?!
Er is niets 'eigen' aan!
Democratie? Dictatuur!
Wij hebben niet voor het kiezen!
Ik betaal al driekwart jaar GÉÉN premie meer!
Wie volgt?! Wil jij mee betalen voor de bonus van de directeuren van de zorginstellingen?
IK NIET! HET IS KLAAR MET DE RIJKEN! IK KIES HIER NIET VOOR!!!
Ik (en jij) zorg(en) voor hun, maar zorgen zij voor ons?!
Steeds minder in het basispakket, minder zorgtoeslag en een hoger eigen risico...
BELACHELIJK!!!
Hier een gezin van 2 chronisch zieken met een uitkering, beiden WILLEN werken, maar MOGEN niet!
Ondertussen worden wij "gestraft" omdat wij ziek zijn met deze hoge kosten en hebben nu al 2 achtereenvolgende jaren een betalingsregeling moeten treffen, omdat er "even" 700 euro betaald moest worden i.v.m. eigen risico...
Ik dacht dat eten en zorg belangrijk waren in onze "zorgstaat"?!?!
Het is nu voor ons: ETEN OF ZORG...
En dat in een "welvarend" land als Nederland...
En dan nog gek vinden dat er meer dan 331.000 (!) mensen hun zorgpremie niet KUNNEN betalen!
STELLETJE IDIOTEN!
Ik lees de verschillende meningen en kan me bij veel alleen maar aansluiten.
Vroeger, klinkt ineens zover weg, was iedereen ziekenfonds of particulier verzekerd, je betaalde per maand een kleine premie en de zorg was goed geregeld. Nu betaal je voor een gezin met 2 kinderen makkelijk tussend de €300 en €500, zeker wanneer je iets extra's verzekerd bent of een tandverzekering erbij afsluit. Het is te gek voor woorden dat kraamzorg in het basispakket zit. Met alle respect, moeten ouderen betalen voor mensen die een baby krijgen? In mijn ogen kan kraamzorg prima in een aanvullend pakket, het hoeft er niet uit, maar je moet er voor kiezen.
Daarintegen vind ik het belachelijk dat er voor medicatie bijbetaald moet worden. Per maand zijn wij als gezin bijna €100 kwijt aan medicatie voor onze kinderen met adhd. Zonder deze medicatie functioneren ze niet goed op school. Hiervoor ben ik aanvullend verzekerd, maar mag het wel eerst voorschieten. Mensen met een minimum inkomen worden gedwongen om de goedkoopste medicatie te krijgen of zoals ik hier ook lees, geen medicatie te nemen, omdat het onbetaalbaar is. Mijn oproep aan deze regering: pak je spullen en ga naar huis!!! Jullie maken ons Nederland kapot!!!
Er komen overal regeltjes voor, overal wordt op bezuinigd en jullie vergooien onze cultuur. (denk maar aan Zwarte Piet). Waarom kan in Duitsland de economie wel groeien? In Belgie de ziektekosten wel laag zijn? Daar hebben ze ook goed zorg!!!
Maar nee, Nederland is het braafste jongetje van de klas. We doen wat andere culturen vinden in ons land, passen ons op alles aan. Bezuinigen ons kapot en laten ouderen, zieken en kinderen in de steek. Veel kinderen kunnen niet met een volle trommel naar school, ouderen mogen niet meer naar een verzorginstehuis omdat er familie is die voor ze kan zorgen. Niet vergeten dat deze familie wel allemaal moeten werken om het hoofd boven water te houden. Hier moet een einde aan komen. Misschien moeten wij als burgers eens niet alles over ons heen laten gaan en in opstand komen, heel misschien dat Rutte en kornuiten dan eindelijk eens luisteren.
Re: Re:
Ik ben het met je eens dat het juridisch gezien niet mogelijk is om van €10 per maand rond te moeten komen. Helaas zijn er afspraken met de kredietbanken dat huur boven voeding gaat!!
Want wat heeft eten voor zin als je geen dak boven je hoofd hebt??
Wanneer er geen geld is voor voeding, ongeacht of je kinderen hebt of niet, krijg je geen weekgeld, meld je maar aan bij de voedselbank is het devies. Helaas moeten we steeds vaker zien dat zelfs de voedselbank geen eten heeft. Subsidies hiervoor zijn er niet omdat in een "welvarend" land een voedselbank niet nodig is. De realiteit is helaas anders.
Ik adviseer iemand die zo weinig heeft te besteden zich aan te melden voor de WSNP (Wettelijke Schuldsanering Natuurlijke Personen) dan heb je in ieder geval nog brood op de plank.
| This discussion has been closed. |
Ik hoorde van een moeder in een tv programma, die zit in de schuldsanering heeft 4 kinderen en moest per maand rondkomen van 10 euro. En dan wilt het rijk dat je VERPLICHT verzekerd bent? Lap is dat.